  • 1. Data: 2016-07-19 13:09:25
    Temat: Silniki indukcyjne mocy 50-150-300W - tanie źródło?
    Od: s...@g...com

    Aktualnie aby sobie coś tam umontować wykorzystuję silniki ze szlifierek. Takie z
    castoramy w rodzaju tego:
    http://media.castorama.pl/media/catalog/product/cach
    e/72/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/S/z/Szli
    fierka_stolowa_Performance_Power_150_W-208938-156053
    .jpg

    Zalety: relatywnie tanie, mają sensowne mocowanie na wale (śruba), z obu stron wał
    dostępny, jako tako sensowne mocowanie do obudowy (tam gdzie się montuje te osłony na
    sciernice jest 6 otworów na śruby).

    Wady: Trudno zmienić kierunek obrotów. deczko drogie (okolice 70-200pln za sztuke)

    Ale sie tak zastanawiam czy istnienje jakieś tanie i sensowne źródło silników
    indukcyjnych do zastosowań hobbystycznych.

    Co możecie polecić tak niezobowiązująco?

    Łukasz Sczygiel

  • 2. Data: 2016-07-19 13:11:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 13:09:26 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    dostępny, jako tako sensowne mocowanie do obudowy (tam gdzie się montuje te osłony na

    A no zaleta też taka że mają relatywnie niewielka prędkość obrotowa na wale.

  • 3. Data: 2016-07-19 13:34:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:
> [...]
    > gdzie się montuje te osłony na sciernice jest 6 otworów na śruby).

    >A no zaleta też taka że mają relatywnie niewielka prędkość obrotowa

    To zalezy od ilosci biegunow silnika. Typowe sa 2 lub 4, co daje
    prawie 3000 (~2800) lub prawie 1500 (~1400) rpm.

    Akurat szlifierka ma jakas tam optymalna predkosc obwodowa plus
    wytrzymalosc tarczy ... i wydaje mi sie, ze te male to beda na te
    ~2800 rpm.

    J.

  • 4. Data: 2016-07-19 14:01:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 13:09, s...@g...com pisze:
    > Wady: Trudno zmienić kierunek obrotów.
    Obrócić o 180°. ;-)

    Robert

  • 5. Data: 2016-07-19 14:12:29
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 14:01:03 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Obrócić o 180°. ;-)

    Hihrasz sie :) Ale właśnie te szlifierkowe sie daje :)
    A wiertarkowych nie, choć tu jest możliwośc zmiany kierunku elektrycznie.

    Ale celma nie miała ani tego ani tego ;)