  • 1. Data: 2018-06-12 08:11:42
    Temat: Sony DSC-RX100
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mam zamiar wymienić swojego już ogólnie zużytego Sony DSC-HX9V właśnie na
    RX100.

    Zależy mi na dobrej jakości zdjęć, ale równie priorytetowo jakości filmów.

    To co mnie najbardziej wkurza w HX9V to zdjęcia w górach -- zazwyczaj niebo
    (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Ewentualnie co może stanąć w szranki z RX100 w budżecie 1000, max. 1500zł.

    PS. Wiem, że są różne wersje RX100 - wygooglam sobie, chyba że ktoś wie i się
    podzieli infem :)

  • 2. Data: 2018-06-12 11:35:17
    Temat: Re: Sony DSC-RX100
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 08:11, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    > plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Focisz bez filtra UV?
    Ewentualnie polarem możesz wyciągnąć "śliczne" niebo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-12 16:54:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-12 11:35, Adam wrote:

    > Focisz bez filtra UV?
    > Ewentualnie polarem możesz wyciągnąć "śliczne" niebo.

    Malutka (1/2,3"), dość stara matryca. Polar zaś działa tylko pod pewnymi
    kątami, nie mówiąc o tym, ile zabiera światła. A obiektyw ten aparat i
    tak ma ciemny.

  • 4. Data: 2018-06-12 16:59:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To co mnie najbardziej wkurza w HX9V to zdjęcia w górach -- zazwyczaj niebo
    > (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    > plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Za duża rozpiętość tonalna sceny - ale sprawdź, czy nie lepiej
    naświetlać na niebo, tak by wyszło dobrze, a potem wyciągać cienie
    (aczkolwiek przy tak miniaturowej matrycy może wyjść kiepsko). Ustaw
    kontrast na minimum. Czy ma RAW, bo nie mogę doczytać?

  • 5. Data: 2018-06-12 17:00:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > kontrast na minimum. Czy ma RAW, bo nie mogę doczytać?

    Doczytałem, nie ma. Szkoda.

  • 6. Data: 2018-06-12 21:06:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.06.2018 o 08:11, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >

    > PS. Wiem, że są różne wersje RX100 - wygooglam sobie, chyba że ktoś wie i się

    Może troszkę dorzucisz i zastanowisz się nad Lumixem LX100? Mam, i
    bardzo sobie go chwalę :-)

    P.P.

  • 7. Data: 2018-06-14 13:09:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 21:06:26 +0200, w <5b2019b1$0$691$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(-a):

    > Może troszkę dorzucisz i zastanowisz się nad Lumixem LX100? Mam, i
    > bardzo sobie go chwalę :-)

    Czy ja dobrze widzę -- zoom optyczny 3,1x?
    RX-100 też z kolei ma tylko 3,6x.

    Ja chyba na złą półkę spojrzałem, potrzebuję większego :)

  • 8. Data: 2018-06-27 14:59:27
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 12.06.2018 21:06, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Może troszkę dorzucisz i zastanowisz się nad Lumixem LX100? Mam, i
    > bardzo sobie go chwalę

    Podczepię się pod temat.
    Bo już miałem kupować zestaw
    D5600 BODY ~2500 (- wakacyjny nikon cacheback -430zł, w tym momencie nie
    opłaca się kupować popularnego u nas D5300)
    Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS HSM ~1450
    ~= 3520zł

    Trochę drogo wychodziło więc w główkę się drapałem od miesiąca.
    A tutaj kolega wyskakuje z Lumixem LX100, który wydaje się spełniać
    wszystkie moje wymagania i 1k zł mniej.

    Użyteczna ogniskowa, lekki, całkiem spora matryca (chociaż tutaj marzyła
    mi się APS), jasny obiektyw (pozwoli robić zdjęcia w domu bez flesha,
    mam nadzieję, w razie draki widzę że ma stopkę :D).

    A6000 też rozważałem, ale tam są strasznie drogie fajne obiektywy za
    ~3.5k nie mogłem złożyć jasnego zestawu.

    A... bo szukam czegoś do robienia zdjęć dzieciom.
    --
    GreDi

  • 9. Data: 2018-06-28 19:02:19
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 27 Jun 2018 14:59:27 +0200, w <ph01p9$c89$1@node1.news.atman.pl>, GreDi
    <b...@b...pl> napisał(-a):

    > A... bo szukam czegoś do robienia zdjęć dzieciom.

    Ja na razie rozważam Sony Cybershot HX60
    https://www.fotomaniak.pl/83470/sony-cyber-shot-hx60
    -opinie/

    30x zoom na plus
    Teraz trzeba poszukać wad.

    PS. Po co jest w aparatach NFC?

  • 10. Data: 2018-06-28 21:21:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-28 o 19:02, r...@k...pl pisze:

    > Ja na razie rozważam Sony Cybershot HX60
> [...]

    Jak to po co?

    Na którejś grupie była kilka dni temu dyskusja, czy lepiej płacić w
    sklepie kartą zbliżeniową, czy telefonem, czy inną naklejką albo opaską.

    Teraz dochodzi nowa opcja: płacić lustrzanką czy kompaktem ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam