  • 11. Data: 2020-02-16 19:35:56
    Temat: Re: Skrzynia dwusprzęgłowa i postój na światłach
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Tu nie ma co analizować. Auto hold jest łączony z elektrycznym hamulcem ale bieda
    wersje np skody tego nie mają i trzeba deptać hamulec.

    http://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iii-5e/ser
    wisowanie-i-eksploatacja-ab/2559395-octavia-dsg-brak
    -auto-hold

  • 12. Data: 2020-02-16 20:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2020 09:35:32 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Wiadomo, że klasycznych asb, nie przełącza się na światłąch w tryb
    > Parking, bo się w ten sposób szybciej zużywają.
    >
    > Czy to samo dotyczy skrzyń dwusprzęgłowych?
    >
    > Bo na logikę, to taki postój na trybie Drive, jest równoznaczny z
    > postojem na wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle w skrzyni manualnej -
    > a nikt tak nie robi przecież.
    > Bo ani to zdrowe dla sprzęgła, ani wygodne (konieczność trzymania
    > wciśniętego pedału).

    W skrzyniach DSG jesli sie nie myle jest odwrotnie - normalnie
    sprzeglo jest rozsprzeglone, odpowiedni silownik zasprzegla.

    Biorac pod uwage, ze w czasie jazdy jedno sprzeglo jest polaczone, a
    drugie nie - postoj na swiatlach im chyba nie szkodzi duzo.
    A rozlaczone na postoju musza byc oba sprzegla - niezaleznie czy drive
    czy park.

    P.S. a nie maja automatycznych hamulcow postojowych ?

    J.

  • 13. Data: 2020-02-16 22:03:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Feb 2020 16:59:51 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Zużywa się (mocniej) mechatronika skrzyni.

    A w jakim samochodzie tak napisali ?

    troche dziwaczne.

    J.

  • 14. Data: 2020-02-16 23:18:17
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 16.02.2020 o 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
    > No to akurat wada aut z automatem
    > Nie raz wjechałem w zderzak poprzednika (oczywiście powolutku jak
    > ślimak) gdy w korku coś zacząłem z tyłu poprawiać czy szukać i noga
    > bezwiednie zmniejszyła nacisk na hamulec.

    Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych
    automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.
    Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga
    odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]

    Grzegorz Tomczyk

  • 15. Data: 2020-02-17 10:53:19
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Wada, jak dla kogo. Nie wiem, jak w DSG, ale właśnie w klasycznych
    automatach ręczny przy postoju na światłach się przydaje.

    nigdy w zadnym aucie (3x) z ASB nie wpadlem na pomysl aby uzywac do tego celu
    recznego

    --Trzyma dostatecznie mocno, by samochód nie pełzł, za to prawa noga
    odpoczywa, a ręka się nie nudzi. :]

    tu rozpatrujemy przypadek bieda wersji bez auto holda (-> bez elektrycznego recznego)
    i o ile jazda w korku jeszcze ujdzie to DSG nie trzyma (jak stare skrzynie) pod gore
    i auto sie stacza ...

  • 16. Data: 2020-02-17 12:26:46
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-16 16:59, Cavallino wrote:
    > Ok, dzięki za rozwianie wątpliwości.
    > Przyzwyczaił się człowiek do e-pedal w elektryku, to mu teraz trzymanie
    > hamulca przeszkadza po zmianie samochodu.

    No ale zaraz - niemiecki? :-O

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 17. Data: 2020-02-17 13:24:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OIDP w instrukcji mojej też tak było, podobnie jak o niewyłączanie silnika gdy
    wrzucony "D".
    I weź to pogódź z modą na wyłączanie motoru na byle światłach (w Szwajcarii modne od
    lat 90-tych).
    W starych skrzyniach na pewno ciśnienia się zmieniały pomiędzy D a P, nie wiem jak z
    N, to po prostu czułeś.
    Na D była blokada kluczyka/rozrusznika (nie pamiętam, czy na N też).
    Quiz:
    Co zrobić przed przejazdem kolejowym z opuszczonym szlabanem?
    No jednak bym włączył P zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu, ostatecznie można N
    plus ręczny (nie praktykowałem, nie wierzyłem
    ręcznemu aż tak).

    -----

  • 18. Data: 2020-02-17 17:58:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-02-2020 o 12:26, Mirek Ptak pisze:

    > No ale zaraz - niemiecki? :-O

    Dlaczego mnie posądzasz o podobne bezeceństwa?

  • 19. Data: 2020-02-18 07:58:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-02-17 17:58, Cavallino wrote:

    > Dlaczego mnie posądzasz o podobne bezeceństwa?

    No bo pytasz o DSG - chyba, że chodzi o "adidasy" ;)

    Pozdrawiam - Mirek

  • 20. Data: 2020-02-18 08:44:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Quiz:
    Co zrobić przed przejazdem kolejowym z opuszczonym szlabanem?
    No jednak bym włączył P zamiast trzymania na D i nogi na hamulcu, ostatecznie można N
    plus ręczny (nie praktykowałem, nie wierzyłem ręcznemu aż tak).

    P tylko w starych skrzyniach, DSG *ma auto hold

    * bieda wersja nie ma :-)