  • 1. Data: 2011-03-28 20:33:16
    Temat: Silnik asynchroniczny pierścieniowy, przebieg
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam uprzejmie,

    Oto przebieg zdjęty podczas nabierania prędkości przez silnik asynchroniczny
    pierścieniowy:
    http://img121.imageshack.us/img121/9553/newfile0p.pn

    Gdy zrobimy powiększenie, to widzimy, że na sinusoidę nakładają się "ząbki"
    (ok. 300Hz):
    http://img69.imageshack.us/img69/865/newfile1.png

    Chciałem zapytać, czy spotkaliście się z tego rodzaju "ząbkami"?
    Chcę stwierdzić, czy to jest wada tego silnika, czy też wszystkie tak mają
    (a podobno nie mają).

    Robbo

  • 2. Data: 2011-03-29 09:10:00
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:33:16 +0200, Robbo napisał(a):

> [...]
    >
    > Chciałem zapytać, czy spotkaliście się z tego rodzaju "ząbkami"? Chcę
    > stwierdzić, czy to jest wada tego silnika, czy też wszystkie tak mają (a
    Kazdy silnik bedzie mial harmoniczne zlobkowe. Moze to wlasnie one?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2011-03-29 13:55:34
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Kazdy silnik bedzie mial harmoniczne zlobkowe. Moze to wlasnie one?

    Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź.
    Chciałem zapytać, jaki filtr i o jakich parametrach zastosować, aby
    odfiltrować te niepożądane harmoniczne?
    Ich częstotliwość zapewne się zmienia w trakcie rozruchu silnika
    (częstotliwość prądu twornika zmienia się w trakcie rozruchu od 50Hz do
    nieco więcej niż 0Hz przy pełnej prędkości). Chciałbym mierzyć miernikiem
    częstotliwości częstotliwość prądu twornika, aby znać prędkość silnika --
    niestety, ale miernik mi wariuje ze względu na te harmoniczne żłobkowe.

    R.

  • 4. Data: 2011-03-29 14:40:23
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Jeszcze jedna ważna rzecz. Mam kilka przebiegów zdjętych oscyloskopem z
    twornika tego silnika. Wygląda na to, że niezależnie od aktualnej prędkości
    silnika, częstotliwość tych niepożądanych ząbków jest stała i wynosi 300Hz.
    Gdyby te "ząbki" były indukowane przez pręty, to ich częstotliwość
    zależałaby od prędkości silnika, a wygląda na to, że tak nie jest. Skąd
    zatem te 300Hz? Tak jakby to były po prostowniku trzy fazy (2 * 50Hz * 3 =
    300Hz).

    R.