  • 1. Data: 2019-03-09 01:39:02
    Temat: Sockety - backlog size
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Jest przykład w C#
    https://stackoverflow.com/questions/4253454/question
    -about-listening-and-backlog-for-sockets

    Jakie znaczenie ma BACKLOG_SIZE?
    Z tego co widzę to jak jest zero to przyłącza 36 ze 100 , im większa
    wartość tej zmiennej tym lepiej?
    W przykładach Linuxa spotkałem wartości 3 i 5, natomiast w Windows
    SOMAXCONN = 0x7fffffff

    Wytłuamczone w
    https://www.linuxjournal.com/files/linuxjournal.com/
    linuxjournal/articles/023/2333/2333s2.html
    Linux ma maksymalnie 128.

  • 2. Data: 2019-03-09 11:17:11
    Temat: Re: Sockety - backlog size
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 09.03.2019 o 01:39, Borneq pisze:
    > Wytłuamczone w
    > https://www.linuxjournal.com/files/linuxjournal.com/
    linuxjournal/articles/023/2333/2333s2.html

    > Linux ma maksymalnie 128.

    Zamiast używać bibliotek takich jak boost:asio, mam mały wrapper do
    podstawowej czynności na socketach:
    https://github.com/borneq/cps

    co jeszcze można by dodać? na pewno istnieje potrzeba dodania OpenSSL
    aby można było odczytywać strony https.

  • 3. Data: 2019-03-11 09:06:23
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Jakie znaczenie ma BACKLOG_SIZE?

    Przecież sam podałeś linki, gdzie to jest wyjaśnione. To jest długość kolejki (po
    stronie serwera) na połączenia oczekujące na accept.

    > im większa
    > wartość tej zmiennej tym lepiej?

    Nie. Im krótszy czas, który serwer spędza na akceptacji nowego połączenia, tym
    lepiej. Backlog to jedynie workaround na fakt, że ten czas nigdy nie może być 0. Ale
    dążenie do tego idealnego stanu jest lepsze, niż zwiększanie długości backlogu.
    Z drugiej strony, warto też zadbać o to, żeby klient potrafił podjąć kilka prób
    połączenia zanim się podda. Te trzy aspekty (czas akceptacji, backlog i inteligencja
    klienta) są dopiero składnikami kompletnego rozwiązania. Samo kręcenie backlogiem nie
    jest rozwiązaniem.

    > W przykładach Linuxa spotkałem wartości 3 i 5, natomiast w Windows
    > SOMAXCONN = 0x7fffffff

    SOMAXCONN oznacza, że programista ma to gdzieś i wtedy system sam wybiera jakiś
    "maximum reasonable value".