  • 1. Data: 2017-12-11 19:41:13
    Temat: Smartphone do 300zł
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć.

    Dostałem zadanie gigant. Mojej mapie zepsuł się chińczyk i chce inny
    smartphone do 300 zł Żeby było ciekawiej to ma być nowy i dostępny od
    ręki (Chiny odpadają :( ).

    Nie wiem jak się za to zabrać. Sa jakieś Kiano albo MyPhone ale z 0,5 i
    1 GB RAM co wydaje mi się masochizmem przy Androidzie.

    Z drugiej strony mama używa smartfonu do rozmawiania, smsowania,
    słuchania muzyki, odpalania google Maps / Jak dojadę. Mega wymagań nie ma.

    Polecicie coś?

  • 2. Data: 2017-12-11 20:21:49
    Temat: Re: Smartphone do 300zł
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 19:41, PlaMa pisze:

    > Dostałem zadanie gigant. Mojej mapie zepsuł się chińczyk i chce inny
    > smartphone do 300 zł Żeby było ciekawiej to ma być nowy i dostępny od
    > ręki (Chiny odpadają :( ).

    Zaproponowałem jej TP-Link Neffos Y5 ... Co myślicie? Wydziedziczy mnie
    po miesiącu użytkowania? :)

  • 3. Data: 2017-12-11 21:04:17
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 20:21, PlaMa pisze:
    > W dniu 2017-12-11 o 19:41, PlaMa pisze:
    >
    > Zaproponowałem jej TP-Link Neffos Y5 ... Co myślicie? Wydziedziczy mnie
    > po miesiącu użytkowania? :)

    Napiszę czego nie kupować.
    Pod koniec sierpnia kilka godzin przej wyjazdem za granicę moja małżonka
    w złości rozbiła swojego asusa, ponieważ była niedziela a markety
    działają tylko do godz. 21, zaistniała konieczność natychmiastowego
    zakupu jakiegokolwiek telefonu na którym będzie działał messenger i
    facebook. Do tego miał to być tani telefon, który ewentualnie będzie
    służył do czasu naprawy asusa a później jako awaryjny w domu. Ponieważ
    jak pisałem na decyzję było tylko kilkanaście minut wybór padł na Kiano
    Elegance 5.5 za 350 zł.
    (https://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/kiano-el
    egance-5-5-czarny.bhtml)
    kupione zresztą w tym sklepie. Po pomacaniu telefonu wydawał się idealny
    - duży z ładnym wyświetlaczem, dosyć czystym dźwiękiem i w miarę jako
    taką pamięcią. Ponieważ czas naglił zakup został dokonany. Na początku
    było ok. Po kilku dniach okazało się, iż z każdym dniem, na co raz
    większej części ekranu przestaje działać dotyk - wzdłuż prawej krawędzi
    i zaczyna być problem z uruchamianiem aplikacji a nawet wyborem pozycji
    z książki telefonicznej. Po powrocie do PL od razu wjazd do sklepu z
    reklamacją (nie minęły nawet 3 tygodnie od zakupu). Na dzień dobry
    zostałem poinformowany, iż czas naprawy 14 dni jest tylko czysto
    teoretyczny gdyż telefony tej firmy nie mają serwisu w PL. :( Po
    tygodniu sms ze sklepu, iż telefon jednak wrócił z naprawy i jest do
    odebrania. Krótka wyprawa do sklepu, telefon w dłoń i widzę że wymienili
    wyświetlacz. Myślę OK, postarali się i firma nie jest do d..y jak co
    niektórzy piszą na różnych forach. Powrót do domu, włożenie karty sim i
    próba dzwonienia. Niby wszystko jest OK, tylko nie słychać rozmówcy.
    Krótkie pogrzebanie u ustawieniach telefonu i okazuje się, iż podczas
    wymiany ekranu uszkodzili lub nie został podłączony wewnętrzny głośnik
    (telefon w trybie głośnomówiącym działał znakomicie) do tego minimalnie
    nie został spasowany ekran z resztą obudowy. No cóż myślę kolejna
    naprawa jednocześnie próbuję wcisnąć ekran w obudowę. Minimalny nacisk
    palca na ekran i .... gówniany ekran pęka pod naciskiem. Wkurwiony ma
    maxa następnego dni znów jestem w sklepie z reklamacją. Nawet przyjmuje
    mnie ten sam sympatyczny sprzedawca. Niestety uszkodzenia mechaniczne
    (pęknięcie) nie jest objęte reklamacją a do tego już mi sklep, przez to
    uszkodzenie, nawet nie pomoże w kontakcie z serwisem. No cóż 350 zł
    poszło się paść. Dla zasady pojechałem jeszcze do nieautoryzowanego
    serwisu co naprawia telefony z połowy kraju. Tam uprzejmy pan bez
    problemu przyjął asusa (mówiąc, że nie będzie tanio) jednak jak mu
    pokazałem kiano, powiedział że za żadne pieniądze się nie podejmie
    naprawy, bo sprzęt nietypowy, mało do niego części a do tego jest
    montowany w jakiś badziejasty sposób iż naprawa jednej części kończy się
    uszkodzeniem innej (nawet to się zgadza z tym co zrobił serwis). Więc
    mam praktycznie nowy telefon, który nadaje się do kosza.

    Sorry za przydługie opowiadanie ale może komuś się przyda i wyleczy go z
    kupowania barachła.
    Dla potomności dodam jeszcze, iż pan z serwisu powiedział, iż kupuje się
    telefony których jest masa na rynku i są najpopularniejsze u nas
    (samsung), gdyż nie ma problemu z nowymi częściami zamiennymi lub
    zepsutymi telefonami na dawców i naprawa (wymiana wyświetlacza) kosztuje
    często kilkadziesiąt złotych a nie kilkaset, jak w przypadku asusa.

    Olo

  • 4. Data: 2017-12-11 22:08:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 20:21, PlaMa pisze:
    > Zaproponowałem jej TP-Link Neffos Y5 ... Co myślicie? Wydziedziczy mnie
    > po miesiącu użytkowania? :)

    Dorzuć lepiej do Xiaomi Redmi 4A a będziesz zadowolony :-)

    I tu Uwaga. jest problem z instalowaniem PokemonGo.
    Trzeba robić ręcznie bo sklep twierdzi że nieodpowiednia wersja systemu.
    Znacie jakieś inne problemy występujące w Xiaomi 4A?

  • 5. Data: 2017-12-11 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PlaMa b...@w...pl ...

    > Zaproponowałem jej TP-Link Neffos Y5 ... Co myślicie? Wydziedziczy
    > mnie po miesiącu użytkowania? :)

    Zaproponuj jej coś z xiaomi - bedzie troche drozej ale pewny sprzet za
    nieduze pieniadze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 6. Data: 2017-12-12 05:18:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 19:41:40 UTC+1 użytkownik PlaMa napisał:

    > Polecicie coś?

    Swieta idą.

    Zróbcie w rodzinie jakas zrzutke na prezent pod choinke i dołozcie do czegos z polki
    500-800 zł.
    https://www.gsmmaniak.pl/673822/jaki-smartfon-do-100
    0-zl-2017-top/

  • 7. Data: 2017-12-13 00:23:26
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-12-11 o 23:00, Budzik pisze:

> [...]

    Jejciu! Mamie nie mapie! :/

    > Zaproponuj jej coś z xiaomi - bedzie troche drozej ale pewny sprzet za
    > nieduze pieniadze.

    Za 300 zł do kupienia w 48h w Polsce z gwarancją, nówka sztuka?

  • 8. Data: 2017-12-13 08:00:33
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.12.2017 o 00:23, PlaMa pisze:

    > Za 300 zł do kupienia w 48h w Polsce z gwarancją, nówka sztuka?

    Jakby Twoja mama chciała żebyś jej kupił garnek za 100zł, a Ty byś
    przyjechał z garnkiem kupionym za 50zł, ale z dziurą w dnie, to byłby
    dobry zakup? Nowy, ale fabrycznie z dziurą. Wiem że porównanie
    przesadzone, ale tak ludzie kupują telefony. za 300zł (albo lepiej za
    500) kup uszanowanego starego samsunga, lg, sony, coś co jeszcze działa
    dobrze, da się naprawić. jak funkcjonuje "gwarancja" już się przekonałeś.

    ToMasz

  • 9. Data: 2017-12-14 01:38:49
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 08:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > 500) kup uszanowanego starego samsunga, lg, sony, coś co jeszcze działa
    > dobrze, da się naprawić. jak funkcjonuje "gwarancja" już się przekonałeś.

    Przykład jest nie tyle przesadzony co wręcz z d. Mama postawiła
    wytyczne, które określają jej potrzebę i chciała dostać jakieś
    propozycje w tym zakresie.

    Kupowanie porysowanego, wymacanego, zakurzonego, zapoconego no i
    poobijanego 1,5-2 letniego, używanego telefonu bo Samsung lub Xiaomi
    jest nie dla niej. Tyle w temacie.

    Odnosząc się do Twojej analogi - chciała garnek za 100 zł to dostała
    propozycję garnka za 100 zł jednak z aneksem, że na indukcje lub do
    szpanowania przed sąsiadką się nie nada.

    PS. Po 2 dniach użytkowania jest bardzo zadowolona (patrząc na recenzje
    to nic dziwnego).

  • 10. Data: 2017-12-14 13:52:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > PS. Po 2 dniach użytkowania jest bardzo zadowolona (patrząc na recenzje
    > to nic dziwnego).

    A z czego?