  • 1. Data: 2019-09-22 18:22:29
    Temat: Skazany za granie na fortepianie
    Od: u2 <u...@o...pl>

    może powinien ćwiczyć grę na elektronicznym fortepianie ze słuchawkami
    na uszach ?:)

    https://www.tvp.info/44457032/gral-na-fortepianie-je
    st-winny-zaklocania-spokoju-to-niebezpieczny-precede
    ns

    19.09.2019, 09:42 |aktualizacja: 09:59

    Pianista Jarosław Janikowski został przez sąd uznany winnym zakłócania
    spokoju, bo przez kilka godzin dziennie grał utwory muzyczne Bacha,
    Chopina i Beethovena. - To niebezpieczny precedens, który może
    spowodować, że ludzie normalnie uprawiający swój zawód - grający na
    instrumentach, śpiewający - będą narażeni na podobne tego typu kary -
    powiedział portalowi tvp.info Janikowski.

    We wtorek Sąd Okręgowy w Warszawie uznał winę Janikowskiego,
    podtrzymując tym samym wyrok sądu pierwszej instancji. Sąd nakazał
    muzykowi zapłatę 2 tys. zł grzywny i obciążył go kosztami procesu.

    Sprawa zaczęła się od tego, że Janikowski przez trzy godziny dziennie w
    swoim mieszkaniu ćwiczył grę na fortepianie. Muzyka nie spodobała się
    dwóm sąsiadom Janikowskiego, którzy - jak mówi nam muzyk - kilkadziesiąt
    razy zawiadamiali policję. Funkcjonariusze za każdym razem pukali do
    jego domu.

    Później sprawa została skierowana do sądu. Muzyka oskarżono o zakłócanie
    spokoju. 11 lutego br. Sąd Rejonowy w Piasecznie uznał winę
    Janikowskiego. We wtorek Sąd Okręgowy w Warszawie podtrzymał ten wyrok.

    Jak mówi portalowi tvp.info Janikowski, ,,tu jest problem szeroko
    rozumianego wymiaru sprawiedliwości". - Kuriozalne w tej sytuacji jest
    to, że w tej sprawie zeznawało 17 policjantów, cały komisariat. Wszyscy
    zeznali, że nie słyszeli nigdy, by zakłócano porządek. Mimo tego sąd w
    bezmyślnym dążeniu do jakiś swoich celów uznał, że to granie jest
    zakłóceniem porządku - opisuje.

    Dalej twierdzi, że sąd próbował ,,wmówić" jego sąsiadom że ,,być może moje
    granie wpływało negatywnie na ich dzieci". - Ale oni mówili, że było
    wręcz przeciwnie, że ktoś gra piękną muzykę - dodaje.

    - Najgorsze jest to, że we wtorek w drugiej instancji zapadł wyrok,
    który podtrzymał pierwsze orzeczenie. To absolutnie kuriozalne, to
    niebezpieczny precedens, który może spowodować, że ludzie normalnie
    uprawiający swój zawód - grający na instrumentach, śpiewający będą
    narażeni na podobne tego typu kary. Jest wyrok, jest 2 tys. grzywny plus
    koszty sądowe, nie mówiąc o kosztach adwokackich - mówi.

    Na koniec zaznacza, że sąd w jego przypadku zadziałał w sprzeczności z
    interesami państwa, które promuje kulturę. - Sąd już w zalążku zniszczył
    możliwość uprawiania przeze mnie muzyki - mówi.

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-09-22 18:33:34
    Temat: Re: Skazany za granie na fortepianie
    Od: z <...@...pl>

    Ja też wolę jak przy pracy przy komputerze gra muzyka i to nawet głośno.
    Ten typ tak ma. Ale mieszkając w bloku tego nie robię bo jestem normalny.
    Pan pianista chce być poszkodowanym przez opresyjne państwo pisowskie?
    Bo wszak wiadomo że wszystkie sądy już nadzoruje i prześwietla
    pracowników nadszyszkownik Ziobro ;-)

  • 3. Data: 2019-09-22 18:45:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.09.2019 o 18:33, z pisze:
    > Ja też wolę jak przy pracy przy komputerze gra muzyka i to nawet głośno.
    > Ten typ tak ma. Ale mieszkając w bloku tego nie robię bo jestem normalny.
    > Pan pianista chce być poszkodowanym przez opresyjne państwo pisowskie?

    nie wiadomo kto wniósł akt oskarżenia, czy raczej wniosek o ukaranie,
    możliwe, że byli to sąsiedzi, a nie prorocy

    kulsony zeznawały, w liczbie kilkunastu, że nie stwierdziły żadnego
    zakłócenia porządku

    ale jak się mieszka w wielkiej płycie to nawet cudze myśli można czytać
    przez ścianę:)

    --
    I love love

  • 4. Data: 2019-09-22 19:17:12
    Od: z <...@...pl>

    Mieszkanie w wielkiej płycie ma swoje zalety i wady.
    A ten fortepian to wnieśli schodami czy windą? ;-)

  • 5. Data: 2019-09-22 20:41:10
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 22.09.2019 o 18:22, u2 pisze:
> [...]
    > instrumentach, śpiewający - będą narażeni na podobne tego typu kary -
    > powiedział portalowi tvp.info Janikowski.

    A księżulek może napiepszać pod oknem dzwonami od 6 rano i wtedy to jest
    tradycja.

  • 6. Data: 2019-09-22 21:08:25
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    kriters <k...@o...pl> pisze:

    st-winny-zaklocania-spokoju-to-niebezpieczny-precede
    ns

    > A księżulek może napiepszać pod oknem dzwonami od 6 rano i wtedy to
    > jest tradycja.

    AFAIR Na grupie prawi były już postowane orzeczenia ograniczające bicie
    w dzwony.

    --
    A. Filip