  • 1. Data: 2019-06-05 00:43:09
    Temat: Skutki tempriczerowego wzrostu/przerostu...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Odkryłem wczoraj samowyłączenie Asusa Maxa -- ze zdumieniem,
    gdyż wg mnie zostało mu ponad 15% akumulatora. Po włączeniu
    było 27% a ekran lekko mrugał i rozjaśnianie potęgowało ów
    mrużny efekt... Po jakimś czasie nieużywania (jedynie
    ładowałem akumulator) ekran nie wykazywał widocznego
    mrugania bez względu na jasność.

    Net opisuje mruganie przegrzanych telefonów, więc myślę,
    że powodem mogła być podwyższona temperatura, choć
    jedyny pokładowy termometr wskazywał raptem 35°C
    podczas mrugania.

    Czy ktoś ma podobne doświadczenia i chce podzielić
    się nimi z bliźnimi znajdującymi się w potrzebie?

    Wspomniany wyżej Asus Max jest u mnie chyba prawie
    3 lata i ma niezbyt czuły odbiornik GPS, ale lubię
    go, więc nie chcę go przedwcześnie stracić głupim sposobem...

    Rzecz jasna przyczyny samowyłączenia też upatruję
    w przegrzaniu -- Asus grzeje się mocno w efekcie używania.

    Wyłączył się, leżąc luźno w kieszeni plecaka.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 2. Data: 2019-06-05 18:11:00
    Temat: Re: Skutki tempriczerowego wzrostu/przerostu...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >podczas mrugania.

    >Czy ktoś ma podobne doświadczenia i chce podzielić
    >się nimi z bliźnimi znajdującymi się w potrzebie?

    Ustalenie stopnia naladowania baterii li-ion nie jest łatwe, i nie ma
    sie co dziwic, ze niby ma 15%, a za chwile zero.

    >Rzecz jasna przyczyny samowyłączenia też upatruję
    >w przegrzaniu -- Asus grzeje się mocno w efekcie używania.
    >Wyłączył się, leżąc luźno w kieszeni plecaka.

    A co uzywales ?
    Bo moze po prostu pobor pradu by duzy, ocena stanu baterii sie nieco
    rozjechala, a po wlaczeniu pobor pradu spadl, napiecie wzroslo i
    zrobilo sie 27%.

    Kup sobie ajfona - przeciez Pszemol tak zachwalal ten fjuczer :-P

    J.

  • 3. Data: 2019-06-05 19:54:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5cf7ea07$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Ustalenie stopnia naladowania baterii li-ion nie jest
    > łatwe, i nie ma sie co dziwic, ze niby ma 15%, a za
    > chwile zero.

    Ustaliłem na podstawie czasu (rzekomego czasu -- telefon
    wyłączył się, ja zaś oszacowałem, ile by zostało, gdyby
    nie wyłączył się) pracy i obciążenia.

    > A co uzywales ?

    LTE, CPU, lokalizacji... ;) Czasami obciążam telefon różnymi programami.

    > Bo moze po prostu pobor pradu by duzy, ocena stanu baterii sie
    > nieco rozjechala, a po wlaczeniu pobor pradu spadl, napiecie
    > wzroslo i zrobilo sie 27%.

    Był gładki wykres pojemności akumulatora do końca pracy telefonu.
    (w tym końcu urywał się oczywiście, czyli ,,do końca'', ale ,,bez końca'')
    Najwyraźniej telefon wyłączył się, choć miał jeszcze spory zapas.
    Poza tym samowyłączeniem, pamiętam tylko jedno podobne -- był
    duży mróz, pstrykałem fotki i omyłkowo włączyłem doświetlającą
    LEDkę, która zużyła spore resztki energii, lub choćby znacząco
    obniżyła napięcie -- nie pamiętam, czy %% wróciły po moim
    powrocie w ciepłe otoczenie.

    Bardzo dużo (proporcjonalnie do wszystkiego) ciągnie ekran i CPU,
    co widać na wykresach.

    Być może jest tak, jak piszesz, ale zazwyczaj nie notuję problemów
    tego typu -- ani znienacka nie ubywa, ani nie przybywa, pomijając
    niską temperaturę czy nagłe duże obciążenie.

    > Kup sobie ajfona - przeciez Pszemol tak zachwalal ten fjuczer :-P

    Ajfon zapewne potłukłby się nieraz w efekcie mego :) używania.
    Ponadto (jak już napisałem) lubię ten telefon, choć GPS ma
    słabą czułość (problem pojawia się w samochodzie bądź wysokim
    i gęstym lesie, podczas pochmurnej pogody) i jest poobijany.

    Raczej celuję w kolejny Android, nie zaś w umierający Ajfon...

    -=-

    Do tej pory nie widzę migotania.
    Być może jest tak delikatne, że nie widzę.

    Tuż po pełnym przyciemnieniu lub pełnym rozjaśnieniu (od min
    do max) widzę lekkie migotanie, ale nie wiem, czy migoczą
    moje oczy -- dostosowujące się do otaczającej je jasności,
    czy ekran, czy drży ręka bądź głowa... ;)

    Niby drżenie ręki mogę usunąć, ale niekoniecznie wtedy,
    gdy chcę oglądać ekran pod różnymi kątami...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2019-06-06 18:20:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cf801d5$0$31099$6...@n...neostrada.pl

    > Był gładki wykres pojemności akumulatora do końca pracy telefonu.
    > (w tym końcu urywał się oczywiście, czyli ,,do końca'', ale ,,bez końca'')

    O ile może być taki wykres gładkim -- jest budowany w oparciu o punkty,
    które nie są ze sobą połączone -- nie jest ciągły, zatem nie może być
    gładki dosłownie, ale ,,na oko'' (czy w zaokrągleniu bądź w przybliżeniu)
    może być i ciągły, i gładki. W sensie dosłownym raczej ;) pochodnych nie
    można by liczyć. ;)

    Piszę to, by uciszyć ewentualnych nadgorliwców, którzy mogliby zauważyć,
    iż (nawiasem pisząc) niepotrzebnie roztkliwiam się nad końcem a być może
    zapominam o reszcie takiego (nieciągłego) wykresu.

    Wykres pokazał wyłączenie telefonu pomimo 27% pojemności akumulatora i nie
    pokazał żadnych załamań tejże pojemności czy choćby przyspieszonego zużywania
    energii tuż (godzinę?) przed samowyłczeniem; wręcz przeciwnie -- wykres był
    lekko wklęsły, tak jakby telefon stale (od momentu mocnego obciążenia) brał
    coraz mniej energii...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 5. Data: 2019-06-15 01:06:24
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    > Raczej celuję w kolejny Android, nie zaś w umierający Ajfon...

    Co to znaczy umierający Ajfon? W jakim sensie?

    Nie wiem po co to rozpowiadanie kolejnych bredni. Byle iPhone w etui
    typu "skin" przeżyje więcej niż niejedno urządzenie z Androidem.

    W obydwie strony jest to generalizacja, gdyż każde urządzenie jest inne
    i inaczej upada :)

    Mogę powiedzieć, że kolega ma iPhone 8 (póki co szkoda mi na niego kasy,
    skoro mam 6S) i upadł mu kilka razy z całkiem dużej wysokości - oprócz
    kilku otarć etui i zarysowań tylnego aparatu, nic się wielkiego nie stało.

    Nie wiem skąd te pierdoły o "kruchości" iPhone'ów. Jak dla mnie to jest
    zwykły hejt na daną markę.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 6. Data: 2019-06-15 03:03:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qe199i$2jg$...@d...me

    > Co to znaczy umierający Ajfon? W jakim sensie?

    Qrczy się ajfonowe żerowisko -- ajfon ulega innym gatunkom...

    > Nie wiem po co to rozpowiadanie kolejnych bredni.

    Wielu ludzi statystyki nazywa bredniami.

    > Byle iPhone w etui typu "skin" przeżyje więcej niż niejedno urządzenie z Androidem.

    Być może masz rację -- kogo stać na częstą wymianę tak drogich urządzeń?
    [w sytuacji, gdy nowe niewiele więcej oferują]

    > W obydwie strony jest to generalizacja, gdyż
    > każde urządzenie jest inne i inaczej upada :)

    Inaczej -- jednak Ajfon właśnie upada. :)

    > Mogę powiedzieć, że kolega ma iPhone 8 (póki co szkoda mi na niego kasy,

    Też bym żałował kasy na kolegę. ;)

    > skoro mam 6S) i upadł mu kilka razy z całkiem dużej wysokości - oprócz

    O! -- ajfon spada teraz z bardzo dużej...

    > kilku otarć etui i zarysowań tylnego aparatu, nic się wielkiego nie stało.

    > Nie wiem skąd te pierdoły o "kruchości" iPhone'ów.

    Też nie wiem.

    > Jak dla mnie to jest zwykły hejt na daną markę.

    Coś w stylu:

    - I hate IBM!!!

    jabłkowego sprzed wielu lat?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 7. Data: 2019-06-16 19:37:30
    Od: Filip454 <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Inaczej -- jednak Ajfon właśnie upada. :)

    > Też bym żałował kasy na kolegę. ;)

    > O! -- ajfon spada teraz z bardzo dużej...

    Jesteś zwykłym fanbojem Androida i tyle. W dodatku nigdy nie używałeś
    żadnego jabłka, co tu więcej dodawać? Szkoda czasu na dyskusje z tobą,
    łbie :)

    W przeciwieństwie do ciebie, ja żadnej platformy nie hejtuję, ale ty
    owszem i to bardzo mocno. Hejtujesz wszystko czego nie używałeś i na co
    cię zwyczajnie nie stać. W dodatku powtarzasz niczym nie poparte bzdury,
    nie zamieszczając żadnych źródeł. Ktoś kto wygaduje głupoty i nie ma na
    ich poparcie żadnych dowodów jest po prostu kompletnym głupcem, z którym
    nie warto dyskutować.

    Bardziej przypominasz przekupkę na targu, aniżeli normalnego
    partycypanta dyskusji. Znam wielu takich "ą, ę", a rzeczywistość jest
    taka, że kiedy przyjdzie co do czego to nie potrafią zrobić niczego.
    Zwykli pozoranci.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 8. Data: 2019-06-16 19:54:46
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Hejtujesz wszystko czego nie używałeś i na co
    > cię zwyczajnie nie stać.

    Filipie, z całym szacunkiem, ale to jest typowy argument fanboja ajfona
    z gimnazjum, nie zniżaj się do tego.

    P.

  • 9. Data: 2019-06-17 19:02:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip454" qe5uos$69i$...@d...me

    > nie zamieszczając żadnych źródeł. Ktoś kto wygaduje głupoty i nie ma na

    Nie należy dowodzić tego, co jest powszechnie znane.
    Każdy może wygooglać podział smartfonwego rynku.
    Kiedyś iPhony stały znaczniej wyżej niż teraz...

    Swego czasu entuzjaści smartfonowego Win nie wierzyli
    w upadek cuda, po którym dziś zostało wspomnienie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-06-17 22:59:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-17, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Filip454" qe5uos$69i$...@d...me

    > Nie należy dowodzić tego, co jest powszechnie znane.
    > Każdy może wygooglać podział smartfonwego rynku.
    > Kiedyś iPhony stały znaczniej wyżej niż teraz...

    No próbowałem wyguglać i widzę spadki (i wzrosty) omalże w granicach
    błedów statystycznych, a już zdecydowanie nic co wróży rychłą śmierć
    apla. Pierwsze z brzegu:
    https://www.idc.com/promo/smartphone-market-share/os
    https://www.idc.com/promo/smartphone-market-share/ve
    ndor

    Tu jest ładny wykres od 2009.
    https://www.statista.com/statistics/271496/global-ma
    rket-share-held-by-smartphone-vendors-since-4th-quar
    ter-2009/
    To już raczej Zamzung wydaje sie miec powody do niepokoju.

    > Swego czasu entuzjaści smartfonowego Win nie wierzyli
    > w upadek cuda, po którym dziś zostało wspomnienie.

    Nie da się tego porównać z Apple. Inny model biznesowy, inne dalsze rzeczy.

    --
    Marcin