  • 1. Data: 2016-08-27 11:11:03
    Temat: Smród z klimy.
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    Czy da się we własnym zakresie (bez rozbierania polowy auta) usunąć
    smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to
    skuteczne?

  • 2. Data: 2016-08-27 11:16:51
    Temat: Re: Smród z klimy.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.08.2016 o 11:11, Trybun pisze:
> [...]
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to

    Jeśli śmierdzi od niedawna, to zwykły odświeżacz typu "petarda" powinien
    pomóc.
    Aczkolwiek i tak wykupiłbym na grouponie ozonowanie w profesjonalnynm
    zakładzie, koszty zbliżone.

    Ale jeśli hodowla grzybów jest wieloletnia - to sam nic nie zrobisz.

  • 3. Data: 2016-08-27 12:05:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 11:11:03 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to

    We własnym zakresie możesz filtr kabinowy wymienić i sprawdzić czy odpływ
    wody z klimy masz drożny.
    Chemia wydaje się mniej skuteczna niż ozonowanie.

    Ale jak tam masz już rozwinięte formy życia w wentylacji to zmienia to
    tylko jeden smród na inny (ale mniej uciążliwy).

    Wtedy pozostaje tylko to rozebrać i po prostu umyć.

  • 4. Data: 2016-08-27 12:23:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

> [...]

    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to

    Ile lat ma auto? Smrodek jest stały, czy tylko przy wł./wył. klimy? Filtr
    kabinowy wymieniony?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2016-08-27 13:19:17
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-27 o 11:16, Cavallino pisze:

> [...]
    > zakładzie, koszty zbliżone.
    >
    > Ale jeśli hodowla grzybów jest wieloletnia - to sam nic nie zrobisz.

    Nie, śmierdzi raptem od jakiegoś tygodnia/dwu. A tak konkretnie to co
    byś polecał. Na półce sklepowej chyba z 10 środków do wyboru, ceny od 6
    do 27zł. W zasadzie działanie/obsługa takie sama - włączyć klimę, nawiew
    na maksa w wewnętrznym obiegu, otworzyć zaworek pojemnika ze środkiem i
    odczekać około 15min. Czy to jest to samo co ta "petarda"?

  • 6. Data: 2016-08-27 13:20:06
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-27 o 12:05, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > tylko jeden smród na inny (ale mniej uciążliwy).
    >
    > Wtedy pozostaje tylko to rozebrać i po prostu umyć.

    Filtr był wymieniany w maju. A więc to chyba nie w tym problem.. Tego
    odpływu wody to chyba nie da rady we własnym zakresie sprawdzić.. Takie
    auto że w komorze silnikowej nic nie widać, ani z góry ani z dołu.

  • 7. Data: 2016-08-27 13:20:58
    Od: Trybun <C...@j...ru>

    W dniu 2016-08-27 o 12:23, Myjk pisze:
    > Sat, 27 Aug 2016 11:11:03 +0200, Trybun

    > Ile lat ma auto? Smrodek jest stały, czy tylko przy wł./wył. klimy? Filtr
    > kabinowy wymieniony?

    Ma sporo lat, jednak problem z smrodem zaistniał jakiś tydzień temu.
    Wcześniej auto stało w garażu około miesiąca nieużywane. Zalatuje tylko
    przy włączonym nawiewie. Tak, parę miesięcy temu wymieniałem filtr
    kabinowy.

  • 8. Data: 2016-08-27 13:53:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Aug 2016 13:20:58 +0200, Trybun

> [...]
    > Wcześniej auto stało w garażu około miesiąca nieużywane. Zalatuje tylko
    > przy włączonym nawiewie. Tak, parę miesięcy temu wymieniałem filtr

    Jeśli zawilgociłeś filtr i sobie postał w garażu przez miesiąc zamknięty,
    to może to być wina samego filtra. BTW, ja filtr wymieniam średnio co 2-3
    miesiące. Wyciąg go na początek. W drugiej kolejności kup preparat w
    sprayu, ja akurat kupuję FORTE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-08-27 16:15:40
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2016-08-27 11:11, Trybun wrote:
> [...]
    > smrodek z nawiewu klimatyzacji? W sklepach jest sporo środków które niby
    > to mają być lekarstwem na tą przypadłość, pytanie tylko na ile jest to

    zanim kupisz jakiś syf w sprayu, jak to polecają tutejsi geniusze, to
    sprawdź kartę produktu, bo na większości, jeśli nie wszystkich, będziesz
    miał "środek maskujący zapach". Jeśli lubisz wdychać perfumowane grzybki
    z klimy, to jest idealne rozwiązanie.

    Drugi popularny/polecany środek to pianka wpuszczana to środka nawiewów
    - jest to jeszcze lepsze rozwiązanie, ponieważ parownik zrobi się
    klejący, będzie się na nim zbierał kurz, który będzie bardzo dobrą
    pożywką dla grzybków. Wtedy zostaje już tylko rozebranie całego układu,
    demontaż parownika i niezbyt proste czyszczenie lub wymiana.

    Jeśli nie masz zasyfionego parownika to wystarczy wyozonować cały układ.
    Jeśli zasyfiony to niestety demontaż i czyszczenie.
    Co do ozonowania, to jeszcze wkleje co pisałem już tutaj kilka miesięcy
    temu:

    "Grunt to po ozonowaniu przez około godzinę wietrzyć auto zanim się do
    niego wsiądzie. Duża część warsztatów tego nie robi i pozwala wsiadać od
    razu po ozonowaniu - wtedy są dwie możliwości:
    1. przez kilka-kilkanaście godzin będziesz miał czerwone oczy i płakał
    oraz będziesz miał poparzone drogi oddechowe przez kilka dni
    2. warsztat używa jakiegoś gównogeneratora z portalu na A. i wylot
    możesz sobie wsadzić do nosa, a i tak nic Ci się nie stanie. Oczywiście
    bakterie też przeżyją. Jedyny efekt to będzie specyficzny zapach ozonu,
    ponieważ jest on wyraźnie wyczuwalny nawet w śmiesznie małym stężeniu,
    kilka tysięcy razy mniejszym, niż potrzeba do odkażania.

    Jako, że o opcji 1 jeszcze nie słyszałem, to ..."

  • 10. Data: 2016-08-27 16:36:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 13:20:06 +0200, Trybun napisał(a):

    > Filtr był wymieniany w maju. A więc to chyba nie w tym problem.. Tego
    > odpływu wody to chyba nie da rady we własnym zakresie sprawdzić.. Takie
    > auto że w komorze silnikowej nic nie widać, ani z góry ani z dołu.

    Odpływ to rurka wyprowadzone gdzieś pod spód samochodu.
    Oczywiście trzeba być pod autem na jakimś kanale czy coś.