  • 21. Data: 2018-12-21 14:10:42
    Temat: Re: Sferia - czy przychodzace SMS-y głosowe są do odtworzenia?
    Od: "n" <...@...e>

    No nie do końca, skoro Sferia przed przejęciem przez Plusa realizowała SMS-y na
    22-xxxxxxx tekstowo, a po przejęciu przez Plusa SMS-y wysłane na xxx-xxxxxx (alias
    jako komórkowy) realizuje tekstowo, a na ten sam telefon lecz na 22-xxxxxxx (alias
    jako stacjonarny) realizowała paszczowo.

    Wyślij z Twojego Orange dwa identyczne SMS-y userowi HF5.. raz na alias komórkowy,
    dwa na alias stacjonarny - może prześledzisz ruch.

  • 22. Data: 2018-12-21 18:05:57
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    No ale udowodnij, że nie jest jak napisałem :)

    > Opiszę jak to wygląda na przykładzie gdy abonent Orange wysyła SMS-a do abonenta
    Play, spokojnie możemy założyć, że są to abonenci stacjonarni.
    > Abonent Orange (nadawca) wysyła smsa do abonenta Play (odbiorca).
    > SMS trafia do SMSC Orange, tam jest analizowany numer routingowy odbiorcy.
    > Zostaje rozpoznane, że to jest abonent Play,

    A skąd masz pewność, że zostaje rozpoznany?
    Kilka razy przenosiłem numery i za każdym razem usługa nie działała od
    kilku do kikunastu dni od momentu gdy już miała - połączenia nie były
    kierowane do nowego operatora.
    Po rezygnacji z usługi InternetDSL w Orange hosting działa dalej w
    najlepsze.
    No to dlaczego SMSC ten burdel nie miałby dotyczyć?

    więc SMSC Orange wysyła go do SMSC Play. I tu rola Orange już się
    kończy. Teraz zaczyna już działać tylko SMSC Play. Tam odbywa się
    analiza, czy odbiorca ma aktywną usługę SMS-tekst, czy może trzeba mu to
    "przerobić" na Janinę. Jeżeli są spełnione warunki, o których pisałem
    wcześniej, to SMSC - wysyła tekst do odbiorcy, jeżeli nie, to załącza
    Janinę. Jak widać SMSC nadawcy w tej części w ogóle nie bierze udziału.

    > W telefonii komórkowej jest taka różnica, że z założenia każdy ma tekst i SMSC
    odbiorcy to ostatnie logowanie abonenta (roaming).

    Każdy numer w PLAY jest przez GSM ale faktycznie, może pozwalają
    przełączyć na magnetofon bo np. ktoś może mieć bramkę z podłączonym
    analogowym.
    --
    Olek

  • 23. Data: 2019-01-02 14:16:05
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zależy od taryfy, ale opy się wycwaniły, podobnie jak z rozliczaniem wszechobecnych
    801-xxxxxx, które nie wchodzą w pakiety
    darmowych połączeń (nawet mam na reklamację taką odpowiedź UKE, że 801-xxxxxx to nie
    jest numer stacjonarny, lecz "specjalny").

    -----

  • 24. Data: 2019-01-09 11:59:48
    Od: ń <k...@t...sie>

    Ostatnio dzwonił mi na nowy stacjonarnawy z Plusa ichni magnetofon, czytane było aż
    dwa razy wyraźnie i niezbyt szybko dawało się
    zapisać (no ale i tak dziś na drugi dzień nie pamiętam co i jaka usługę mógłbym
    miałem wyłączyć wysłaniem jakiegoś kodu bo o tym
    była wiadomość).
    Czytane było śmiesznie, bo Janina zamiast polskich liter czytała bezogonkowo czyli a,
    c, l, n, o, s, z (literalnie "mozesz wylaczyc
    usluge wysylajac").
    Tak czy inaczej taki SMS głosowy jest na tyle zaskakujący, że nie zdążyłem pomyśleć o
    włączeniu nagrywania (a nie wpadłem na to, że
    będzie czytane powtórnie - ciekawe, czy to tylko systemowe SMS-y czytane są w Plusie
    dwukrotnie?).
    BTW trochę straszne, że operator sieci komórkowej wysyła na telefon z własnej sieci
    komórkowej sms-a głosowego zamiast po bożemu
    tekstem pisanym.

  • 25. Data: 2019-01-09 20:14:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości
    > BTW trochę straszne, że operator sieci komórkowej wysyła na telefon
    > z własnej sieci komórkowej sms-a głosowego zamiast po bożemu tekstem
    > pisanym.

    Raczej głupie i wizerunkowo marne. Ktoś pewnie konfig poszkapił, pamiętam
    czasy, jak między dwiema EWSD, traktem cyfrowym, wszystko szło dekadą...
    Zanim "siódemka ruszyła", wyglądało to nieco osobliwie.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 26. Data: 2019-01-09 21:57:38
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 09.01.2019 20:14, HF5BS wrote:

    > Raczej głupie i wizerunkowo marne. Ktoś pewnie konfig poszkapił,
    > pamiętam czasy, jak między dwiema EWSD, traktem cyfrowym, wszystko szło
    > dekadą... Zanim "siódemka ruszyła", wyglądało to nieco osobliwie.

    Wszędzie i na każdym szczeblu obecnie coraz większy procent pracowników
    to nierzetelne niedojdy. Ale o tym się nie mówi w mainstreamie...

    PS. Nie karm toppostera.

    --
    Olek

  • 27. Data: 2019-01-10 08:26:34
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 20:14:42 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:
    > pamiętam
    > czasy, jak między dwiema EWSD, traktem cyfrowym, wszystko szło dekadą...
    > Zanim "siódemka ruszyła", wyglądało to nieco osobliwie.

    Też to pamiętam, bo w tym uczestniczyłem. Chodziło o to, że były centrale cyfrowe,
    były trakty, ale nie było translacji do R2 i wyższych - okres krótki, przejściowy.

    Ircys

  • 28. Data: 2019-01-10 09:46:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Też to pamiętam, bo w tym uczestniczyłem. Chodziło o to, że były centrale
    > cyfrowe,
    > były trakty, ale nie było translacji do R2 i wyższych - okres krótki,
    > przejściowy.

    No, to wiadomo.
    Ale i tak nie odrazu jest jak pojąć, gdy wszystko cyfrowe, a jeszcze jakieś
    translacje (nie krotnice?), jakoś mi tak zapachniało spinaniem 2 urządzeń
    cyfrowych przez konwertery C/A, połączeniem analogowym z A/C i dalej znów
    cyfrowo... Nie dało się zrobić sygnału od początku cyfrowego, gotowy pchnąć
    traktem (jakim bądź, po odpowiednim przygotowaniu oczywiście, za mojej
    bytności na WSLR Warszawa mnóstwo traktów cyfrowych szło analogowymi nośnymi
    i chodziło to OK) i po drugiej stronie wpuścić na łącznicę? Programowo,
    sprzętowo... Nie mogę po prostu oprzeć się wrażeniu, że z tymi translacjami
    na Szymonie (wirtualne? sprzętowe? programowe?) to tak jakoś naokoło...
    Ale ja taki raczej komutacyjny (1), musiałbym w jakiś schemat pewnie
    spojrzeć, aby to lepiej pojąć, na czym rzecz polega, że w pełnocyfrowej
    centrali (pomijam płyty abonenckie rzecz jasna, ale tam chyba przechodzi się
    C/A i A/C?), w połączeniach w pełni cyfrowych, zamiast spinać wiązki po
    prostu, stosuje się translacje i pcha dekadą... A nie było może po prostu
    tak, że spięto wszystko jak opisałem, ale nie było np. obsługi programowej,
    a dekada z natury juz w programie siedziała i ją podjęto?

    (1) BTW. Przypomniało mi się, jak E10A w Piasecznie, pierwsza pełna E10 w
    rejonie OIDP, była uruchomiona, jak media się wręcz spuszczały, że Piaseczno
    dostało centralę KOMUTACYJNĄ... jaka by nie była, wyróżniłem to słowo, które
    było szczególnie akcentowane przez te media, PRL oczywiście, dawno i
    nieprawda jak się mówi (znaczy się, pewne szczegóły już mi sie pozacierały),
    zamiast skupić się na tym, że wyleciał stary klekot, nawet nie pamiętam, czy
    32AA, czy AB i mieszkańcy dostali wraz z półcyfrowością nowe możliwości
    centrali, ówczesna numeracja 56xxxx i 57xxxx.

  • 29. Data: 2019-01-12 16:36:59
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 10 stycznia 2019 09:46:40 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:

> [...]
    > tak, że spięto wszystko jak opisałem, ale nie było np. obsługi programowej,
    > a dekada z natury juz w programie siedziała i ją podjęto?

    Technicznie (u nas) to było tak, że był sobie Strowger. Postawiono EWSD i 5ESS. Oba
    Hosty miały łącza (oddzielne!) do Strowgera z dekadą. Na Strowegerze oczywiście każde
    łącze to translacja (ściana translacji:)). Strowger był sukcesywnie uwalniany, a tym
    samym łącza. W okresie przejściowym/przełączeniowym EWSD z 5ESS były połączone
    właśnie dekadą z uwolnionego Strowgera. Trwało to tylko chwilkę i nie ma co z tego
    robić afery :)
    Hosty zawsze miały wszystkie niezbędne sygnalizacje, włącznie z S7. Inną sprawą było
    to, że regulator nie nadążał z przydzielaniem punktów sygnalizacyjnych, więc
    siódemka, w niektórych wypadkach, była odkładana na później.

    Ircys

  • 30. Data: 2019-01-12 23:00:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (QP... arghh...)
    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Spoko, wiem, że bywają różne sytuacje i nie zawsze jest dobrze pieprzyć się
    z całością, bo im więcej spraw, tym większe ryzyko błędu.
    Uwalniane łacza nie ma sprawy, warto wykorzystać, bo najważniejsze, aby
    łączność była pewna, niezależnie, czy łączyła by "siódemka", czy pani Basia,
    dostając na ekraniku info "włóż wtyczkę 17 do gniazdka 45 i wybierz cyfry
    ABCXYZ" (czyli taki automatyczny półautomat...)
    Jednak ja miałem na myśli łacza od początku, w nowej relacji, cyfrowe, a
    odpalane właśnie dekadą. A z tą tymczasowością, to parę miesięcy potrafiło
    to trwać.