  • 1. Data: 2016-10-06 20:18:00
    Temat: "Sól ziemi" film o Sebastiao Salgado
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    Cześć!

    "Sól ziemi - film o Sebastiao Salgado
    W sprzedaży od 19 października z nr. 43 Polityki

    reż. Juliano Ribeiro Salgado, Wim Wenders,
    prod. Brazylia, Francja, Włochy
    czas trwania 110 min

    Sebastiao Salgado, legendarny brazylijski
    fotograf antropolog wzniósł fotografię na
    wyżyny współczesnej sztuki. Wychodząc
    od tradycyjnej fotografii reportażowej,
    szybko wypracował własny styl oparty na
    przepełnionej emocjami czarno-białej
    fotografii i prostej symbolice służącej
    wyławianiu esencji życia. Nominowany
    do Oscara dokument ,,Sól ziemi" łączy
    wątki biograficzne z twórczością Salgado,
    a zrealizował go zbuntowany syn artysty
    Juliano Ribeiro Salgado oraz Wim Wenders,
    także wielbiciel fotografii. Powstało jedno
    z najpiękniejszych, najdojrzalszych dzieł
    o poszukiwaniu wiecznej harmonii w sztuce
    i rodzinie."

    Myślę, że warto obejrzeć.

    --
    Trefniś

  • 2. Data: 2016-10-08 13:10:33
    Temat: Re: "Sól ziemi" film o Sebastiao Salgado
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-10-06 o 20:18, Trefniś pisze:
> [...]
    > także wielbiciel fotografii. Powstało jedno
    > z najpiękniejszych, najdojrzalszych dzieł
    > o poszukiwaniu wiecznej harmonii w sztuce

    Kiedyś zacząłem to oglądać. Dobrnąłem gdzieś do drugiego kwadransa,
    dalej nie zdzierżyłem. Ten film to jest monolog samozachwytu Salgado nad
    sobą. Jego zdjęcia robiły wielkie wrażenie gdzieś tak ok. 2000 roku,
    kiedy była jego wystawa w Warszawie. W dzisiejszych czasach zdjęcia na
    tym poziomie tysiącami lądują na portalach w rodzaju artlimited.

  • 3. Data: 2016-10-12 19:34:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <ntak7c$5mt$1@node1.news.atman.pl>,
    Poldek <p...@i...eu> wrote:

> [...]
    > dalej nie zdzierżyłem. Ten film to jest monolog samozachwytu Salgado nad
    > sobą. Jego zdjęcia robiły wielkie wrażenie gdzieś tak ok. 2000 roku,

    E, ja mysle ze warto obejrzec.

    >W dzisiejszych czasach zdjęcia na
    > tym poziomie tysiącami lądują na portalach w rodzaju artlimited.
    e tam.

    --
    TA