  • 1. Data: 2018-02-11 05:56:54
    Temat: Słuchawki bluetooth
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Czy ktoś z Was zetknął się ze zestawem słuchawek (para, L+R) bluetooth,
    które wśród oferowanych funkcjonalności miałyby "aparat dla
    niedosłyszących"? W rodzinie pojawił się taki problem, potrzeba dla
    osoby coraz bardziej głuchnącej, a do tego dużo korzystającej z
    telefonu. Chodzi o to, aby ta sama słuchawka pozwalała na odbiór
    dźwięków z pobliskiego otocznia, w tym z TV. Cierpienie tej osoby jest
    indukowane na kolejne, bo nie słyszy rozmówców, ani radia (w normalnej
    głośności) więc podkręca potencjometr tak, że hałas jest nie do
    wytrzymania, wszyscy zaczynają się przekrzykiwać, horrendum!

    Oczywiście można kupić osobne słuchawki, czyli aparat dla głuchych, plus
    słuchawka bluetooth, ale owa osobność byłaby sporą wadą. Zaś ich
    połączenie w jednym urządzeniu -- zaletą.

    Ktoś, coś, gdzieś?

  • 2. Data: 2018-02-11 07:53:59
    Temat: Re: Słuchawki bluetooth
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-11 o 05:56, JaNus pisze:
    > Ktoś, coś, gdzieś?

    A jeszcze inny zestaw, para L+R słuchawek z wbudowanym odbiornikiem FM,
    ale z taką jeszcze możliwością, aby gdzieś, jakoś - był wgląd w to, jaką
    częstotliwość FM w danej chwili odbierają. Bo w tych słuchawkach, które
    widzę na Allegro, o żadnej kontroli częstotliwości FM mowy nie ma. Mam
    jeden zestaw słuchawek BT, i to, że nie ma kontroli nad częstotliwością
    - jest wielce upierdliwe. Zetknął się ktoś z Was z czymś takim?

  • 3. Data: 2018-02-11 13:08:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-11 o 07:53, JaNus pisze:

> [...]
    > jeden zestaw słuchawek BT, i to, że nie ma kontroli nad częstotliwością
    > - jest wielce upierdliwe. Zetknął się ktoś z Was z czymś takim?

    Może to?

    http://audioservice.pl/produkty/aplikacje/

  • 4. Data: 2018-02-11 13:57:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > słuchawka bluetooth, ale owa osobność byłaby sporą wadą. Zaś ich
    > połączenie w jednym urządzeniu -- zaletą.

    Nie myślałeś o aparacie słuchowym wewnętrznym, dokanałowym?
    Wtedy człowiek mógłby korzystać normalnie z jakichkolwiek innych
    słuchawek, jeśli tylko miałby wtedy taką potrzebę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2018-02-11 14:37:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 05:56:54 +0100, JaNus napisał(a):
> [...]
    > telefonu. Chodzi o to, aby ta sama słuchawka pozwalała na odbiór
    > dźwięków z pobliskiego otocznia, w tym z TV.

    Raczej odwrotnie - sa aparaty sluchowe z funkcja BT, czasem "petli
    indukcyjnej" dla TV/radia.

    Tylko nie wiedziec czemu kosztuja np 5000 zl. A w srodku ... kto wie,
    czy nie to samo co sluchawce BT za 50zl.

    Jakas mafia te aparaty sluchowe opanowala.

    J.

  • 6. Data: 2018-02-11 14:58:23
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-11 o 14:37, J.F. pisze:

    > Raczej odwrotnie - sa aparaty sluchowe z funkcja BT, czasem "petli
    > indukcyjnej" dla TV/radia.

    Ale czy mają dwie słuchawki nauszne (izolujące od dźwięków z otoczenia,
    aby nie przeszkadzały w słuchaniu n.p. muzyki)? Czy mają stereo w
    jakości Hi-Fi, i FM-tuner? Jak działa owa "pętla indukcyjna", i na jaką
    odległość?

    > Tylko nie wiedziec czemu kosztuja np 5000 zl. A w srodku ... kto
    > wie, czy nie to samo co sluchawce BT za 50zl.
    >
    > Jakas mafia te aparaty sluchowe opanowala.

    Obstawiam, że powodem jest inny rodzaj mafii: wróg ludzkości, czyli
    etatyzm. Otóż Państwo zadecydowało, że aparaty słuchowe muszą spełniać
    jakieś "normy" (bezpieczeństwa??), i do tego nakłada możliwość
    jakiegoś-tam ukarania producenta za ich naruszenie. Dlatego producent
    _musi_ to sobie wliczyć w koszty, stąd cena wyśrubowana niebotycznie.
    Nie bez znaczenia jest i to, że aparaty słuchowe są często refundowane
    (u nas z z NFOZ-u), a jeśli tak, to ich cena, choćby i 10 razy za duża --
    nabywcy wcale nie obchodzi, wszak zapłaci za to Państwo. I tak to się
    kręci ten złodziejski etatyzm!

  • 7. Data: 2018-02-11 15:01:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-11 o 13:08, t-1 pisze:
    > Może to?
    >
    > http://audioservice.pl/produkty/aplikacje/

    Ale to chyba nie jest odpowiedź na problem zasygnalizowany w tym moim
    pytaniu, które byłeś łaskaw zacytować, lecz w tym poprzednim, którego
    _nie_ zacytowałeś.
    A co do tej aplikacji, to:
    używałeś? Możesz przybliżyć "jak to się je"? Co ona robi, bo coś
    zajarzyć nie mogę...

  • 8. Data: 2018-02-11 15:05:04
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-02-11 o 13:57, Adam pisze:
    > Nie myślałeś o aparacie słuchowym wewnętrznym, dokanałowym? Wtedy
    > człowiek mógłby korzystać normalnie z jakichkolwiek innych słuchawek,
    > jeśli tylko miałby wtedy taką potrzebę.

    Ale nie da się wtedy użyć tych małych słuchaweczek, dołączanych "gratis"
    do smarkfona...
    A poza tym potencjalny użytkownik preferuje pełne, nauszne, jako mniej
    "bolesne" (w przeciwieństwie do tych do-kanałowych)

  • 9. Data: 2018-02-11 16:02:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    JaNus <bez@adresu> writes:

    > A poza tym potencjalny użytkownik preferuje pełne, nauszne, jako mniej
    > "bolesne" (w przeciwieństwie do tych do-kanałowych)

    Np. Sennheiser sprzedaje słuchawki BT (z mikrofonem). Mają aktywną
    redukcję szumów (moim zdaniem działającą "tak sobie") oraz tryb pracy,
    w którym mikrofon przekazuje dźwięk do słuchawek (sygnał z BT jest
    odłączany, wystarczy nacisnąć jeden przycisk). Niezwykle tanie to one
    nie są (ok. 1000 zł), i do "zwykłego" używania to byłaby raczej kiepska
    inwestycja ("zwykłe" przewodowe słuchawki za 100 zł są IMHO lepiej
    wytłumione pasywnie). Ale w tym przypadku, może miałoby to sens.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2018-02-11 16:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 14:58:23 +0100, JaNus napisał(a):

    > Ale czy mają dwie słuchawki nauszne (izolujące od dźwięków z otoczenia,
    > aby nie przeszkadzały w słuchaniu n.p. muzyki)?

    No nie, to w koncu aparat sluchowy, a jak maja izolowac od otoczenia,
    to nie beda wzmacnialy dzwiekow z mikrofonow :-)

    > Czy mają stereo w jakości Hi-Fi, i FM-tuner?

    Nie, ale przy tym ubytku sluchu to juz pewnie niepotrzebne :-(

    >Jak działa owa "pętla indukcyjna", i na jaką odległość?

    Pokoj bez problemu
    http://www.petleindukcyjne.pl/jak-dziala

    Tylko ... mam wrazenie, ze oni sa nastawieni na wieksze instalacje, i
    cena tez bedzie profesjonalna.

    A tu rozwiazanie "osobiste"
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-sta
    ndard-universal.html
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-blu
    etooth-dla-niedoslyszacych-t-loop.html
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-tv-
    loop-audio-dla-niedoslyszacych-do-ogladania-telewizj
    i.html

    Czego to ludzie nie wymysla - wieszac sobie petle na szyje z kabelkiem
    do TV, zeby aparacik lepiej slyszal.

    No ale dzieki temu TV moze byc cicho, a i porozmawiac z inna osoba
    mozna.

    http://pochodnia.pzn.org.pl/artykul/2171-petla_nie_m
    usi_byc_na_szyje.html

> [...]
    > jakiegoś-tam ukarania producenta za ich naruszenie. Dlatego producent
    > _musi_ to sobie wliczyć w koszty, stąd cena wyśrubowana niebotycznie.

    Raczej odwrotnie. W GB ichni NFZ (NHS) aparaty rozdaje, wiec wczesniej
    je hurtem kupuje i oczywiscie wygrywa najtansza oferta :-)

    I nas NFZ zwraca 600 zl i uwaza ze zrefundowal (aparaty kosztuja od 2
    to 10 tys zl)

    Oczywiscie producenci aparaty dla NHS inaczej oznaczaja ... a moze i
    kastruja.

    Musialbys spytac w firmie Bose - maja sluchawki, ktore sluchaja
    dzwiekow w otoczeniu, i nadaja je do ucha w przeciwfazie, wygluszajac
    zewnetrzne halasy, a zostawiajac tylko to, co kalbekiem.
    A moze da sie odwrocic, zeby wzmacnialy dzwieki z otoczenia ?

    J.