  • 1. Data: 2009-05-10 11:49:45
    Temat: Skradziona komórka a zgłoszenie do Operatora, warto?
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    Witam.

    Czy zgłoszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to
    jakikolwiek sens?
    Takie zgłoszenie wymaga raz że zgłoszenia na policję, po drugie zgromadzania
    wymaganych dokumentów, po trzecie przesłania dokumentów do Operatora.
    No i załużmy że ten telefon (IMEI) został zablokowany a informacja
    przekazana do innych opów.
    Załużmy, że ktoś (złodziej) próbowal włozyć kartę SIM poprzedniego czy
    innego opa.
    Pewnie taka próba użycia zablokowanego IMEIa jest w systemie opa odnotowana.
    Czy wtedy to zdarzenie (numer karty SIM + dane abonenta) jest przesyłane do
    organu (np. policji), który przyjął zgłoszenie?
    Aby ta cała zabawa miała sens wydaje sie logicznym, że tak powinno być ale
    czy jest?

    Jestem administratorem telefonów komórkowych w duzej firmie i zadaje sobie
    pytanie czy jest sens zgłaszania takich przypadków.

    Może ktoś z grupowiczów wie coś na ten temat?

    pzr
    Ben

  • 2. Data: 2009-05-10 11:59:03
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ben" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem administratorem telefonów komórkowych w duzej firmie i zadaje sobie
    > pytanie czy jest sens zgłaszania takich przypadków.

    jest sens, wlasnie dlatego, ze zlodzieje licza na to, ze poszkodowani tak
    wlasnie beda myslec i nie zglosza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-05-10 12:18:05
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czy zgłoszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to
    > jakikolwiek sens?

    ma sens o tyle, ze imei zostanie w polsce zablokowany

    > Czy wtedy to zdarzenie (numer karty SIM + dane abonenta) jest przesyłane
    > do
    > organu (np. policji), który przyjął zgłoszenie?

    nie

  • 4. Data: 2009-05-10 13:19:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 13:59:03 +0200, SDD wrote:

    >jest sens, wlasnie dlatego, ze zlodzieje licza na to, ze poszkodowani tak
    >wlasnie beda myslec i nie zglosza.

    A nalezy blokowac, czy wrecz odwrotnie - nie blokowac, niech zlodziej
    w dobrej wierze sprzeda, a naciskac na policje zeby sprawdzila co sie
    z telefonem dzieje i zlodzieja znalazla ?

    J.

  • 5. Data: 2009-05-10 16:50:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-10 13:49, Ben pisze:
    > Witam.
    >
    > Czy zgłoszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to
    > jakikolwiek sens?

    nie, zgłaszać na policje to wyśledzą po IMEI, do opa tylko żeby karte
    zablokwali.

  • 6. Data: 2009-05-10 17:28:57
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid>

    W dniu 2009-05-10 18:50, PlaMa pisze:

    > nie, zgłaszać na policje to wyśledzą po IMEI, do opa tylko żeby karte
    > zablokwali.

    Taaa, na pewno wyśledzą. Jakoś ze 3 miesiące temu mnie okradli, podałem
    IMEI, a nawet zapamiętane numery rejestracyjne samochodu, którym
    odjechali. I co? Po ponad 2 miesiącach otrzymałem postanowienie o
    umorzeniu śledztwa z powodu nie znalezienia sprawców...

    --
    Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
    xmpp:s...@j...pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

  • 7. Data: 2009-05-10 17:29:58
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie, zgłaszać na policje to wyśledzą po IMEI, do opa tylko żeby karte
    > zablokwali.

    oooo to jednak ma to sens zgłaszając na policję
    Czy to tylko domniemanie czy wlaśnie policja tak właśnie działa?

  • 8. Data: 2009-05-10 20:40:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-10 19:29, Ben pisze:

    > oooo to jednak ma to sens zgłaszając na policję
    > Czy to tylko domniemanie czy wlaśnie policja tak właśnie działa?

    Osoba nie lubiąca koloryzować zapewniała mnie, że jej syn w ten sposób
    odzyskał telefon. Trwało to 2 dni. Pytanie jak ciężko jest zmienić IMEI? :)
    Byłem też na policji by się dopytać o to i powiedziano mi że faktycznie
    po podaniu im numeru IMEI są w stanie wyśledzić telefon.

  • 9. Data: 2009-05-10 20:43:06
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid>

    W dniu 2009-05-10 22:40, PlaMa pisze:

> [...]
    > Byłem też na policji by się dopytać o to i powiedziano mi że faktycznie
    > po podaniu im numeru IMEI są w stanie wyśledzić telefon.

    Tyle, że tego nie robią. No, chyba, że dotyczyłoby to np. premiera bądź
    ministra jego rządu czy też prezydenta lub zbliżonych rangą osób.
    Albo inaczej, być może nie dotyczy to stolicy Śląska.

  • 10. Data: 2009-05-10 20:53:08
    Od: "Ben" <i...@g...pl>

> [...]
    > Byłem też na policji by się dopytać o to i powiedziano mi że faktycznie po
    > podaniu im numeru IMEI są w stanie wyśledzić telefon.

    Powyzsza wiadomość jest bardzo pozytywna, że jednak sa efekty zgłaszania
    kradziezy na policję.
    Zastanawia mnie jednak jeden fakt, ze w ciągu 2 dni odzyskał komórke.

    Zgłoszenie na policji -> wysłanie zawiadomienia do operatora (faksem?) ->
    namierzenie komórki przez dział techniczny operatora -> raport operatora do
    policji (faksem?) -> ustalenie adresu sprawcy -> zatrzymanie sprawcy ->
    oddanie komórki dla wlaściciela (dowodu przestępctwa czy wykroczenia?)

    szybko nieprawdaż?