  • 1. Data: 2018-12-12 15:43:51
    Temat: Sferia - czy przychodzace SMS-y głosowe są do odtworzenia?
    Od: "n" <...@...e>

    Przyłazi na 22xxxxxx z 'withheld' SMS, magnetofon czyta wiadomość, no nie do
    zapamiętania - czy treść tego SMS-a da się jakoś odtworzyć?
    A jak to jest u innych stacjonarnych?

  • 2. Data: 2018-12-13 00:16:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Dec 2018 15:43:51 +0100, n napisał(a):

    > Przyłazi na 22xxxxxx z 'withheld' SMS, magnetofon czyta wiadomość, no nie do
    zapamiętania - czy treść tego SMS-a da się jakoś odtworzyć?
    > A jak to jest u innych stacjonarnych?

    Tak samo. Bo to chyba nie sferia winna, tylko operator wysylajacy.

    Jak jestes szybki to chyba gdzies jest "wcisnij X aby odsluchac
    ponownie".

    Swoja droga ... powinni tego zabronic ?

    J.

  • 3. Data: 2018-12-13 03:44:47
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tak samo. Bo to chyba nie sferia winna, tylko operator wysylajacy.

    Chyba tak. Choć, jak Sferia tłukła jeszcze przez CDMA, to SMSy na 22371xxxx,
    przychodziły normalnie, tekstowo.

    > Jak jestes szybki to chyba gdzies jest "wcisnij X aby odsluchac
    > ponownie".
    >
    > Swoja droga ... powinni tego zabronic ?

    Powinni.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 4. Data: 2018-12-13 21:08:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Chyba tak. Choć, jak Sferia tłukła jeszcze przez CDMA, to SMSy na
    >22371xxxx, przychodziły normalnie, tekstowo.

    A to ciekawe.
    Zawsze mnie meczylo pytanie czy SMS ma swoj odpowiednik w ISDN (UUS ?)
    lub w SS7 ... bo jesli nie, to jakby to mialo dzialac ?
    A jesli ma i SMS na stacjonarki przechodza ta droga, to ktos zamienia
    na mowe, i kto bierze oplate ?

    >Powinni.

    Petycja jakas ?

    Bo widze, ze ludzie juz nie patrza na numer, potem odsluchuje taki sms
    np z przychodni ...

    J.

  • 5. Data: 2018-12-13 21:10:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >?) lub w SS7 ... bo jesli nie, to jakby to mialo dzialac ?
    >A jesli ma i SMS na stacjonarki przechodza ta droga, to ktos zamienia

    P.S
    https://technologie.onet.pl/smsy-na-numery-stacjonar
    ne-z-komorek-play/0v38872

    Czyzby jednak SS7/ISDN ?

    J.

  • 6. Data: 2018-12-14 00:50:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > A jesli ma i SMS na stacjonarki przechodza ta droga, to ktos zamienia na
    > mowe, i kto bierze oplate ?

    Ten, u którego wysyłasz. Zresztą, zamieniać na mowę nie musi, jak miałem
    CDMA, to SMS-y przychodziły txt, a wysyłający płacił jak za zbo... znaczy
    się, 1 zyla z watą.

    > Bo widze, ze ludzie juz nie patrza na numer, potem odsluchuje taki sms np
    > z przychodni ...

    Taki SMS potrafi się objawić różnymi numerami Ab.A, także własnym numerem
    abonenta docelowego. Tak, jak poczta.
    Ja tam mam słuchawki...

  • 7. Data: 2018-12-18 20:45:26
    Od: i...@p...pl

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 21:09:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > lub w SS7 ... bo jesli nie, to jakby to mialo dzialac ?
    > A jesli ma i SMS na stacjonarki przechodza ta droga, to ktos zamienia

    SMS-y na stacjonarnych liniach działają już od dobrych kilkunastu lat.
    Dla przypomnienia - wsparcie dla usługi CLIP.
    Mam, korzystam i nie muszę się martwić, że jakaś Janina Magnetofon z automatu i
    zaskoczenia mi to przepaszczuje :)

    Ircys

  • 8. Data: 2018-12-19 09:22:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Dec 2018 11:45:26 -0800 (PST), i...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > Dla przypomnienia - wsparcie dla usługi CLIP.
    > Mam, korzystam i nie muszę się martwić, że jakaś Janina Magnetofon z automatu i

    Czyli jak to dziala ?

    Operator GSM sprawdza protoklem SS7 czy odbiorca akceptuje SMS, jesli
    tak, to wysyla, a jesli nie, to przepuszcza przez Janine ?

    Bo chyba nie jest tak, ze zawsze wysyla i to siec/centrala odbiorcy
    sie martwi czy przekazac CLIPem, czy paszczowo, i wtedy obciazyc
    nadawce 1zl.

    No chyba, ze nadawca jest obciazany przez swoja siec w obu przypadkach

    J.

  • 9. Data: 2018-12-19 09:50:20
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    -- Wiadomość oryginalna (wysłana 18.12.2018 20:45) --

> [...]
    > Dla przypomnienia - wsparcie dla usługi CLIP.
    > Mam, korzystam i nie muszę się martwić, że jakaś Janina Magnetofon z automatu i

    A zdradziłbyś, jak to skonfigurowałeś?
    Mam w Play numer stacjonarny. Karta SIM włożona do komórki.
    SMSy od operatora przychodzą bez problemów.
    SMSy inne (nawet od innych numerów w Play) przychodzą głosowo. Niestety
    Janina Magnetofon z automatu i zaskoczenia przepaszczowuje jednorazowo.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 10. Data: 2018-12-19 17:45:35
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 19 grudnia 2018 09:22:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    > nadawce 1zl.
    >
    > No chyba, ze nadawca jest obciazany przez swoja siec w obu przypadkach

    Temat wałkowany przeze mnie na grupie wielokrotnie.

    Każdy operator ma swój SMSC i on komunikuje się z SMSC nadawcy.
    Aby na numerze stacjonarnym odbierać SMS w formie tekstowej potrzebne są:
    - aktywacja usługi, która np. w Orange odbywa się po wysłaniu SMS-a aktywacyjnego do
    SMSC Orange (802767000)
    - aktywna usługa CLIP
    - telefon z obsługą SMS (ETSI ES 201 912 Protokół P1) skonfigurowany do SMS
    tekstowego

    Ircys