  • 11. Data: 2018-12-14 00:46:55
    Temat: Re: Sferia wypowiada umowy - co w zamian ?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "n" <...@...e> napisał w wiadomości
    news:pusvts$5ut$1@node1.news.atman.pl...
    > Czyli Halonet na smartfonie z jakąś aplikacją czy na telefonie z natywną
    > aplikacją (chyba w SE W995 mam SIP w menu?) + transmisja danych?

    Tak, HaloNet na smartfonie, aplikacja Zoiper (nie udało mi się wyczaić, czy
    fon [Alcatel U5] ma gdzieś SIP zaszyty, wiem, że ma mój Szajsung SM-G350, na
    którym właśnie hula Sferia). NB. pokwasiłem odnośniki z SMS-ów, mając do
    wyboru oryginalny "telefon" i "Zoiper", zzamiast pozostawic sobie możliwość
    wybierania, przez którą z apek chcę realizować telefony, bądź zaznaczyc
    oryginał, zaznaczyłem tego drugiego i nie wiem, jak odkręcić. Ale tragedii
    nie ma.

    > Na ile więcej prądu to zużywa?

    Nie rozkminiałem. Wystarczy, że co wieczór podepnę do ładowarki (którą jest
    mój laptop, na którym piszę tego posta) i jak nie pohulam za bardzo na
    mieście, to prądu mi starcza. Aparat ma ...metrię, wskazującą zużycie
    baterii przez poszczególne programy. Może kiedyś prześledzę?

    > Za transmisję danych płaciłbym 9,90/mies. więc zysk żaden, a Aero2 się nie
    > nadaje przez captcha

    No właśnie. Ja korzystam, że mam 8 GB w "abo", bo to nie prawdziwe abo,
    tylko mix, z comiesiecznym, lub częstszym doładowaniem. Limity odnawiają się
    co miesiac. T-Mobile.
    Aero2, zobaczę, mozze da się upolować jakiś pakiecik danych, jak było
    promocyjne 30 GB za frajer, to rzecz jasna, skorzystałem. Poszło szybciutko
    (ale jak ja klepię kilka ISO DVD w ciągu godziny...?).

    > Generalnie od mobilności to sa komórkowce, z 22xxxxxx w Bieszczady chodzić
    > nie trzeba, raz na pół roku jakaś ciocia zadzwoni.

    Wiadomo, ale pewne osoby znają głównie ten numer właśnie. A zależy mi na
    kontakcie z nimi. M.in. moja mama, która teraz w szpitalu po udarze, jeśli
    coś będzie pamiętać, to najprawdopodobniej ten numer, nie może on więc
    przepaść. Zresztą, HaloNet - nie przewiduję go mieć na zawsze, mam w zamyśle
    numer Sferiowy przenieść definitywnie w coś wygodnego, a na to miejsce, być
    może przeskoczy mój obecny domowy, albo, jeśli nie wlazł do puli, numer, na
    którym zrobiłem sobie SDI (A się kobiecina z BOK-u dziwiła, że z planem
    socjalnym, miałem SDI... ale to tak, jak założyłem, gdy było jeszcze można).
    Jeśli jakiś op zapoda możliwość jego umobilnienia, to jak wspominałem, pójdę
    nawet za trochę większe pieniądze.
    Ja chcę trochę połazić po górach, prawdopodobnie takich lżzejszych, choć
    tego jeszcze nie wiem, przyda się każde połączenie ze światem. A także
    chętnie zobaczę minu ludzi, pytających mnie o numer, a ja im zestawem z
    Warszawy, ciach.

    > Przy 'firmowym' pozostaje kwestia informacji o zmianie numeru i/lub
    > ewentualnego przekierowania.

    Ale to też wizerunek firmy, poza tym, powiedzmy, taka mała inwestycja, a
    Prezes, nie musi się ruszać z biura, wiec sobie może wziąć taką stacjonarkę,
    co to 500 m, a dalej nyny. I prawda, może przekierować. Poza tym, firma może
    wrzuci to sobie w koszty i jakoś na tym wyjdzie? Zzresztą, co ja Prezesowi
    będę dyktował, jak ma firmę prowadzić?

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 12. Data: 2018-12-14 09:06:03
    Od: "n" <...@...e>

    Dasz jakiś link, gdzie można przenieść sferiowy numer do tego Hałoneta w miarę
    bezboleśnie?
    Święta idą i w końcu człowiek zapomni...

  • 13. Data: 2018-12-14 18:55:57
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 12.12.2018 01:14, HF5BS wrote:
    > Wziąłbym u zwyklego opa, ale żaden nie chciał dać nomada, tylko 500
    > metrów od domciu i opłata za zmianę strefy, jak ktoś wyskoczy do innej
    > dzielnicy.

    Podobno stacjonarny przeniesiony do Play zaspokoiłby Twoje potrzeby.
    --
    Olek

  • 14. Data: 2018-12-14 19:06:55
    Od: "n" <...@...e>

    Ile tam mają za abo miesięczne?

    -----

  • 15. Data: 2018-12-15 00:24:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno stacjonarny przeniesiony do Play zaspokoiłby Twoje potrzeby.

    500 metrów sztywnej strefy domowej ma mnie zadowolić? Nic mi nie wiadomo, by
    P4 oferował "nomadyczność" numeru... A tak za psi ch.., choćby i z KRLD
    (tak, jest to możliwe, choć nienajłatwiejsze), zadzwonię z własnego numeru.
    Pomijam oczywiście koszt netu u Wielkiego Kima, do najmniejszych nie należy,
    ale jak się postarać, to się da, może być niezbędny tunel. Tak samo, z
    Kiribati, czy z knajpy w Parzęczewie, byle zasięg sieci był.

  • 16. Data: 2018-12-15 00:37:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Dasz jakiś link, gdzie można przenieść sferiowy numer do tego Hałoneta w
    > miarę bezboleśnie?
    > Święta idą i w końcu człowiek zapomni...

    Jasne, że dam -
    http://www.halonet.pl/pomoc/numer/przeniesienie-nume
    ru-do-halonet
    Banalne. Więcej mi zajęło pier*.*enie sie z drukarko-skanerem, niż sam
    proces; w końcu numer już mam przeniesiony, czekam jedynie na godzinę
    "zero", gdy zniknie z fona, a pojawi się u nowego opa.
    Pamiętaj, aby w momencie przeniesienia, konto było niezerowe, zresztą,
    podają tę uwagę. Wymyślasz sobie ksywę, na którą robi się wszystkie
    operacje, zakładasz konto, wpłać na nie parę PLN i już, jak się
    zarejestrujesz (skan D.O.) i wpłyną środki na konto, to już będziesz mógł
    dzwonić, jeszcze przed przeniesieniem, jakość bardzo dobra. Możesz
    identyfikować się albo jako nieznany, albo jako nieoddzwanialny numer ze
    strefy katowickiej, bo to z tamtego rejonu firma. A jak przeniosą... A o tym
    chyba też napisali.
    Naprawdę, jest to niezwykle proste, a dokumenta ślesz w postaci skanów (choć
    na konto w Echolink zaakceptowali mi dobrze zrobioną komórczakiem fotę
    pozwolenia radiowego) - chodzi o podpis, złożony na wydrukowanym formularzu.
    Oni to potem pchają do dotychczasowego opa, mnie, hehe, przeszedł skan cały
    różowy, bo już nie mam pozostałych tuszy w drukarce... :)

  • 17. Data: 2018-12-15 10:14:52
    Od: "n" <...@...e>

    Jakie stawki na komórkowe (gdyby chcieć zrobić przekierowanie rozmów)?

    -----

  • 18. Data: 2018-12-15 10:18:21
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 15.12.2018 00:24, HF5BS wrote:

    > 500 metrów sztywnej strefy domowej ma mnie zadowolić? Nic mi nie
    > wiadomo, by P4 oferował "nomadyczność" numeru... A tak za psi ch..,

    No właśnie, podobno działa w całym kraju.
    Inna sprawa, że się bierze pakiet komórkowy + stacjonarny (dwa simy) za
    35 zł i za darmo przekierowuje się stacjonarny na komórkowy.
    Wtedy masz działające w pełni zgodnie z wszelkimi zasadami.
    --
    Olek

  • 19. Data: 2018-12-16 04:34:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No właśnie, podobno działa w całym kraju.

    Ale pewnie komórkowy. Tu: https://www.play.pl/promocja/formula-stacjonarna/
    ikonka "Rozmawiasz swobodnie..." rozwiała moje nadzieje. Mniejszy koszt
    będzie utrzymać numer w HaloNet, do tego pakiet netu w Demobilu, a i tak
    demobil na razie jeszcze ok. roku lojalki (jest na ilość doładowań).

    > Inna sprawa, że się bierze pakiet komórkowy + stacjonarny (dwa simy) za 35
    > zł i za darmo przekierowuje się stacjonarny na komórkowy.
    > Wtedy masz działające w pełni zgodnie z wszelkimi zasadami.

    Tylko, że ja bym potrzebował dzwonić z numeru stacjonarnego, będąc np. w
    Krakowie (czyli ciut więcej, niż w Sferii). Czy za granicą, w UE. A tu już
    bym był poza kółkiem o promieniu 500 m. A nawet we własnej strefie, ale
    całej, bez dodatkowego jej przemieszczania, przed każdym zatelefonowaniem.
    Mam w Sferii numer komórkowy, ale bardziej po to, aby nie unieczynnić
    telefonu, gdy wyjadę z Warszawy. Sam numer nie jest mi potrzebny.
    W HaloNet nie wygadam miesięcznie 35 PLN, a fona zawsze można na noc do
    ładowarki zapiąć i mieć spokój. 8GB raczej też na rozmowy nie wyklepię. Poza
    tym, skoro HN nie jest moim docelowym opem, to ja tylko czekam na coś OK,
    kto do mnie zadzwoni "mamy dla pana dwa tablety i nowy aparat, jak to Media
    Systems w imieniu DeMobilu co jakiś czas do mnie wydzwania i bardzo
    nachalnie wciska "korzystny pakiet", czy inne chujumuju, nie chce mi sie
    przypominać nazwy... a ich wyruchałem, w związku z sytuacją, jaka się u mnie
    stała, po prostu zamiast pojechać do kuriera odebrać zestaw, wysłałem
    poleconym ZPO, że odstępuję w terminie ustawowym, zapodałem numery przesyłek
    i gdzie są, aby sobie to oblukali i ariwederczi roma, jak Halinka Kiepska do
    Ferdka mawiała. Najwyżej sobie zechcą zwrotu opłaty za przygotowanie
    pakietu, to im w ząbkach zaniosę. Wracając do tematu - prawda, formuła
    (słowo buee, nadużywane) stacjonarna Play oferuje nieźle. Na razie nie
    myślę, czekam, aż przeniosą Sferia - HN, a potem na spokojnie pomyślę.
    Kosztem może mniejszej wygody, oszczędzę przez jakiś czas trochę grosza. A
    potem, jak się sytuacja poprawi, to może...?
    BTW. Wprawdzie chyba nie mają nic stacjonarnego, ale wydaje mi się, że warto
    sie zainteresować tym: https://otvarta.pl/ MVNO via Polkomtel.

  • 20. Data: 2018-12-16 10:46:00

    Tylko po co?
    Dzwonienie z prefiksu stacjonarnego to kuszenie problemów: ktoś np. odpowie Ci
    SMS-em, który zostanie przeczytany tak, że nie zdążysz zapamiętać ani zanotować.
    Dzwonienie z +48 22 xxxxxx (ja bym czasami potrzebował np. +1 xxx xxxxxx dla
    składania jakichś hamerykańskich reklamacji) to pewnie w ofercie różnych IP-fonów.
    Do tego jak np. spóźniony dzwoniłem z auta z info, że już jestem w drodze, dojeżdżam
    i szukam parkingu, to nikt w to "już jestem w drodze, a nie śpię" nie wierzył -))

    -----