  • 1. Data: 2011-01-05 15:47:32
    Temat: Silniki dobrze/zle sie gazujace LPG
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    Jak wiadomo wg powszechnych opinii sa silniki ktore zagazowac LPG
    latwo, inne trudniej.
    Na przyklad mowi sie ze silniki Foda nie lubia gazu, czy FSI od VW
    zagazowac trudno (bezp wtrysk). A 1,6MPI od VW (ten 102 KM) gazuje sie
    ponoc latwo i przyjemnie. Alfa TS chyba do LPG kiepsko. Nie wiem jak z
    1,8 20V od VW (wersja T i bez).
    Pytanie: co warto zagazowac a co nie warto. Jak z tym u Francuzów i
    Japonczykow?
    Chodzi raczej o duze kombi, Octavia II, Kia ceed od biedy (wozek
    blizniaczy nie wszedzie sie miesci ;-) choc obecnie na styk wchodzi do
    Octavii II lifback) no i segment D. Rocznik 2001 i w gore.

  • 2. Data: 2011-01-05 15:56:32
    Temat: Re: Silniki dobrze/zle sie gazujace LPG
    Od: luky <l...@o...pl>

    Tatanka pisze:
    > Pytanie: co warto zagazowac a co nie warto. Jak z tym u Francuzów i
    > Japonczykow?

    z doświadczenia:
    - najłatwiej(czyt.mała wiedza wymagana od fachowców zakładających)
    gazują się Ople, VW z silnikami bez turbo i bezpośredniego wtrysku.
    - dobrze gazują się Francuzy jw. ale już wymaga troche finezji założenie
    instalacji
    - troche wiecej finezji i dużo szybszych wtryskiwaczy wymagają Japońce,
    ale jeśli zostanie to uwzględnione jest b.dobrze.

    silniki Turbo dobrze znoszą gaz pod warunkiem odpowiedniego sprzętu i
    wiedzy monterów (wspomniany 1.8T VW gazuje się bez przeszkód),

    źle znoszą gaz: Ford (dowolna benzyna) z racji budowy układu dolotowego
    i czasem (nie pamietam w których silnikach) ceramicznych gniazd zaworów.
    Odradzam gazowanie: FSI i innych z bezpośrednim wtryskiem (da sie ale to
    bezsensu bo koszty jazdy i tak są duże - jednoczesne wtryski Pb&LPG).

  • 3. Data: 2011-01-05 16:47:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "luky" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > źle znoszą gaz: Ford (dowolna benzyna) z racji budowy układu
    > dolotowego

    No nie, dowolna to nie, chyba ze piszesz o wspolczesnych a nie ..
    juz w sumie prehistorii :-)

    > i czasem (nie pamietam w których silnikach) ceramicznych gniazd
    > zaworów.

    A w zasadzie co szkodzi gaz ceramice ?

    J.

  • 4. Data: 2011-01-05 17:05:26
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    <ciach>

    na duzy wózek poszukaj malego Vana :)

    1,6 16v od Renault + Scenic II gratis
    ewentualnie sprawdzona i bezawaryjna Cytryna Picasso z jednym z silników
    benzynowych

    Ewentaulnie duze kombi w rozsadnej cenie czyli Mondeo. 1,8 i 2,0 sa
    potencjalnie trudniejsze do zagazowania (spokojnie daja rade dobrze
    zgazowane) ale juz np 2,5v6 znosi LPG bez problemu.

    Pozdr
    Scyzoryk

  • 5. Data: 2011-01-05 18:33:42
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    Te, które maja fabryczna instalacje w ofercie z zalozenia dobrze znosza gaz.
    Korea Poludniowa jest swiatowym liderem pod wzgledem ilosci aut z gazem,
    wiec Kia i Hyundai w kazdej postaci powinny dobrze znosic gaz.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjecia z podrózy

  • 6. Data: 2011-01-05 19:56:18
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

> [...]
    > Odradzam gazowanie: FSI i innych z bezpośrednim wtryskiem (da sie ale to
    > bezsensu bo koszty jazdy i tak są duże - jednoczesne wtryski Pb&LPG).

    nie tak dawno w autoryzowanym warsztacie elpigazu założono nam gaz
    do forda 2-litrowego z ceramicznymi zaworami.
    oprócz instalacji jest takie coś jak zbiornik z lubrykantem i niewielka
    instalacja obok niego.
    Cała operacja na aucie trwała mniej niż 6 godzin. Działa bez zarzutu.

    Jacek

  • 7. Data: 2011-01-05 21:54:29
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisal w wiadomosci
    bb.googlegroups.com...
[...]

    Wlasnie o TSI bylo tu czesto duzo info ze sie nieda, albo cholernie
    drogo.
    A np 1.4TSI jest fabrycznie gazowany przez VW w niemczech i sprzedawany w
    salonach.

    PZDr
    Adam

  • 8. Data: 2011-01-08 03:43:16
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    > A w zasadzie co szkodzi gaz ceramice ?

    w starych reno 3.5 są ceramiczne zawory i podobno gaz to zło,
    ale jeździ nic nie wybuchło i się nie zatarło.

    tylko ten silnik już wymieniony na 3.7 jest, a ma być v8 z merca
    teraz, ciekawe gdzie - latitude ?

    pozdrawiam.