  • 1. Data: 2015-05-22 09:42:42
    Temat: Słuchawka do Atmegi
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Eksperymentuję ostatnio z odtwarzaniem dźwięków PCM za pomocą AVR-ów.
    W tej chwili pracuję nad projektem, w którym dźwięki mają być odtwarzane
    po przyłożeniu słuchawki do ucha. Tak więc nie będzie konieczne głośne
    wysterowanie żadnego dużego głośnika. Ważne jest jedynie to, aby jedna
    osoba usłyszała w miarę czysty i wyraźny dźwięk.

    I teraz zastanawiam się nad kilkoma kwestiami:

    1) Jaką słuchawkę zastosować? Podejrzewam, że najlepiej będzie wziąć
    jakiś przetwornik z telefonu komórkowego. Ktoś w Was ma jakieś
    doświadczenia z takimi elementami? Któryś z nich szczególnie dobrze
    sprawdza się w amatorskich konstrukcjach, jest tani i łatwy w montażu?
    A może raczej powinienem wziąć "głośniczek" z foliową membraną, taki jak
    w słuchawkach "nausznych" do słuchania muzyki?
    2) W jaki sposób wysterować taką słuchawkę. Podejrzewam, że będzie miała
    impedancję za małą, żeby myśleć o bezpośrednim podłączeniu do wyjścia
    DAC (w moim przypadku PWM lub Covox). Wystarczy wtórnik emiterowy na
    jednym tranzystorze, czy raczej powinienem szukać jakiegoś scalonego
    wzmacniacza słuchawkowego?

  • 2. Data: 2015-05-22 18:23:27
    Temat: Re: Słuchawka do Atmegi
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 22 May 2015 09:42:42 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > W tej chwili pracuję nad projektem, w którym dźwięki mają być
    odtwarzane
    > po przyłożeniu słuchawki do ucha.

    A jak chcesz zrobić wykrywanie przyłożenia do ucha, przez wykrywanie
    prądu "szeleszczenia" (przy przykładaniu)?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-05-22 19:05:00
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-22 o 18:23, Marek pisze:
    > odtwarzane
    >
    > A jak chcesz zrobić wykrywanie przyłożenia do ucha, przez wykrywanie
    > prądu "szeleszczenia" (przy przykładaniu)?
    szeleszczenia to może nie, ale zbliżeniowy na podczerwieni to problem
    chyba żaden.
    Inaczej trzeba napisać soft:
    szeleszczenie przy uchu, szeleszczenie z ręki, nogi, biurka etc :)
    P.s. sam bawię/bawiłem się atmegami. Ale dzisiaj powoli staram się o
    nich zapominać, za wyjątkiem atiny.
    Mało współczesne, drogie w stosunku do swoich możliwości. Świetnym
    zamiennikiem są xmegi.

  • 4. Data: 2015-05-22 19:30:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 22.05.2015 09:42, Atlantis wrote:
> [...]
    > DAC (w moim przypadku PWM lub Covox). Wystarczy wtórnik emiterowy na
    > jednym tranzystorze, czy raczej powinienem szukać jakiegoś scalonego

    Niedawno się bawiłem jakimś evalem z Atmela z prockiem z serii SAM,
    jednym z programów demo był generator dźwięku z wykorzystaniem
    wbudowanego PWMa. Wyjście bezpośrednio z GPIO na złącze słuchawkowe.
    Dźwięk był dość cichy i mocno zaszumiony, nie za bardzo mi się to podobało.

    Jakub Rakus