  • 1. Data: 2018-06-12 08:11:42
    Temat: Sony DSC-RX100
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mam zamiar wymienić swojego już ogólnie zużytego Sony DSC-HX9V właśnie na
    RX100.

    Zależy mi na dobrej jakości zdjęć, ale równie priorytetowo jakości filmów.

    To co mnie najbardziej wkurza w HX9V to zdjęcia w górach -- zazwyczaj niebo
    (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Ewentualnie co może stanąć w szranki z RX100 w budżecie 1000, max. 1500zł.

    PS. Wiem, że są różne wersje RX100 - wygooglam sobie, chyba że ktoś wie i się
    podzieli infem :)

  • 2. Data: 2018-06-12 11:35:17
    Temat: Re: Sony DSC-RX100
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-12 o 08:11, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    > plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Focisz bez filtra UV?
    Ewentualnie polarem możesz wyciągnąć "śliczne" niebo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2018-06-12 16:54:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2018-06-12 11:35, Adam wrote:

    > Focisz bez filtra UV?
    > Ewentualnie polarem możesz wyciągnąć "śliczne" niebo.

    Malutka (1/2,3"), dość stara matryca. Polar zaś działa tylko pod pewnymi
    kątami, nie mówiąc o tym, ile zabiera światła. A obiektyw ten aparat i
    tak ma ciemny.

  • 4. Data: 2018-06-12 16:59:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To co mnie najbardziej wkurza w HX9V to zdjęcia w górach -- zazwyczaj niebo
    > (nieważne jak jest kolorowe), to na zdjęciach wychodzi jak niebiesko-szara
    > plama i muszę używać trybu HDR, by uzyskać właściwe kolory.

    Za duża rozpiętość tonalna sceny - ale sprawdź, czy nie lepiej
    naświetlać na niebo, tak by wyszło dobrze, a potem wyciągać cienie
    (aczkolwiek przy tak miniaturowej matrycy może wyjść kiepsko). Ustaw
    kontrast na minimum. Czy ma RAW, bo nie mogę doczytać?

  • 5. Data: 2018-06-12 17:00:33
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > kontrast na minimum. Czy ma RAW, bo nie mogę doczytać?

    Doczytałem, nie ma. Szkoda.

  • 6. Data: 2018-06-12 21:06:26
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 12.06.2018 o 08:11, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >

    > PS. Wiem, że są różne wersje RX100 - wygooglam sobie, chyba że ktoś wie i się

    Może troszkę dorzucisz i zastanowisz się nad Lumixem LX100? Mam, i
    bardzo sobie go chwalę :-)

    P.P.

  • 7. Data: 2018-06-14 13:09:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jun 2018 21:06:26 +0200, w <5b2019b1$0$691$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> napisał(-a):

    > Może troszkę dorzucisz i zastanowisz się nad Lumixem LX100? Mam, i
    > bardzo sobie go chwalę :-)

    Czy ja dobrze widzę -- zoom optyczny 3,1x?
    RX-100 też z kolei ma tylko 3,6x.

    Ja chyba na złą półkę spojrzałem, potrzebuję większego :)

REKLAMA

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: