  • 1. Data: 2012-04-11 12:34:48
    Temat: Sens ratowania akumulatora
    Od: "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Miałem wyjąć aku z auta stojącego zimą bez odpalania. Nie wyjąłem,nie miałem
    jak. Padł oczywiście. Napięcie w spoczynku po wyjęciu 4V. Podłączyłem go pod
    prostownik wczoraj na 10 godzin i po odpięciu prostownika miał 12.6 i po nocy
    spadło na 12.2. Oczko kontrolne cały czas czarne. Podłączyłem go dziś rano, i
    powolutku napięcie w trakcie ładowania zaczyna rosnąć (teraz 13.3). Gazowania
    nie słychać, aku ledwo ciepły. Trzymać go jeszcze? Dioda kontrolna na
    prostowniku nie pokazuje naładowania, oko jak wspomniałem czarne. Jest szansa,
    że lato przejeździ? Szkoda go, roku nie ma..

    Akumulator Centra Futura 47AH

    Ładowarka:
    http://tiny.pl/hp57w

  • 2. Data: 2012-04-11 12:41:02
    Temat: Re: Sens ratowania akumulatora
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szansa,
    > że lato przejeździ? Szkoda go, roku nie ma..

    Ja w podobny sposób zniszczyłem Sznajdera czy Bannera i po naładowaniu
    wytrzymał jeszcze rok albo półtora roku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2012-04-11 12:44:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Gazowania
    >nie słychać, aku ledwo ciepły. Trzymać go jeszcze? Dioda kontrolna na

    Potrzymaj jeszcze troche. Pod prostownikiem powinien przekroczyc 14V,
    te 13.3 to objaw nieczynnej celi, ale moze jeszcze sie nie naladowal
    do pelni.

    >Jest szansa, że lato przejeździ?

    Rzeklbym ze duza, ale te 13V mnie martwi.

    J.

  • 4. Data: 2012-04-11 12:45:47
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jm3n3r$prk$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Iglo" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Ja w podobny sposób zniszczyłem Sznajdera czy Bannera i po naładowaniu
    > wytrzymał jeszcze rok albo półtora roku.

    a mi sie nie udało uratować aku, więc na dwoje babk wróżyła. no chyba że
    ktoś opisze jakiś patent...

  • 5. Data: 2012-04-11 12:50:19
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Iglo <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Ładowarka:
    > http://tiny.pl/hp57w

    Nie miałeś amperomierza więc nie wiadomo, ile amperogodzin władowało się w
    akumulator.
    Zdechły akumulator na początku ładowania nie chce pobierać prądu - startuje od
    bardzo małej wartości, stopniowo bierze coraz więcej.
    Zostaw pod ładowarką na 24 godziny, jest automatyczna więc nic złego się nie
    stanie.
    Oczkiem w akumulatorze nie przejmuj się - może po 2 tygodniach jazdy (jeśli
    akumulator ożyje, szanse masz "pół na pół" ) zzielenieje albo i nie.
    Ważne, by chciał kręcić.

  • 6. Data: 2012-04-11 12:54:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 04/11/2012 12:34 PM, Iglo wrote:
> [...]
    > prostowniku nie pokazuje naładowania, oko jak wspomniałem czarne. Jest szansa,
    > że lato przejeździ? Szkoda go, roku nie ma..

    Trzymaj, jak będzie potrafił odpalić samochód i będzie często jeżdżony na
    przyzwoitych (dla akumulatora) dystansach i temperaturach to pojeździ.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2012-04-11 12:56:49
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > do pelni.

    > Rzeklbym ze duza, ale te 13V mnie martwi.

    Nie masz innych zmartwień niż martwienie się cudzym akumulatorem. Jak jest
    popsuty to sam go sobie popsuł. Gdzie tu powód do zmartwienia.

  • 8. Data: 2012-04-11 14:44:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-04-11 12:56, kogutek pisze:

    > Nie masz innych zmartwień niż martwienie się cudzym akumulatorem. Jak jest
    > popsuty to sam go sobie popsuł. Gdzie tu powód do zmartwienia.

    A może byś poszedł stary pierdzielu, swoje kompleksy leczyć gdzie
    indziej? Pod budką z piwem może wzbudzisz "szacunek" swoim głupim
    moralizatorstwem. Tu zasługujesz jedynie na miano rasowego trolla.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2012-04-11 14:56:28
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak

    > A może byś poszedł stary pierdzielu, swoje kompleksy leczyć gdzie
    > indziej? Pod budką z piwem może wzbudzisz "szacunek" swoim głupim
    > moralizatorstwem. Tu zasługujesz jedynie na miano rasowego trolla.

    Stary pierdziel staremu pierdzielowi dogadał. Gdzie Ty budkę z piwem
    ostatnio widziałeś?

  • 10. Data: 2012-04-11 15:11:03
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Marcin \Kenickie\ Mydlak <e...@3...lp> napisał(a):

    > A może byś poszedł stary pierdzielu, swoje kompleksy leczyć gdzie
    > indziej? Pod budką z piwem może wzbudzisz "szacunek" swoim głupim
    > moralizatorstwem. Tu zasługujesz jedynie na miano rasowego trolla.

    Dla mnie to głupie jak ktoś publicznie martwi się napięciem na cudzym
    akumulatorze. Jak chcesz to możesz dać na tacę w intencji tamtego akumulatora.