  • 1. Data: 2012-07-11 10:15:37
    Temat: Skierujcie mnie proszę do odpowiedniego działu ...
    Od: "Mila" <m...@W...gazeta.pl>

    Cześć, kochani!

    Nie wiem, czy w dobrym miejscu chcę zamieścić pytanie o pomoc, więc albo niech
    ktoś mi odpowie na to pytanie, a jak nie - to proszę napiszcie do jakiej grupy
    usenetu powinnam to pytanie skierować.

    Oto mój problem:
    Tworzę własną stronkę internetową i chcę zamieścić na niej dział słowników
    (jestem tłumaczką). Jak to zrobić? Czy plik w excelu wystarczy, czy jakaś baza
    danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze
    strony osoby będącej na stronie?

    Dzięki za pomoc
    Mila

  • 2. Data: 2012-07-11 10:21:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-11 10:15, Mila pisze:
> [...]
    > danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze

    Zatrudnić programistę, który to stworzy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-07-11 13:41:10
    Od: " M.M." <m...@N...gazeta.pl>

    Mila <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze

    Nauczyć się podstaw htmla, może wystarczy. Jeśli nie, to trzeba nauczyć
    się więcej, albo zatrudnić kogoś.

  • 4. Data: 2012-07-11 17:29:42
    Od: " fir" <f...@N...gazeta.pl>

    Mila <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    baza
    > danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze

    Witaj miła,

    To jest formalnie nawet dobre miejsce, z tym ze niestety panuje
    tu co nieco małpi klimat tak że uzyskanie dobrej odpowiedzi to
    raczej bardziej prawie ze przypadek niż normalnosc ;-) tutaj.

    Sam akurat jestem praktycznie jakos anty www-owcem i nie robilem nigdy
    stronek i defakto nie wiem jak odpowiedzec dokladnie na to pytanie,
    ale ogolnie spodziewam sie ze odpowiedz moze byc taka

    - zalezy w jakiej formie masz te slowniki, przypuszczam ze
    jak najbardziej moze byc plie excela moze byc tez baza danych
    moze byc tez zapewne nawet plik tekstowy

    - zalezy tez co chcesz dokladnie zrobic, jeli prosty slownik z
    editbozem do wpisywania slow to prawdopodobnie potrzebna jest
    prosta stronka html plus wsparcie htmla jakims jezykiem, skryptem
    ktory na podstawie zawartosci editboxa wyszukiwalby tlumaczenie
    i wstrzykiwal to w stronke, php byc moze alebo python lub jakies
    takie alternatywy - mozna sie pobawic; dokladnie nie wiem bo zajmuje
    sie czyms innym, byc moze ktos rozwinie moja wypowiedz i powie
    dokladnie jak to mozna najprosciej i najszybciej uzyskac

  • 5. Data: 2012-07-11 18:05:58
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    On 2012.07.11 10:15, Mila wrote:

    > Nie wiem, czy w dobrym miejscu chcę zamieścić pytanie o pomoc, więc albo niech
    > ktoś mi odpowie na to pytanie, a jak nie - to proszę napiszcie do jakiej grupy
    > usenetu powinnam to pytanie skierować.

    Na ogólne pytania odnośnie technologii webowych zapraszamy na:
    pl.comp.www

> [...]
    > danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze

    Czyli chcesz aby na stronie było miejsce na wpisanie słówka, wybranie
    rodzaju słownika, kliknięcie na przycisku tłumacz i żeby pojawiło się
    tłumaczenie?

    Jeśli tak to potrzebna Ci będzie baza danych po stronie serwera (plik
    excela się nie nadaje)
    i jakiś język programowania który wybierze z bazy określone słówko i
    przedstawi tłumaczenie.

    --
    Tomek
    http://www.ttmath.org

  • 6. Data: 2012-07-11 18:44:15
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zlecenia.przez.net

  • 7. Data: 2012-07-11 20:39:20
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Mila" napisał w wiadomości grup

    >Tworzę własną stronkę internetową i chcę zamieścić na niej dział słowników
    >(jestem tłumaczką). Jak to zrobić? Czy plik w excelu wystarczy, czy jakaś
    >baza

    Po pierwsze, słowniki jakie? Bo słownik też jest chroniony prawem
    autorskim - więc najpierw pytanie skąd te słowniki? Czujesz się na siłach
    napisać własny słownik... nawet jeżeli ograniczony tematycznie itd. itp.?
    Dlaczego ktokolwiek chciałby używać /twojego/ słownika - mogąc używać
    słowników dobrze znanych, mających markę?

    Moim zdaniem - najbezpieczniej i najłatwiej będzie, gdy na swojej stronie
    dasz linki do istniejących już słowników, ewentualnie pytając się
    właścicieli stron do których te linki prowadzą.

    >danych? I w ogóle jak to wykonać? Jak z wyszukiwaniem konkretnego słówka ze
    >strony osoby będącej na stronie?

    Sprawdź na początek translator googlowski... czy twój słownik da radę z nim
    konkurować?! Nie twierdzę, że nie - ale może trochę krytycyzmu na początek i
    ustalenie "dlaczego". Tzn. dlaczego twój słownik będzie lepszy.

    W sensie technicznym "trywialne". W sensie prawnym... grząsko. W sensie
    merytorycznym - bardzo trudno, bardzo. A w sensie marketingowym... no cóż,
    czy nie lepiej samemu używać dobrego systemu CAT (powinien taki być do Libre
    Office, np.: http://extensions.services.openoffice.org/project/an
    aphraseus
    lub http://www.omegat.org)? Przecież nie chodzi ci o to, aby twoi
    potencjalni klienci obsłużyli się sami ?!?

  • 8. Data: 2012-07-13 21:35:22
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    slawek <h...@s...pl> wrote:

    > Sprawdź na początek translator googlowski... czy twój słownik da radę z nim
    > konkurować?! Nie twierdzę, że nie - ale może trochę krytycyzmu na początek i
    > ustalenie "dlaczego". Tzn. dlaczego twój słownik będzie lepszy.

    "Bo mój"...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Not_invented_here

    --
    Gof