  • 1. Data: 2009-05-14 22:25:42
    Temat: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Bandziorno
    Na wstępie zaznaczam, że w tym poście pojawi się wiele słów uznawanych
    za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
    sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko
    wkurwiony.

    A więc tak, od jakiegoś czasu picuję sobie Sevenkę na sprzedaż, oprócz
    wiosennego przeglądziku dopieszczam, myję, dokręcam śrubki - no po
    prostu robię wszystko to, czego nigdy wcześniej mi się nie chciało,
    coby przy okazji podnieść jej wartość o ze 29,99 pln.
    No i mnie mać jeb#$%^& podkusiło żeby rozebrać co się da, aby odskrobać
    z paroletniego syfu, w tym wyjąć ten zasrany airbox. Rozkładało się w
    miarę łatwo, pomijając może konieczność rozebrania połowy tyłu i
    zdjęcie tylnego koła (cud dżapskiej inżynierii normalnie), żeby go
    wyjąć (gimnastyki z obróć-pociągnij-przekręc-pociągnij-obróć nie
    liczę), ale aby ścierwo wsadzić na miejsce, to już chyba jakiś doktorat
    trzeba mieć żesz k#$%^&&.
    Obrazowo tak: jest plasticzny airbox, w nim są 2 otwory, w które
    wchodzą króćce, które to rozgałęziają się na 4 gażniki. Króćce obejmują
    górną rurę ramy, więc trzeba puchę airboxa umieścić w pozycji zbliżonej
    do właściwej i dopiero je wciskać w plastik, bo założone wcześniej nie
    przejdą. Dla ułatwienia, gumowe króćce są nieco zniekształocone, tu
    letko wklęsłe, tam ciut krzywe - nie wiem czy to ta legendarna
    Hundowska jakość, czy po prostu się tak pokurczyły ze starości. W
    każdym razie wchodzą zajebiście ciężko.
    Próbowałem już 3 różnych opcji i w żadnej konfiguracji się nie daje -
    ani najpierw króćce w airbox i to w gaźniki (bo jak zaloże jeden, to
    drugi spada, jak się jakimś cudem udało założyć na raz oba, to i tak
    spadły przy wkładaniu na gaźniki). Ani najpierw na gaźniki, a później
    manewrować airboxem, bo siła do tego potrzebna jest nieludzka, młotkiem
    nie ma jak jebnąć, a jak się uda wsadzić jeden, to przy zakładaniu
    drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
    ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.
    Jak te popie@#$%^& małe żółte zasrańce to wymyśliły? Jakiś robot jest
    do tego potrzebny? 3 pomocników? Magiczne przyrządy? Pół roku
    specjalistycznego szkolenia w Japonii? Oczywiśce skośnookie popaprańce
    nie umieściły żadnych wskazówek w serwisóece, bo niby po kiego wała.
    Żeszmaćjebana, ile czasu może wymagać tak niby banalna czynność?

    A jeszcze z ciekawostek - jak zdjąłem airboxa i przyjrzałem się z
    bliska, to okazało się, że na króce na łączeniu z airboxem były
    wysmarowane jakimś czarnym czymś - coś o konsystencji budaprenu. Widać
    że stare toto było, nie wiem czy tak wychodziło z fabryki, czy to
    patent któregoś z poprzednich serwisów z czasów poprzednich
    włąścicieli. Ma ktoś pomysł co to mogło być i czy jest bardzo
    potrzebne? SIlikon to raczej nie jest, bo próbowałem go użyć, ale się
    tak nie lepi do plastiku/gumy i nie ciągnie. Chyba że jakiś szpecjalny.

    Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
    co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść
    z garażu.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 2. Data: 2009-05-15 00:07:44
    Temat: Re: Seven-Fifty - jak wsadzic ten #$%^& airbox?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 15 May 2009 00:25:42 +0200, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > drugiego pierwszy spadnie. Ani założyć luzem gaźników na króće, bo pod
    > ich ciężarem spadają z airboxa. Noszkurwa.

    Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa? Bo jak ja wymieniłem
    filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i
    wstawiając
    subfiltr to żeby go włożyć z powrotem na miejsce to po kilku nieudanych
    próbach
    poszedłem po rozum do głowy, rozkręciłem go z powrotem, wyjąłem filtr i
    włożyłem
    samą dolną część na krócce, korzystając z noża i kombinerek :-)

    (Kombinerkami wciągałem większe krawędzie do środka airboxa a potem nożem
    delikatnie
    podważałem tak żeby całość weszła, śrubokręt też by się pewnie sprawdził)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 3. Data: 2009-05-15 06:14:15
    Od: Magic <m...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Drogie Bravo, poradź proszę

    Motocykl jest jak kobieta - nie grzeb bo się rozkraczy.

    Cieszesieżemogłempomóc.

    PS. BPNMSP :) Kolega Karlik ma chyba dobry pomysł, nie da się jakos w
    częściach ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2009-05-15 06:25:19
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-15 02:07:44 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > Ale zakładasz tylko dolną połowę rozkręconego airboxa?

    Nie do końca wiem o czym do mnie piszesz, ale zgaduję że niejakie
    różnice konstrukcyjne airboxów będą wynikały z racji V2 vs R4. W S-F
    airbox jest na moje oko z jednego kawałka pozgrzewanego plastiku i jest
    to cholernie nieforemna bryła - z lewej dziura na filter, z prawej
    miejsce na aku, na górze jakieś prowadzenia kabli, wgłębienie na
    skrzynke bezpieczników i parenaście innych ostrych krawędzi, rysujących
    łapy - sama rozkosz. Nie zauważyłem nigdzie możliwiości rozkręcenia,
    ale na wszelki sprawdzę jeszcze dokładnie.

    > Bo jak ja wymieniłem
    > filtr powietrza, przy okazji wyjmując całego airboxa, czyszcząc i wstawiając
    > subfiltr

    Subfiltr? W żadnym z moich motocykli nie miałem.

  • 5. Data: 2009-05-15 06:44:46
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
    > sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko wkurwiony.

    Problem przypomina próbę wymontowania za pomocą jednej lutownicy z
    płytki drukowanej zasilacza wlutowanego na 12 nóżkach. W dzieciństwie
    widziałem jak ojciec to robił. Siła spokoju gwarantem sukcesu.
    W Twojej sytuacji chyba nikt nie poda złotego środka, bo pewnie takiego
    nie ma (vide- rozkręć puszkę, która jest w całości). Albo pomocnik
    pozbawiony nerwów albo samemu przejść kurację uspakajającą typu seans
    spirytystyczny jak by nie przeprowadzać :-)

    --
    AL F650 & LC4

  • 6. Data: 2009-05-15 07:01:29
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    de Fresz pisze:
    <ciach>

    Do airboxow w starych R4 potrzebna jest duza cierpliwosc. Gumy czest
    obywaja juz stare i stwardniale. Pomaga podgrzanie ich suszarka podczas
    montazu. Do tego spray typu WD40 czesto jest nieodzowny.
    Ja bym radzil Ci rozebrac wszystko, gumy dokladnie wyczyscic i wziac
    sobie kogos do pomocy (szczuple dlonie to podstawa u pomocnika ;) ).
    Oryginalnie nie powinno byc kitu na gumach, ktos go zastosowal bo byly
    przedmuchy.

    Ja w GSX mialem gumy tak twarde ze po 10 probie ich zalozenia sie
    poddalem. Kupilem gumy nowki sztuki w serwisie i zlozylem calosc w 5
    minut :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-05-15 07:31:53
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    de Fresz napisał(a):
    > Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
    > co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
    > garażu.

    Hehe temat znany wszystkim garazom :) W miare latwo wychodzi ale juz
    wsadzic to dzizyskurwajapierdole. Z moich marnych doswiadczen to na
    pewno lekko pomoze elestycznosci wypsikanie kroccow gumowych sprajem
    silikonowym. Robia sie letko elastyczniejsze.
    A drugi wspomagacz to piwo. Duzo piwa. Zmiekszasz tym gardlo i troche rece.
    A w ogole to zapros kogos do pomocy, czasami nie idzie tego zrobic dwoma
    czlonkami. Trzeba wiecej.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 8. Data: 2009-05-15 07:46:48
    Od: "lesor" <p...@l...waw.pl>

    de Fresz wrote:
> [...]
    > za niecenzuralne oraz wątek rasistowski, więc proszę zabrać pociechy
    > sprzed odbiorników. No ale jest po 22, a ja jestem już ździebko

    Ja to robilem w mojej sevence...
    Mam dwie rady.
    Duzo browaru i zamkniete pomieszczenie na duzo qrwienia.
    Zdemontuj wszystko co stoi na drodze, zakladaj sam airbox. Ktos juz pisal,
    zeby nasmarowac. Ja zatluscilem kremem do rak wsyzstko co tam jest. Airbox
    da sie wpierdolic :)
    Gazniki, zeby je wlozyc to jest nastepna porcja wqrwy i airbox trzeba
    napierac do tylu, uprzednio zalozywszy krocce.
    Powtarzam, gazniki samodzielnie, bez kroccow. :)
    Wpierdolilem to sam ale pomocnik przydatny a nawet wskazany.

    Jak chcesz krocce to mam, wprawdzie z kryzami ale se wypilujesz, stan
    niezly. Oddam za 4pak.

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300 rosSynAnt

  • 9. Data: 2009-05-15 08:15:22
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    de Fresz wrote:

    > Drogie Bravo, poradź proszę, bo pierdolę się z tym już trzeci tydzień i
    > co godzinę powalczę bezskutecznie, to ch%^& mnie strzela i muszę wyjść z
    > garażu.

    Brakuje ci dziewieciu rzeczy:
    - kumpla szt. 1
    - piwa szt. 8
    K.14

  • 10. Data: 2009-05-15 08:19:52
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    kocyk napisał(a):
    > - piwa szt. 8

    Dwa na krociec? Czy jaki jest przelicznik? Bo ja same single mam kurwa...

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki