  • 1. Data: 2017-01-10 16:19:34
    Temat: Smog
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Teraz modny temat ten smog.
    Zalecenie... siedzieć w domu. A skąd powietrze w tym domu? :-)
    Okna, drzwi, wentylacja nawiewna (jak ktoś ma) zatrzymują te mikrometry?

    Robert

  • 2. Data: 2017-01-10 16:27:25
    Temat: Re: Smog
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Teraz modny temat ten smog.
    >Zalecenie... siedzieć w domu. A skąd powietrze w tym domu? :-)
    >Okna, drzwi, wentylacja nawiewna (jak ktoś ma) zatrzymują te
    >mikrometry?

    Wymiana chyba mniejsza, czesc osiadzie na podlodze, a kto wie - moze i
    nie doleci na wyzsze pietra ... ale nie, przeciez fotki robia jak
    wysoko sie to unosi :-)

    Ale skad ten smog - samochody raczej czystsze niz dawniej, piece az
    tak bardzo sie nie zmienily, ale raczej na lepsze.

    J.

  • 3. Data: 2017-01-10 17:07:28
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-10 o 16:27, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale skad ten smog - samochody raczej czystsze niz dawniej, piece az tak
    > bardzo sie nie zmienily, ale raczej na lepsze.

    Jest widocznie jakiś interes do zrobienia.
    Może ktoś uruchomił import lub fabrykę masek.

  • 4. Data: 2017-01-10 17:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości

    >Jest widocznie jakiś interes do zrobienia.
    >Może ktoś uruchomił import lub fabrykę masek.

    Interes jest duzy ... Putinowi bardzo zalezy, zebysmy przeszli na
    piece gazowe.

    J.

  • 5. Data: 2017-01-10 17:54:46
    Od: 4...@g...com

    Co by nie mowic to powietrze jest syfilistyczne. I mozna by cos z tym zrobic. Pomysl
    Morawieckiego zeby zrobic do celow grzewczych kilowatogodzine po 20 groszy jest
    dobry. Wegla mamy do oporu, rezerwy w elektrowniach w dolku sa. Powinno isc w parze z
    tym na zasadzie dobrowolnosci przymusowej zaproponowanie wlascicielom nieruchomosci
    koniecznosci ocieplenia budynkow jesli jeszcze sa nieocieplone. W ocieplonym budynku
    20 groszy za kilowatogodzine w kosztach bedzie tansze niz grzanie weglem albo drewnem
    w nieocieplonych. Podejrzewam ze samo ocieplenie kamienic w miastach znaczaco by
    wplynelo na emisje syfu.

  • 6. Data: 2017-01-10 17:56:16
    Od: 4...@g...com

    A naszym zalezy zeby wykorzystac wlasny wegiel. Obstawiam ze nasi wygraja ten
    pojedynek.

  • 7. Data: 2017-01-10 18:14:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >A naszym zalezy zeby wykorzystac wlasny wegiel. Obstawiam ze nasi
    >wygraja ten pojedynek.

    Jednym zalezy, a innym jak widac zalezy na "czystym powietrzu".

    I ciekaw jestem kto wygra ... choc rozsadna oszczednosc paliw bardzo
    popieram.

    J.

  • 8. Data: 2017-01-10 18:16:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Co by nie mowic to powietrze jest syfilistyczne.

    Hm, gdzie - w Lodzi ?
    I jak to odczuwasz ?

    >Pomysl Morawieckiego zeby zrobic do celow grzewczych kilowatogodzine
    >po 20 groszy jest dobry.

    Ze tak drogo, czy tak tanio ?

    >Wegla mamy do oporu, rezerwy w elektrowniach w dolku sa.

    Tylko wiesz, ze w elektrowni musisz spalic wegla trzy razy wiecej, a
    moze i 4 ...

    J.

  • 9. Data: 2017-01-10 20:58:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    4...@g...com wrote:

    > Co by nie mowic to powietrze jest syfilistyczne. I mozna by cos z tym zrobic.
    Pomysl Morawieckiego zeby zrobic do celow grzewczych kilowatogodzine po 20 groszy
    jest dobry.

    poza tym, że 20gr to sobie wyimaginowałeś

    >Wegla mamy do oporu, rezerwy w elektrowniach w dolku sa.

    i dlatego importujemy energię i ogłaszamy 20 stopień zasilania

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2017-01-10 21:20:39
    Od: 4...@g...com

    Mieszkam praktycznie w centrum i nie odczuwam zadnych niedogodnosci zwiazanych ze
    smogiem. Poza tym Lodz nie jest na liscie zasmrodzonych miast w Polsce. Jesli juz to
    smog jest na obrzezach Lodzi i w okolicznych wioskach. Paradoksalnie tam mieszkaja ci
    co uwazaja sie za lepszych i bogatszych bo domki zbudowali i z braku kasy pala syfem.
    Piszesz o sprawnosci elektrowni. Ale to jest bez sensu. Uzytkownika pradu czy gazu
    interesuje cena na jego liczniku. Poza tym wegiel energetyczny jest ze trzy razy
    tanszy niz na skladach to i spalic go mozna wiecej a i tak sie oplaca. Czasy ze
    elektrofiltry byly wlaczane jak z niezapowiedziana wizyta mial Gierek przyjechac
    dawno minely. Jakis program byl o elektrocieplowni w Wrszawie. Jakas duza ta
    elektrocieplownia, najwieksza w Polsce czy jakos tak. Mowili ze w mrozy musza spalic
    na dobe na jednego podlaczonego ludzia 5 kilogramow wegla i ciepla woda jest do
    ogrzewania i do mycia. To chyba straty nie sa na poziomie rozwalajacym interes. Jak
    jeszcze dodac ze to wegiel po 200-250 zlotych za tone to wyglada to calkiem dobrze.
    Jak by sie zastanowic co oznacza "lokalnie zeby byla duza sprawnosc" to wyjdzie ze
    taka elektrocieplownia wlasnie lokalnie spala, nie lokalnie by bylo jak by cieplo
    sprzedawala do warszawy elektrocieplownia z radomia. Likwidacja smogu wymaga
    radykalnych dzialan. Bedzie kosztowna bo w pierwszym rzucie trzeba ocieplic wszystko
    co wymaga ogrzewania a do tej pory nie zostalo ocieplone. Wszyscy musimy sie na to
    zrzucic. W dwa, trzy lata da sie taki program zrelizowc. Oczywiscie nie da sie w trzy
    lata ocieplic wszystkiego ale bylo by tyle ocieplonego ze nawet przy spalaniu wegla
    zdecydownie spadla by emisja syfu. Rownolegle wprowadzenie taniego nosnika ciepla,
    prad najlepiej sie do tego nadaje bo mozna nim napedzac pompy ciepla. Da to
    dodatkowe oszczednosci na pradzie. Wspolczesne konsumenckie pompy ciepla poradza
    sobie z akceptowalnym copem do -7 -10. Ponizej takich temperatur piece akumulacyjne.
    Najwieksza dla niektorych niedogodnoscia bedzie to ze zrzucic sie musza wszyscy a z
    ocieplonych w ten sposob beda korzystali niektorzy.