  • 11. Data: 2018-02-14 08:49:10
    Temat: Re: Skaner 3D
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-14 o 08:30, Andrzej S pisze:

    > Nie ma tam funkcji rzeźbienia w płycie meblowej?

    W programie? Nie wiem co rozumiesz przez rzeźbienie i w jakim kontekście
    pytasz.
    W programie można wszystko. :-) Problem jest z przekazaniem mu danych.

    Robert

  • 12. Data: 2018-02-20 12:04:33
    Od: d...@g...com

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 11:46:18 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > Jednym "ujęciem" się tego nie obejmie (pomieszczenie). Teorię znam, że
    > takie skanery na żywo łączą poszczególne "klatki". Są wersje, że nakleja
    > się markery, aby wiedział gdzie skleić.
    >
    > Dzwoniłem do firmy, która usługowa skanuje. Zeskanowanie pomieszczenia
    > wielkości klatki schodowej (1 kondygnacja) to 1000 zł.
    > Miły pan powiedział, że takie urządzonko poniżej 10 000 zł można kupić.
    >
    > A może ktoś ma takie coś w domu w szufladzie. To niech mi na próbę
    > zeskanuje jakąś wnękę, a ja zrobię i wyślę półkę za darmo. :-)
    > Ciekaw jestem czy takie pomiary są wystarczające aby szczelnie upchnąć

    Tu nie trzeba szuflady.
    Są darmowe aplikacje (przynajmniej były) nawet na smartfona "123D Catch" albo
    "ReCap". Ich precyzja zależy głównie od tego co jest na zdjęciach. Ze skanowaniem
    ścian może być problem bo ich tekstura, a właściwie jej brak wpłynie negatywnie na
    wyniki. W skrócie skanowanie ze zdjęć (czy to smartfona czy lustrzanki) wymaga
    jakiejś tekstury na obiekcie aby program mógł ocenić jaki to może być kształt.

    Są też skanery, które po prostu same rzutują kształty na obiekt i po ich
    odkształceniu oceniają bryłę. W tym przypadku też możesz to zrobić "darmowo"
    potrzebujesz tylko rzutnika i oczywiście znowu dobrego aparatu.

    Są jeszcze takie, które wysyłają impuls świetlny i oceniają odległość po czasie
    przelotu tam i z powrotem tego impulsu. Takiego "darmowego" już nie wykombinujesz.

  • 13. Data: 2018-02-20 12:19:13
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 12:04, d...@g...com pisze:

> [...]
    przelotu tam i z powrotem tego impulsu. Takiego "darmowego" już nie wykombinujesz.

    Tak, to wszystko wiem. Ale to ma działać w warunkach bojowych. :-)
    Rezultat pomiaru muszę mieć od razu, aby sprawdzić czy wszystko jest ok.

    Robert

  • 14. Data: 2018-02-20 13:24:31
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 lutego 2018 20:04:34 UTC+9 użytkownik d...@g...com napisał:

> [...]
    odkształceniu oceniają bryłę. W tym przypadku też możesz to zrobić "darmowo"
    potrzebujesz tylko rzutnika i oczywiście znowu dobrego aparatu.

    Nie próbowałem, ale coś mi mówi że przy użyciu dyskotekowej żarówki (wyświetlającej
    pierdylion punkcików rozszczepionych z lasera) taki recap by galanto zeskanował
    ścianę.