  • 1. Data: 2018-05-06 12:58:01
    Temat: Skrzyżowanie dobre dla pieszych
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Jeżeli skrzyżowanie jest przez jakiś czas dostępne tylko dla pieszych,
    to spada liczba wypadków.
    Dobry pomysł, ale chyba wydłuża czas pokonywania skrzyżowania?
    Co z pieszym, którego zmiana świateł złapała na środku skrzyżowania?

    https://inhabitat.com/las-most-dangerous-intersectio
    n-made-safer-with-innovative-crosswalk-scramble/

    --
    WM

  • 2. Data: 2018-05-06 13:06:18
    Temat: Re: Skrzyżowanie dobre dla pieszych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-05-06 o 12:58, WM pisze:
    > Co z pieszym, którego zmiana świateł złapała na środku skrzyżowania?
    To samo co na zwykłym jeżeli czas wydłużyli o ~40%. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2018-05-06 15:34:11
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > To samo co na zwykłym jeżeli czas wydłużyli o ~40%. :-)

    Chyba, że żółte palą się na tyle długo, by przejść całe pasy.

    WM

  • 4. Data: 2018-05-07 08:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 May 2018 12:58:01 +0200, WM napisał(a):
    > Jeżeli skrzyżowanie jest przez jakiś czas dostępne tylko dla pieszych,
    > to spada liczba wypadków.
    > Dobry pomysł, ale chyba wydłuża czas pokonywania skrzyżowania?

    Skraca dla pieszego, ktory chce po przekatnej.
    Choc wraz z czekaniem ... sprawdzic czy srednio nie wydluza.

    > Co z pieszym, którego zmiana świateł złapała na środku skrzyżowania?

    Trzeba wydluzyc czas.

    Ale ... czemu bezpieczniej ?
    Czyzby wczesniej piesi przebiegali na czerwonym ?
    A moze samochody przejezdzaly na czeerwonym ?
    A moze przy okazji zmienili czasy i stad poprawa ?
    Albo korki sie zrobily ... i tez poprawa, oraz omijanie :-)

    > https://inhabitat.com/las-most-dangerous-intersectio
    n-made-safer-with-innovative-crosswalk-scramble/

    Pokazuja takie skrzyzowania od lat w Japonii.
    Tylko ktos mowil, ze jest tam az jedno :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-05-07 08:26:29
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 08:01, J.F. pisze:

    > Skraca dla pieszego, ktory chce po przekatnej.
    > Choc wraz z czekaniem ... sprawdzic czy srednio nie wydluza.

    Samochody muszą puszczać pojazdy jadące z prawej, albo mają osobne światła.

    > Trzeba wydluzyc czas.

    40%

> [...]
    > A moze przy okazji zmienili czasy i stad poprawa ?
    > Albo korki sie zrobily ... i tez poprawa, oraz omijanie :-)

    Piesi i samochody mieli prawo być na jezdni w tym samym czasie i to
    dawało powód do wypadków.
    Po zderzeniu samochody zmieniały tor jazdy i uderzały pieszych.
    Przy braku pieszych na jezdni samochody są mniej groźne.

    WM

  • 6. Data: 2018-05-07 22:23:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Samochody muszą puszczać pojazdy jadące z prawej, albo mają osobne
    >światła.

    Samochody zapewne mialy swiatla i wczesniej.

    >40%

    A przy szerokich jezdniach do dosc sporo :-)

    >Piesi i samochody mieli prawo być na jezdni w tym samym czasie i to
    >dawało powód do wypadków.
    >Po zderzeniu samochody zmieniały tor jazdy i uderzały pieszych.

    Sprawdzic w doniesieniach prasowych czy tak bylo.
    IMO - na polskich skrzyzowaniach trup nie sciele sie gesto.

    Jest kolizyjnosc przy skretach w prawo/lewo.

    >Przy braku pieszych na jezdni samochody są mniej groźne.

    Po wypadku zmieniaja tor jazdy, wpadaja na chodnik, a tam piesi
    czekaja :-)

    Nie, cos tu nie tak, zaczalbym od sprawdzenia czemu dawniej bylo tak
    niebezpiecznie.

    J.

  • 7. Data: 2018-05-08 10:34:38
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-07 o 22:23, J.F. pisze:

    > Samochody zapewne mialy swiatla i wczesniej.

    Ale nie razem z pieszymi, zwłaszcza ze skrętem w prawo.

    > Po wypadku zmieniaja tor jazdy, wpadaja na chodnik, a tam piesi czekaja :-)

    Krawężnik chroni przy małej prędkości.

    > Nie, cos tu nie tak, zaczalbym od sprawdzenia czemu dawniej bylo tak
    > niebezpiecznie.

    Napisali dlaczego, ja tylko przepisałem.

    Jednoczesne przebywanie na jezdni samochodów i pieszych jest niebezpieczne.

    WM

  • 8. Data: 2018-05-09 07:07:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 maja 2018 19:58:02 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Jeżeli skrzyżowanie jest przez jakiś czas dostępne tylko dla pieszych,
    > to spada liczba wypadków.

    To mocno zależy od kultury. W jednych kulturach ludzie i samochody trzymają się od
    siebe z daleka, w innych jak samochody napuścić na ludzi to jest niunikniona masakra,
    jeszcze gdzie indziej śmiało można jednych i drugich ze sobą wymieszać i nic złego
    nikomu nie grozi. Jest cała nauka na ten temat, proksemika. Bardzo ciekawa, także w
    inżynierii.

  • 9. Data: 2018-05-09 08:02:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-09 o 07:07, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    nikomu nie grozi. Jest cała nauka na ten temat, proksemika. Bardzo ciekawa, także w

    To ciekawe, bo z tego wynika, że przepisy prawa powinny być skrojone pod
    dane społeczeństwo i jego zwyczaje.
    Tak się zresztą dzieje, bo instrukcje do urządzeń na rynek amerykański,
    muszą być inne niż na europejski.
    Jajko z niespodzianką jest w USA zabronione, a w UE nie.

    WM

  • 10. Data: 2018-05-09 11:48:09
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 15:02:18 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > muszą być inne niż na europejski.
    > Jajko z niespodzianką jest w USA zabronione, a w UE nie.

    Jajko z niespodzianką to akurat przykład na społeczne przyzwolenie na korupcyjne
    układy między legislacją a korporacjami, oligarchami, czy kto tam w danym kraju
    trzyma władzę.