  • 1. Data: 2018-11-13 09:50:45
    Temat: Sferia wypowiada umowy - co w zamian ?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Sferia właśnie rozsyła umowy wypowiadające świadczenie usług ze skutkiem na 31
    grudnia 2018 r.
    Przykra wiadomość, szczególnie dla przywiązanych do numeru "stacjonarnego" (22)......
    :-((
    Co zamian, czyli dokąd przenieść numery (22)xxxxxx za rozsądne stawki abo?

  • 2. Data: 2018-11-29 21:33:24
    Temat: Re: Sferia wypowiada umowy - co w zamian ?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 13 Nov 2018 09:50:45 +0100, ń <k...@t...sie> wrote:

> [...]
    (22)...... :-((
    >Co zamian, czyli dokąd przenieść numery (22)xxxxxx za rozsądne stawki abo?
    www.ipfon.pl

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2018-11-30 18:03:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-29 o 21:33, WAM pisze:

    > www.ipfon.pl

    Raczej halonet.pl.
    Za pierwszy nr 0zł, za każdy kolejny 19,90zł/rok.

  • 4. Data: 2018-12-01 09:39:12
    Od: "n" <...@...e>

    U których opów komórkowych są obecnie oferty "stacjonarnych" (w sensie kierunkowych
    np. 22-), jakieś "strefy domowe" czy podobne?

    -----

  • 5. Data: 2018-12-10 18:08:19
    Od: "n" <...@...e>

    Wg infolinii Sferii (nr 5555 jeszcze), ich spółka-matka czyli Plus ma ofertę
    22-xxxxxxx za 10 zł miesięcznie (na firmę z jakimiś minutami) lub coś 7 zł/mies. (na
    os. fiz. chyba bez minut).
    Różnica taka, że w Sferii był to numer mobilny na całą Warszawę, a w Plusie będzie w
    zasięgu 200-500 metrów od domu.
    Pani nie umiała powiedzieć, czy z 22-xxxxx w Plusie da się wysłać SMS.
    Ciekawe byłyby też stawki za granicę (do UE, Anglii, USA), dawno dawno temu Sferia
    miała korzystne niskie ceny coś 23 gr/min.
    7-10 zł/mies. to do przełknięcia, tyle że Plus mi nie pasuje, bo akurat mam
    beznadziejny zasięg, za to maszt Orange/Ery w pobliżu ze świetnym pokryciem okolicy.
    Numer stacjonarny trzymany już chyba 30 lat coraz częściej służy do tego, żeby raz na
    rok ktoś z dalekiej rodziny o pogrzebie zawiadomił, no serio...
    Zakup "stacjonarnego" internetowego wiąże się z kupnem nowego aparatu telefonicznego,
    lub bramki? To kolejna inwestycja + zużycie prądu.
    Jak cenowo wygladają telefony/bramki (z rozsądnymi funkcjami czyli co najmniej
    wyświetlanie numeru Caller ID i pamięć dzwoniących nieodebranych podczas naszej
    nieobecności)?

  • 6. Data: 2018-12-11 11:07:42
    Od: "n" <...@...e>

    W Erze abonament za "stacjonarny" to około 20 zł/mies.
    www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_nume
    r/stacjonarny/nowa_taryfa_domowa/karta

  • 7. Data: 2018-12-12 01:14:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości
    W Erze abonament za "stacjonarny" to około 20 zł/mies.
    www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_nume
    r/stacjonarny/nowa_taryfa_domowa/karta

    Wziąłem HaloNet, zyla rocznie + koszt rozmów, jakość bardzo dobra (Apka
    Zoiper, link w LTE w Erze *1, Alcatel U5), pozostaje mieć nadzieję, że nie
    wyczerpie 8 GB miesiecznego limitu danych.
    Nic mnie nie ograniczy, poza dostępnością netu w danym miejscu. Numer musi
    zostać ze względu na Mamę, może już nie nauczyć się nowego. A stary może z
    zakamarków pamięci wygrzebie i jeśli chociaż zamamrocze do słuchawki, to już
    będę wiedzieć, że czegoś potrzebuje (o ile da radę zadzwonić) i zorganizuję
    sprawdzenie/pomoc, lub sam sprawdzę, o co chodzi. Zastanawiam się, czy i
    domowego nie przenieść, jak lojalka minie.
    Wziąłbym u zwyklego opa, ale żaden nie chciał dać nomada, tylko 500 metrów
    od domciu i opłata za zmianę strefy, jak ktoś wyskoczy do innej dzielnicy.

    *1 tak, wiem, że Ery już nie ma.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 8. Data: 2018-12-12 14:16:07
    Od: "n" <...@...e>

    A jak z przenoszeniem numeru do Halonet i ewentualnie *z* Halonet gdyby nam się op
    znudził?
    Dlaczego nie chciałeś do Plusa za 8 zł/mies.?

    -----

  • 9. Data: 2018-12-13 04:02:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości
    > W Erze abonament za "stacjonarny" to około 20 zł/mies.
    > www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przenies_nume
    r/stacjonarny/nowa_taryfa_domowa/karta

    Wszystko dobrze, tylko jest pewien niuans - operatorzy komórkowi tworza
    sztywną strefę przydomową, gdzie jej przeniesienie, to koszt, zarówno
    czasowym aby wykonać stosowne operacje w telefonie, na stronie, czy wręcz,
    złożenie zamówienia, do tego finansowo, że za zmianę strefy przydomowej się
    płaci.
    W Sferii, nomad, jednak można było się inicjować gdziekolwiek w strefie
    własnego numeru, tylko trzeba było się liczyć z tym, że połączenie rozbije
    się, za CDMA po przekroczeniu 500 m strefy wokół miejsca inicjacji (ta,
    terefere, sprawdziłem na dokładnej mapie, razem zrobione 140 metrów, a
    wypieprzyło bez pytania), a po przejściu na GSM (mój stary sferiak [C161c -
    BARDZO wygodny, daleko bardziej od współczesnych śmiardfonów] jeszcze jakiś
    czas po tym działał, choć nie można już było dzwonić na normalne numery,
    jedynie do BOA [co zresztą parę razy zrobiłem, skutecznie, na inne numery
    mówiłoi chyba, że jest nieaktywne, nie pamiętam już], czy na numery
    alarmowe). Za GSM-a wypieprzało całkowicie bez uprzedzenia (za CDMA trzy
    razy pipczało, można było dać znać rozmówcy "zaraz mnie wychrzani"), jeśli
    się wyszło ze strefy 6 BTSów dla miejsca inicjacji. Tu jednak przychodził
    SMS "Sferia - połączenie przerwane". Wkurwić się było można, gdy cała droga
    aparatu, jeśli chodzi o przemieszczanie, to między stołem, przy którym sie
    siedzi, a własnym uchem, śjakieś 40 cm może...

    Mimo to, ponowne połączenie pozwoliło kontynuować rozmowę, bez dodatkowych
    czynności przełaczających strefę inicjacji połączenia, oraz bez dodatkowych
    opłat.
    Jeśli operator na sztywno wiąże mnie ze strefą przydomową, to sory za mój
    francuski - niech się jebie własnym pitolem we własne schaby. Dlatego numer
    przeniosłem do HaloNet-u, bo nie będę związany strefą, a jedynie zasięgiem
    internetu, którego w komie mam 8 giga, albo WiFi, jeśli jakieś się po drodze
    trafi. Nie jest to rozwiązanie idealne, bo np. w górach, gdzie poza GSM900
    trudno nieraz czegoś uświadczyć, więc może jakiś GPRS, czy Edzio, co
    przepływności wystarczającej raczej nie da... Ale w mieście, czy na
    uczęszczanych szlakach, powinno załapać.
    Jeśli więc jakiś operator zaoferuje się (i to wypełni), że mi numer przyjmie
    i będzie on wystarczająco mobilny - pójdę i za większe pieniądze. Do tego
    czasu takiego wała, jak Polska cała. Nie wiem, jak z SMS-ami, byle
    przychodziły, chyba włączę opcję nagrywania rozmów, aby mi treść nie
    uciekła.
    Czekam też na czasy, gdy zaniknie (formalne) rozróżnienie na numery
    stacjonarne i komórkowe.

  • 10. Data: 2018-12-13 07:58:00

    Czyli Halonet na smartfonie z jakąś aplikacją czy na telefonie z natywną aplikacją
    (chyba w SE W995 mam SIP w menu?) + transmisja danych?
    Na ile więcej prądu to zużywa?
    Za transmisję danych płaciłbym 9,90/mies. więc zysk żaden, a Aero2 się nie nadaje
    przez captcha
    Generalnie od mobilności to sa komórkowce, z 22xxxxxx w Bieszczady chodzić nie
    trzeba, raz na pół roku jakaś ciocia zadzwoni.
    Przy 'firmowym' pozostaje kwestia informacji o zmianie numeru i/lub ewentualnego
    przekierowania.