  • 1. Data: 2019-03-24 15:14:06
    Temat: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Hej,

    Adresuję ten post do osób, które zdziwieniem zareagowały na to, gdy
    niedawno obruszyłem się na rowerzystów jeżdżących po jezdniach wzdłuż
    ścieżek rowerowych, nawet gdy te ścieżki są w idealnym stanie.
    Argumentem dla Was nie było nawet to, że dochodzi do liczny kolizji z
    tego powodu (kierowcy winni bo to miasto).

    Oto następny etap Waszej ewolucji: biegacze na ulicy.

    https://drive.google.com/file/d/1ol76tXqlgXgNOJ11P2U
    7MLlf40klroOa/view?usp=sharing

    Ciekaw jestem kiedy wypuścicie dzieci na autostrady by tam się bawiły?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-03-24 17:59:58
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

> [...]
    > stanie. Argumentem dla Was nie było nawet to, że dochodzi do liczny
    > kolizji z tego powodu (kierowcy winni bo to miasto).

    Liczne? Liczby?

> [...]
    7MLlf40klroOa/vie
    > w?usp=sharing
    >
    > Ciekaw jestem kiedy wypuścicie dzieci na autostrady by tam się

    Marku, stopniuj swoje oburzenie.
    Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
    zareagować, dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
    zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
    Nijak ma sie to do tego co czasami na drogach wyprawiaja kierowcy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 3. Data: 2019-03-24 18:32:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-24 o 17:59, Budzik pisze:

    > Liczne? Liczby?

    A więc relacjonowałem jakiś czas temu dwa przypadki kolizji z
    rowerzystami, które osobiście widziałem na tej drodze. W jednym z nich
    rower był połamany i leżał na środku jezdni a szyba w aucie wgnieciona.
    W obu były karetki. To tak dla przypomnienia. Nie sądzę abym miał
    wyjątkowe (nie)szczęście i były to jedyne takie zdarzenia. Zresztą
    krzyże przy drodze są ze dwa lub więcej. Droga prosta.

    Statystyki? Nie mam z 2018 ani nie wiem gdzie szukać danych lokalnych,
    ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
    zmieniło się w mielonkę.

    > Marku, stopniuj swoje oburzenie.
    > Taki biegacz, biegnacy pod prąd, widzacy auto z naprzeciwka i mogący
    > zareagować,

    Biegacz nie ma lusterka wstecznego. Na tej ulicy nierzadko następuje
    wyprzedzanie.

    > dodatkowo w kolorowej dobrze widocznej bluzie powoduje 0
    > zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.

    Czyli mimo oczywistego wykroczenia, akceptujemy takie a przekraczanie
    limitu prędkości przez samochody już nie? Czy gdzieś jest opublikowana
    lista dozwolonych wykroczeń?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2019-03-24 18:46:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2019 18:32:15 +0100, Marek S napisał(a):

    > ale w 2017 doszło do 4200 wypadków z udziałem rowerzystów z czego 220tu
    > zmieniło się w mielonkę.

    I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-03-24 18:49:04
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > zagrozenia dla kierowcy i bardzo niewielkie dla siebie.
    > Nijak ma sie to do tego co czasami na drogach wyprawiaja kierowcy.

    Zgadzam sie w 100%.

  • 6. Data: 2019-03-24 19:24:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?

    Ogólnie niezły mindfuck - zdjęcie pieszego na jezdni ma dowodzić, że
    rowerzyści są niebezpieczni. Ktoś tu chyba ma jakąś obsesję;)

    Shrek

  • 7. Data: 2019-03-24 19:26:38
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    W dniu 2019-03-24 o 18:49, Pszemol pisze:
    .
> [...]

    A nawet, jak każda inna widoczna przeszkoda na drodze, poprawia
    bezpieczeństwo ruchu, ze względu na wymuszenie ograniczenia prędkości.
    A jak wiadomo, zbyt duża prędkość jest najczęstszą przyczyną tragedii w
    ruchu kołowym.
    Niebezpieczeństwo rozjechania biegacza nie jest żadnym zagrożeniem dla
    kierowcy, mimo poważnych kłopotów w razie wypadku, oraz bardzo
    niewielkim dla biegacza, gdyż co to dla durnia stracić zdrowie lub życie?

  • 8. Data: 2019-03-24 19:33:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > I to pewnie ma dowieść że rowerzyści są niebezpieczni?

    Trudno powiedzieć czy to rowerzyści czy rowery same w sobie, ale w
    2018r. rowerzyści uczestniczyli w 18% wypadków w terenie zabudowanym
    (4086 z 22560)

    I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
    zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?

    --
    Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
    Engine power, torque and gear ratios calculator online:

  • 9. Data: 2019-03-24 19:42:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Mar 2019 19:33:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
    > zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?

    A teraz wyobraź sobie że wyeliminowaliśmy całkowicie samochody z jezdni
    zostawiając rowery. Wtedy 100% wypadków będzie powodowanych przez
    rowery... Statystyka to cyniczna oszustka, trzeba uważać mając z nią do
    czynienia. Przytoczenie jednej liczby bez zbudowania pełnego obrazu
    sytuacji oraz postawienia celów jakie chcemy osiągnąć oraz wyboru
    środków jest po prostu bez sensu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2019-03-24 19:58:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 19:33, Tomasz Pyra pisze:

    > Trudno powiedzieć czy to rowerzyści czy rowery same w sobie, ale w
    > 2018r. rowerzyści uczestniczyli w 18% wypadków w terenie zabudowanym
    > (4086 z 22560)

    To jak już jedziemy statystyką to:

    To są wypadki w których uczestniczyli rowerzyści - czyli po pierwsze na
    ogół uczestniczył w nich ktoś jeszcze (kierowca?), po drugie wartałoby
    sprawdzić kto jest winien - w większości przypadków legitumujący się (co
    jak chetnie się podkreśla wyróżnia go ponoć od rowerzystów, PJ) kirowca
    samochodu. Dodatkowo co najistotniejsze w tym czy rowerzyści są groźni
    brakuje najważniejszej informacji - ilu sprawców na rowerach zabiło bądź
    uszkodziło osobę inną niż on sam. Wtedy zapewne okaże się, że to
    kategoria z serii "człowiek pogryzł psa".

    BTW - raport podaje też liczbę wypadków z udziałem nietrzeźwych.
    Zaskakująco dużą - ale po pierwsze prawie połowa byłaby trzeźwa według
    cywilizowanych norm, po drugie nie jest podane kto jest sprawcą (na
    przykład w tą kategorię wpada człowiek po piwie zdjęty na zielonym
    świetle), po trzecie to wypadki _z_udziałem_ a więc na przykład...
    pasażerem taksówki.

    Także ze statystykami to prosze ostrożnie;)

    > I tu pytanie - czy ilość "pojazdokilometrów" przejeżdżanych w terenie
    > zabudowanym rowerami wynosi więcej czy mniej niż 18%?

    Równie dobre pytanie jak że 95% (dane z dupy) procent ofiar gwałtów to
    kobiety i jak ma się to do tego, że tego kwiatu jest pół światu;)

    Shrek