  • 1. Data: 2014-09-27 10:26:27
    Temat: Siwy dym przy odpalaniu
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    Przy odpalaniu zimnego silnika przez pierwszą chwilę widać dość dużo
    niebiesko-białego dymu z rury wydechowej.
    Silnik 2.0 D4-D w Toyocie Avensis (CDT220 1CDFTV).
    Olej i płyn chłodniczy raczej w normie (będę baczniej obserwował).
    Co to może być?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2014-09-27 11:17:06
    Temat: Re: Siwy dym przy odpalaniu
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-27 10:26, LEPEK pisze:
> [...]
    > Silnik 2.0 D4-D w Toyocie Avensis (CDT220 1CDFTV).
    > Olej i płyn chłodniczy raczej w normie (będę baczniej obserwował).

    I pewnie garażujesz pod chmurką? Normalna sprawa w takim wypadku gdy
    objawy ustępują po rozgrzaniu silnika.

  • 3. Data: 2014-09-27 12:41:59
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-27 11:17, Trybun pisze:

    > I pewnie garażujesz pod chmurką?

    Jak parkuję w hali jest to samo.

    > Normalna sprawa w takim wypadku gdy
    > objawy ustępują po rozgrzaniu silnika.

    Za dużo tego dymu na "normalna sprawa".

    Pozdr,

  • 4. Data: 2014-09-27 12:54:01
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-09-27 12:41, LEPEK pisze:

    > Jak parkuję w hali jest to samo.

    > Za dużo tego dymu na "normalna sprawa".
    >
    > Pozdr,

    Weź pod uwagę że jest coraz zimniej, a więc jest wytłumaczenie tego
    dymu. Ale skoro piszesz że tego dymu jest stanowczo za dużo, to trzeba
    by wziąć pod uwagę inne sprawy. Kolor dymu dużo mowi o potencjalnej
    niesprawności. - Biały to płyn chłodzący w cylindrach, czarny to coś z
    układem zasilania paliwem np. wtryski, niebieski to olej dostający się
    do komór spalania. Siwy dym może sugerować uszczelkę pod głowicą, bądź
    pęknięta głowicę.

  • 5. Data: 2014-09-27 17:01:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > Silnik 2.0 D4-D w Toyocie Avensis (CDT220 1CDFTV).
    > Olej i płyn chłodniczy raczej w normie (będę baczniej obserwował).

    A to na pewno dym, czy para wodna?
    Dym śmierdzi, gryzie w oczy itd.

    Jak jednak dym, to wróżyłbym że z łożyska turbiny przez noc kapnie do
    kolektora kilka kropel oleju i po uruchomieniu zaczyna się jego smażenie.

    Ewentualnie może być tak że olej leci ciągle w małej ilości, a dym
    przestaje być widać jak rozgrzeje się katalizator i zacznie dopalać olej.

    W pierwszym przypadku po chwili jazdy (jak już skończy dymić), spaliny
    nie powinny śmierdzieć palonym olejem, w drugim będą lekko śmierdzieć
    cały czas.

  • 6. Data: 2014-09-27 21:04:36
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-27 12:54, Trybun pisze:

    > Weź pod uwagę że jest coraz zimniej, a więc jest wytłumaczenie tego
    > dymu.

    Aaa, nie - to nie jest to samo, co podczas mrozów - zdecydowanie
    bardziej niebieski i zdecydowanie krócej (kilka sekund).

> [...]
    > układem zasilania paliwem np. wtryski, niebieski to olej dostający się
    > do komór spalania. Siwy dym może sugerować uszczelkę pod głowicą, bądź

    No właśnie tak mi się wydaje, że taki biało - niebieski, to olej (+ ew.
    płyn chłodniczy). Zastanawia mnie tylko ten krótki czas...

    Pozdr,

  • 7. Data: 2014-09-27 21:09:00
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-27 17:01, Tomasz Pyra pisze:

    > A to na pewno dym, czy para wodna?
    > Dym śmierdzi, gryzie w oczy itd.

    Dym (+ ew. para wodna). Zdecydowanie ma kolor. Czy gryzie w oczy to nie
    wiem, bo jak odpalam, to do kabiny nie leci ;) (muszę przetestować
    organoleptycznie dwuosobowo).

> [...]
    >
    > W pierwszym przypadku po chwili jazdy (jak już skończy dymić), spaliny
    > nie powinny śmierdzieć palonym olejem, w drugim będą lekko śmierdzieć

    To trwa dosłownie kilka sekund od razu w momencie odpalenia, jakby
    właśnie jakieś pozostałości w cylindrach przy odpaleniu się przepalały.
    Czy jak nakapie do kolektora to nie powinno tego dopalić po chwili
    dopiero, jak się ten kolektor nagrzeje?

    Pozdr,

  • 8. Data: 2014-09-27 22:03:23
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    LEPEK pisze:

> [...]
    > właśnie jakieś pozostałości w cylindrach przy odpaleniu się przepalały.
    > Czy jak nakapie do kolektora to nie powinno tego dopalić po chwili

    Uszczelniacze zaworów? jak polecą pierścienie to silnik dymi na
    niebiesko ciągle. Jak zaczynają lecieć uszczelniacze - to dymienie w
    czasie normalnej pracy jest jeszcze niezauważalne (bo ilość spalanego
    oleju niewielka) ale przy rozruchu spala się to co po zatrzymaniu
    silnika na zawory spłynęło i na bieżąco spalone nie zostało. tak więc tu
    też bym się przyjrzał czy aby nie uszczelniacze są przyczyną.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2014-09-27 23:24:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-27 21:09, LEPEK pisze:

    > Dym (+ ew. para wodna). Zdecydowanie ma kolor. Czy gryzie w oczy to nie
    > wiem, bo jak odpalam, to do kabiny nie leci ;) (muszę przetestować
    > organoleptycznie dwuosobowo).

    No jak siwy dym, to jest to spalony olej.
    Nieprawidłowo spalone paliwo dymiłoby pewnie na czarno (ewentualne
    nieszczelne wtryskiwacze którymi przez noc schodziłoby ciśnienie z układu).

> [...]
    > właśnie jakieś pozostałości w cylindrach przy odpaleniu się przepalały.
    > Czy jak nakapie do kolektora to nie powinno tego dopalić po chwili

    Spaliny na wysokości turbiny to pewnie od razu są bardzo gorące i w
    turbinie raczej tak by to mogło działać.

    IMO brzmi jak bardzo wczesne początki końca turbiny - w sumie to sporo
    diesli tak ma że dymi w pierwszej chwili.
    Na tyle dużo że można by sądzić że diesel tak ma, ale faktycznie
    zdarzają się takie co nie dymią :)

  • 10. Data: 2014-09-29 10:06:40
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > Silnik 2.0 D4-D w Toyocie Avensis (CDT220 1CDFTV).
    > Olej i płyn chłodniczy raczej w normie (będę baczniej obserwował).

    Sprawdź świece i ich sterowanie.