  • 11. Data: 2018-12-19 17:48:38
    Temat: Re: Sferia - czy przychodzace SMS-y głosowe są do odtworzenia?
    Od: i...@p...pl

    W dniu środa, 19 grudnia 2018 09:50:49 UTC+1 użytkownik MKi napisał:
> [...]
    zaskoczenia mi to przepaszczuje :)

    > A zdradziłbyś, jak to skonfigurowałeś?
    > Mam w Play numer stacjonarny. Karta SIM włożona do komórki.
    > SMSy od operatora przychodzą bez problemów.
    > SMSy inne (nawet od innych numerów w Play) przychodzą głosowo. Niestety
    > Janina Magnetofon z automatu i zaskoczenia przepaszczowuje jednorazowo.

    Jak to konfigurowałem dla Orange. Jak jest w Play, to trzeba pytać u nich.

    Ircys

  • 12. Data: 2018-12-19 18:48:32
    Od: "n" <...@...e>

    Oranżada druciana, optyczna czy wirtualne GSM?

    -----
    - aktywacja usługi, która np. w Orange odbywa się po wysłaniu SMS-a aktywacyjnego do
    SMSC Orange (802767000)

  • 13. Data: 2018-12-19 21:10:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 08:45:35 -0800 (PST), Ircys napisał(a):

    > Temat wałkowany przeze mnie na grupie wielokrotnie.
    >
    > Każdy operator ma swój SMSC i on komunikuje się z SMSC nadawcy.

    Hm, taki Orange ma, ale jak sie nazywal TP s.a. to tez mial ?

    A Dialog, Netia, czy kto tam jeszcze ma u nas stacjonarki ?

    A te SMSC to jak sie lacza/odnajduja ?
    Wysylam SMS na numer 123456789, jakos moj operator musi sie dowiedziec
    do ktorego operatora nalezy ten numer (ok, jest baza), odszukac jego
    SMSC ... no i kiedy naliczaja ten 1zl, jesli trzeba paszczowo ...

    J.

  • 14. Data: 2018-12-19 21:23:27
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 19 grudnia 2018 21:11:21 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Hm, taki Orange ma, ale jak sie nazywal TP s.a. to tez mial ?

    Tak miał i ma - zmiana szyldu nic nie zmienia.

    > A Dialog, Netia, czy kto tam jeszcze ma u nas stacjonarki ?

    Zapewne też ma, tylko czy udostępnia - pytaj u nich.

    > A te SMSC to jak sie lacza/odnajduja ?

    Tak jak wszystkie HOST-y
    Luknij w ETSI ES 201 912 oraz ES 201 986

    > Wysylam SMS na numer 123456789, jakos moj operator musi sie dowiedziec
    > do ktorego operatora nalezy ten numer (ok, jest baza), odszukac jego
    > SMSC ... no i kiedy naliczaja ten 1zl, jesli trzeba paszczowo ...

    O jakim naliczeniu mówisz, chodzi o wysyłającego?

    Ircys

  • 15. Data: 2018-12-19 22:26:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2018 12:23:27 -0800 (PST), Ircys napisał(a):

    > Tak miał i ma - zmiana szyldu nic nie zmienia.

    Nie chodzi o zmiane szyldu.
    Centertel mial, ale TP po co ?

    Jak sie polaczyli, to juz TP/Orange miala, ale wczesniej ... po co ?

    > Zapewne też ma, tylko czy udostępnia - pytaj u nich.

    Ale po co im, jesli nie udostepniaja i nie uzywaja ?

    No chyba, ze dostali z dobrodziejstwem inwentarza nowej centrali :-)

    > Tak jak wszystkie HOST-y
    > Luknij w ETSI ES 201 912 oraz ES 201 986

    > O jakim naliczeniu mówisz, chodzi o wysyłającego?

    Wysylajacego kosztuje to 1zl, czy ile jego cennik przewiduje.
    Za SMS glosowy ... ale moze za kazdy do sieci stacjonarnej.

    J.

  • 16. Data: 2018-12-19 22:38:03
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 19.12.2018 22:26, J.F. wrote:

    > Wysylajacego kosztuje to 1zl, czy ile jego cennik przewiduje.
    > Za SMS glosowy ... ale moze za kazdy do sieci stacjonarnej.

    Cena za SMS do sieci stacjonarnej jest jednakowa - absurdalna -
    niezależnie czy odbiorca ma ustawiony odbiór tekstowy czy dźwiękowy.
    --
    Olek

  • 17. Data: 2018-12-20 06:51:02
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 19 grudnia 2018 22:26:32 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie chodzi o zmiane szyldu.
    > Centertel mial, ale TP po co ?
    >
    > Jak sie polaczyli, to juz TP/Orange miala, ale wczesniej ... po co ?

    Jak to po co? Po to samo co i teraz - świadczenie usługi.
    SMS-y stacjonarne ruszyły na początku wieku i były dużym
    zaskoczeniem dla użytkowników telefonów stacjonarnych,
    tym bardziej, że zostały tak jakby "wciśnięte na siłę"
    (ETSI) gdzie się dało (CLIP).

    > Ale po co im, jesli nie udostepniaja i nie uzywaja ?

    A pytałeś ich czy nie używają?

    > Wysylajacego kosztuje to 1zl, czy ile jego cennik przewiduje.
    > Za SMS glosowy ... ale moze za kazdy do sieci stacjonarnej.

    SMS wysłany na nr stacjonarny jest "rozpoznawany", przez operatora macierzystego, po
    numerze i zawsze jest to (zazwyczaj wysoka) cennikowa opłata.
    O tym w jakiej formie SMS dojdzie do odbiorcy (tekst, głos) decyduje operator
    macierzysty (SMSC) i kompletnie nie ma to wpływu na koszt jaki ponosi nadawca.

    Ircys

  • 18. Data: 2018-12-20 21:18:25
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 19.12.2018 09:50, MKi wrote:
> [...]
    > SMSy inne (nawet od innych numerów w Play) przychodzą głosowo. Niestety
    > Janina Magnetofon z automatu i zaskoczenia przepaszczowuje jednorazowo.

    Play realizuje połączenia wyłącznie przez sieć GSM, zatem powinien
    WSZYSTKIE SMSy przekazywać tekstowo, bez żadnego włączania tego.

    Podejrzewam, że połączenia głosowe zostały przeniesione do PLAY ale, jak
    to w naszym teoretycznym kraju, SMSy po staremu idą do SMSC
    macierzystego operatora. Z kolei SMSC macierzystego oddzwania paszczowo
    na TWój numer, i wtedy już działa przeniesienie rozmów głosowych do
    Play, czyli słyszysz janinę.

    Ja bym spróbował reklamacji w PLAY ws. "poprawienia" przeniesienia
    numeru o SMSy.
    --
    Olek

  • 19. Data: 2018-12-21 09:39:50
    Od: "n" <...@...e>

    W info o Play stacjonarnym jest wprost napisane, że nie ma SMS-ów.

    -----

  • 20. Data: 2018-12-21 13:41:51
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 21:18:26 UTC+1 użytkownik Olek napisał:
> [...]
    > macierzystego operatora. Z kolei SMSC macierzystego oddzwania paszczowo
    > na TWój numer, i wtedy już działa przeniesienie rozmów głosowych do

    Troszkę źle podejrzewasz.
    Opiszę jak to wygląda na przykładzie gdy abonent Orange wysyła SMS-a do abonenta
    Play, spokojnie możemy założyć, że są to abonenci stacjonarni.
    Abonent Orange (nadawca) wysyła smsa do abonenta Play (odbiorca).
    SMS trafia do SMSC Orange, tam jest analizowany numer routingowy odbiorcy.
    Zostaje rozpoznane, że to jest abonent Play, więc SMSC Orange wysyła go do SMSC Play.
    I tu rola Orange już się kończy. Teraz zaczyna już działać tylko SMSC Play. Tam
    odbywa się analiza, czy odbiorca ma aktywną usługę SMS-tekst, czy może trzeba mu to
    "przerobić" na Janinę. Jeżeli są spełnione warunki, o których pisałem wcześniej, to
    SMSC - wysyła tekst do odbiorcy, jeżeli nie, to załącza Janinę. Jak widać SMSC
    nadawcy w tej części w ogóle nie bierze udziału.

    W telefonii komórkowej jest taka różnica, że z założenia każdy ma tekst i SMSC
    odbiorcy to ostatnie logowanie abonenta (roaming).

    Ircys