  • 1. Data: 2017-12-19 15:47:07
    Temat: Sens numeracji 39xxx
    Od: SDD <s...@g...com>

    Jaki w ogóle jest sens numeracji niegeograficznej 39xx, skoro ciężko się na taki
    numer skądkolwiek dodzwonić.

    Mam np. 39xx w Tlenofonie i nie mogę na niego dzwonić ani z Play ani nawet z
    Halonetu. Co to w ogóle ma być?

    No i na takie niegeograficzne numery zazwyczaj zagraniczni operatorzy, jeśli już
    zechcą połączyć, mają najczęściej chore stawki, typu kilka zł/m-c.

  • 2. Data: 2017-12-19 15:59:58
    Temat: Re: Sens numeracji 39xxx
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 19 Dec 2017 06:47:07 -0800 (PST), SDD <s...@g...com>
    wrote:

    >No i na takie niegeograficzne numery zazwyczaj zagraniczni operatorzy, jeśli już
    zechcą połączyć, mają najczęściej chore stawki, typu kilka zł/m-c.

    Kilka złotych na miesiąc? To tanio :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2017-12-19 16:11:07
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 16:00:01 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

    zechcą połączyć, mają najczęściej chore stawki, typu kilka zł/m-c.

    > Kilka złotych na miesiąc? To tanio :)

    Sorry za minutę ;)

  • 4. Data: 2017-12-19 16:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Jaki w ogóle jest sens numeracji niegeograficznej 39xx, skoro ciężko
    >się na taki numer skądkolwiek dodzwonić.
    >Mam np. 39xx w Tlenofonie i nie mogę na niego dzwonić ani z Play ani
    >nawet z Halonetu. Co to w ogóle ma być?

    Rozliczenia miedzyoperatorskie ?

    >No i na takie niegeograficzne numery zazwyczaj zagraniczni
    >operatorzy, jeśli już zechcą połączyć, mają najczęściej chore stawki,
    >typu kilka zł/m-c.

    Ten 39 to kiedys byl Komertel, taki eksperyment - telefon dla
    bogatych, ale relatywnie od reki.

    Czemu byla do tego wyzsza stawka ? Uzytkownik chyba nic z tego nie
    mial.
    Pomysl TP na biznes ?

    Z chwila likwidacji oplat za miedzystrefowe to juz w ogole nie bardzo
    widze sens utrzymywania podwyzszonej oplaty ... a moze wcale nie jest
    podwyzszona ?

    J.

  • 5. Data: 2017-12-19 16:35:57
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 16:30:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Czemu byla do tego wyzsza stawka ? Uzytkownik chyba nic z tego nie
    > mial.

    W komertelu najistotniejszą sprawą były lokalnie taryfikowane (impuls co 3 min)
    połączenia z innymi komertelami - nawet, gdy jeden był w Szzczecinie a drugi w
    Rzeszowie.

    20 lat temu to było niegłupie - jeszcze w połączeniu z ISDN dawało możliwość szybkiej
    i taniej komunikacji.

    Z kolei ze zwykłego telefonu na komertel połązenie były taryfikowane jak III strefa
    MM - więc dla *większości* dzwoniących (przy firmie ogólnopolskiej) tak samo, jak
    zwykły numer.

    >a moze wcale nie jest podwyzszona ?

    Oczywiście, że nie jest. Ma być tyle samo co zwykłe krajowe połączenie (obecnie nie
    ma już lokalnych i międzystrefowych).

  • 6. Data: 2017-12-19 16:52:55
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 16:30:13 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ten 39 to kiedys byl Komertel,

    Poza tym we phreakerskich czasach trafić PABXa z wyjściem przez Komertel to była nie
    lada gratka.
    Słynne sekstelefony na Antylach Holenderskich 00599xxxxx ze zwykłego PSTN "połączenie
    to może być zrealizowane tylko przez telefonistkę" stawały otworemk - a nawet
    wszystkimi trzema otworami, bo komertela owa blokada nie dotyczyła ;)

  • 7. Data: 2017-12-19 17:13:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >jak III strefa MM - więc dla *większości* dzwoniących (przy firmie
    >ogólnopolskiej) tak samo, jak zwykły numer.

    Cos mi chodzi po glowie, ze jakos wyzej niz normalnie bylo to
    taryfikowane dla innych.
    Ale moze mi sie wydaje.

    >Oczywiście, że nie jest. Ma być tyle samo co zwykłe krajowe
    >połączenie (obecnie nie ma już lokalnych i międzystrefowych).

    I w cennikach zagranicznych tez juz tak jest , czy jakos zostalo
    wiecej ?

    J.

  • 8. Data: 2017-12-19 18:08:17
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 17:13:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Cos mi chodzi po glowie, ze jakos wyzej niz normalnie bylo to
    > taryfikowane dla innych.
    > Ale moze mi sie wydaje.

    Nie nie - III strefa. Czyli w polowie lat 90' impuls co 10 sekund w godz 6-18 - a
    zatem wcale nie tanio.

    > I w cennikach zagranicznych tez juz tak jest , czy jakos zostalo
    > wiecej ?

    Zagranica to inna bajka. Duze telekomy nie rozrozniaja (albo w ogole nie łączą) a
    voipu mają specjalnie podwyższone stawki - myślę, że powód jest rynkowy. Po prostu
    licza na to, że klient się złapie, a potem powiedzą, że "przecież było wyraźnie w
    cenniku".

  • 9. Data: 2017-12-19 19:13:39
    Od: SDD <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 grudnia 2017 17:13:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > I w cennikach zagranicznych tez juz tak jest , czy jakos zostalo
    > wiecej ?

    Właśnie sprawdziłem - i np. Halonet też za 39xxx liczy więcej, ale powiedzmy w
    granicach rozsądku. Normalnie minuta kosztuje 0,07 a za 39xxx kosztuje 0,10 zł.
    Też pewnie jedynym uzasadnieniem jest rynek i psychologia, bo nie widzę powodu, dla
    którego połączenie idące *tą samą drogą* ma kosztować 3 grosze więcej. No ale też
    liczą, że ktoś nie wie.

    Ja kiedyś mamę swoją nauczyłem dzwonić przez mój Tlenofon dostępem wdzwanianym -
    dzwoniła do koleżanki z Francji na numer jej stacjonarny paryski za 0,07/min
    Ale koleżanka do niej dzwoniła z Funboxa, gdzie miała numer francuski niegeograficzny
    i ona oddzwoniła na tenże numer i policzyło coś koło 2,80/min

    Dopiero przykazałem, by tego nigdy nie robiła i wprowadziłem jej numer skrócony dla
    numeru zwykłego, paryskiego.

  • 10. Data: 2017-12-21 14:33:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Nie nie - III strefa. Czyli w polowie lat 90' impuls co 10 sekund w
    >godz 6-18 - a zatem wcale nie tanio.

    Tak mi jakos utkwilo, na billingu kwota dwucyfrowa, i zaczalem
    dochodzi kto, gdzie i po co i w ogole gdzie ten 39 jest ... az sobie
    przypomnialem ze sam na jakies teleszkolenie zadzwonilem, a oni
    kilkadziesiat minut trwalo.

    No coz, kwota nizsza niz pojechac.

    > I w cennikach zagranicznych tez juz tak jest , czy jakos zostalo
    > wiecej ?

    >Zagranica to inna bajka. Duze telekomy nie rozrozniaja (albo w ogole
    >nie łączą)

    To by bylo troche glupio - specjalny telefon "dla biznesu" a z
    zagranicy nie mozna zadzwonic.

    TP to pewnie nie rozrozniala na laczach zagranicznych, ale inni mogli
    miec jakies ograniczenia.

    J.