  • 11. Data: 2019-05-13 19:08:39
    Temat: Re: Smartfon z USA w Polsce
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mrvtktjv" napisał w wiadomości grup
    On 12.05.2019 15:49, Pszemol wrote:

    >Myślę, że jeszcze nieprędko.
    >Za dużo osób byłoby "poszkodowanych".

    A co to biznes obchodzi ?
    Im w to graj ... mamy smartfony "za zlotowke" :-)

    Moze obchodzic regulatora, no i w koncu koncesja byla na GSM a nie
    LTE.
    Ale byc moze zalatwia jakos po dobroci - zostawia kilka kanalow 2G dla
    staroci.
    Ale te koncesje sie przypadkiem nie koncza ?

    Gdzies tam przy okazji Aero2 sie przewijalo, jak to stare urzadzenia
    przeszkadzaja operatorowi,
    ale to bodajze o Edge chodzilo - jedno wolne wymusza wolniejsza prace
    BTS w tym jednym pasmie ... ponoc.

    J.

  • 12. Data: 2019-05-13 19:51:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Działają w LTE.

    Twoja pewność siebie przy oczywistym braku danych jest imponująca...
    Niech zgadnę, jesteś biznesmenem? :-)

    Przeciez nie byłeś z amerykańskim iPhone W KAŻDYM MIEJSCU
    aby wiedzieć że podróznym działają w LTE....

    Ludziom polskie smartfony nie działają wszędzie w Krakowie
    czy Warszawie a Ty się upierasz że smartfon przeznaczony na
    inny market, bez kilku kanałów używanych w Polsce będzie
    działać wszędzie i to w LTE. Śmich po pachy panie.

  • 13. Data: 2019-05-13 20:47:27
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 13.05.2019 19:08, J.F. wrote:
> [...]
    > staroci.
    > Ale te koncesje sie przypadkiem nie koncza ?
    Koncesje już dłuższy czas są wydawane tzw. "neutralnie technologicznie".
    https://archiwum.uke.gov.pl/files/?id_plik=9455

    On 13.05.2019 19:08, J.F. wrote:
    > Gdzies tam przy okazji Aero2 sie przewijalo, jak to stare urzadzenia
    > przeszkadzaja operatorowi,
    > ale to bodajze o Edge chodzilo - jedno wolne wymusza wolniejsza prace
    > BTS w tym jednym pasmie ... ponoc.
    Chodziło o 3G (UMTS) i urządzenia wspierające kategorię niższą niż
    10.Sam zresztą byłem tym "dotknięty", bo pomimo, że połączenie było
    aktywne, to połączenia z Internetem nie było.
    Musiałem to "obchodzić" włączając coś przesyłającego dane w tle (w moim
    wypadku - radio internetowe).Bez zmiany SIM, po zmianie modemu na
    obsługujący kat. 10 problem ten ustąpił.
    Teraz karty Aero2 BDI mają dostęp i do 2G (GSM), i do całego 3G (UMTS)
    Plusa zamiast wcześniejszego tylko UMTS 900, więc jest to spore
    ułatwienie. Szczerze mówiąc teraz nawet nie wiem jak wygląda kwestia
    "egzekwowania" warunku modemu kategorii >=10 aktualnie.