  • 11. Data: 2017-12-11 21:48:50
    Temat: Re: Slaby zapis
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-11 o 17:17, Leszek K. pisze:

    > Zrobić kopię to nie problem, ale żeby nadpisać systemową partycję trzeba
    > wystartować bez tego systemu i tu już mogą być problemy. Nie prościej
    > zamiast używać zabytka ściągną n.p. AOMEI Backuper (za free), COMODO Backup
    > (także), EaseUS Todo Backup (takoż) i wiele innych. Programy darmowe, na
    > bieżąco aktualizowane.

    Czym innym jest kopia fizyczna nośnika (Ghost), a czym innym kopia
    logiczna - czyli plików (np. Comodo).

    Comodo nie zrobi kopii dysku, który później jest w stanie wystartować.
    W tym przypadku nadaje się w zasadzie do kopii kontenerów maszyn
    wirtualnych.

    Natomiast oczywistym jest, że w zasadzie nie da się odtworzyć obrazu
    dysku na dysku aktualnie używanym.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2017-12-12 08:39:05
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Dec 2017 21:48:50 +0100, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Comodo nie zrobi kopii dysku, który później jest w stanie wystartować.
    > W tym przypadku nadaje się w zasadzie do kopii kontenerów maszyn

    Wszystkie wymienione prze mnie programy (AOMEI wiem z autopsji - pozostałe
    z opisu na stronie producenta) potrafią zrobić obraz dysku/partycji.

    > Natomiast oczywistym jest, że w zasadzie nie da się odtworzyć obrazu
    > dysku na dysku aktualnie używanym.

    Czy ja coś takiego twierdziłem? Chodzi o to, że nawet starym ghostem pod
    działającym windowsem zrobisz obraz partycji systemowej, ale żeby ją wgrać
    trzeba wystartować z zewnętrznego nośnika, a tu przy nowych komputerach
    potrzebne są sterowniki do napędów. Nie próbowałem, ale nie wierzę, że
    ghost zobaczy mój dysk NVM.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 13. Data: 2017-12-12 11:51:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-12 o 08:39, Leszek K. pisze:
> [...]
    > trzeba wystartować z zewnętrznego nośnika, a tu przy nowych komputerach
    > potrzebne są sterowniki do napędów. Nie próbowałem, ale nie wierzę, że

    Jest jeszcze Ghost linuxowy (toporny, kiepski), ale jest jeszcze "duża"
    kompilacja hirensa (prawie 3GB) m. in. z Win7 live - widzi dużo.
    Tymże ghostem jeździłem po matrycach serwerowych RAID5 i RAID6 bez
    problemów. Ghost widzi w zasadzie wszystko, co jest w stanie zobaczyć
    Win7, więc i jest w stanie obrobić taki dysk czy partycję, w tym LVM i
    dyski M.2
    Ale dużo nie próbowałem, więc brak mi podstaw, aby twierdzić, że
    wszystko się da. Miałem problemy np. z biosami UEFI i dyskami GPT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2017-12-12 20:14:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2017 2:39 AM, Kamil wrote:
    > Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego.

    Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.

    > I dobrze
    > mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

    Nieprawda w przypadku bootowania z Win7.

  • 15. Data: 2017-12-12 22:54:03
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 12 gru 2017 w news:p0p9qo$2vc$1
    @node2.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > Do czego znakomicie nadaje się Windows 7 Live z Hirensa.

    To poleć jakieś dobre źródło HirensBoot z windows 7. Ostatnia wersja jaką
    widzę to 15.2 z mini xp na officjalnej stronie i takiej używam czasami.

  • 16. Data: 2017-12-13 07:59:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 12/12/2017 10:54 PM, pueblo wrote:
    > To poleć jakieś dobre źródło HirensBoot z windows 7.

    edonkey2000 (tak, *ten* edonkey).

  • 17. Data: 2017-12-13 10:38:35
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 13 gru 2017 w news:p0qj4u$ltm$1
    @node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

    > edonkey2000 (tak, *ten* edonkey).
    Ok. Ostatnio znalazłem inny wynalazek z tej kategorii - warto sprawdzić,
    są wersje EN:
    http://www.sergeistrelec.ru/

  • 18. Data: 2017-12-13 21:20:35
    Od: Jamnior <j...@g...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 02:39, Kamil pisze:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał:

    > Jaki system? Ghosta trzeba uruchomić z nośnika bootowalnego. I dobrze
    > mieć najnowszą wersję, bo starsze nie widzą nawet SATA.

    Można jeszcze spróbować DLC Boot 2017 v3.4 Final z
    http://www.dlcboot.com/download.html
    Jamnior