  • 1. Data: 2016-10-22 22:47:44
    Temat: Spalanie rozważania cd.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Są dwa samochody które wg danych katalogowych
    X spala 5 litrów
    Y spala 6 litrów czyli + 20%
    To są spalania katalogowego.
    Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    I druga rzeczy.
    W traktorach jest jednostka jak motogodziny.
    Czy gdyby spalanie było podawane w litrach na mth może
    to byłoby bardzie miarodajne?

  • 2. Data: 2016-10-22 22:56:03
    Temat: Re: Spalanie rozważania cd.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Bolko wrote:

> [...]
    > To są spalania katalogowego.
    > Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    > to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    wróżka piętro wyżej

    > I druga rzeczy.
    > W traktorach jest jednostka jak motogodziny.
    > Czy gdyby spalanie było podawane w litrach na mth może
    > to byłoby bardzie miarodajne?

    mth mają sens przy stabilnym obciążeniu jak oranie pola

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2016-10-22 23:12:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 22 Oct 2016 13:47:44 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> [...]
    > To są spalania katalogowego.
    > Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    > to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    Jeśli go będziesz używał w warunkach odpowiednio porównywalnych z
    testowymi.

    Czyli pewnie jeśli będziesz jeździł w mieście i opierał się o zużycie
    paliwa w mieście to raczej tak.
    Bo jak będziesz jeździł 200km/h autostradą to już niekoniecznie.

    > I druga rzeczy.
    > W traktorach jest jednostka jak motogodziny.
    > Czy gdyby spalanie było podawane w litrach na mth może
    > to byłoby bardzie miarodajne?

    Nie byłoby, bo charakter obciążenia silnika w traktorze jest zupełnie inny
    niż w samochodzie.

  • 4. Data: 2016-10-22 23:33:21
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 22 października 2016 22:47:46 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > To są spalania katalogowego.
    > Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    > to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    Teoretycznie tak.
    Cykle pomiarowe sa tak zdefiniowane aby móc porównać dwa samochody. Dlatego jest tyle
    kontrowersji z tymi pomiarami bo nikomu tyle nie wychodzi w rzeczywistości. Ale w
    zamysle te pomiary powinny dawać mozliwośc porównania pomiędzy konkretnymi
    samochodami.

    > I druga rzeczy.
    > W traktorach jest jednostka jak motogodziny.
    > Czy gdyby spalanie było podawane w litrach na mth może
    > to byłoby bardzie miarodajne?

    Nie bardzo.

    Problem z pomiarem zużycia paliwa jest taki że zimny samochód pali jak smok, w
    mieście pali dużo, w mieście z masą korków i skrzyżowań pali więcej a na trasie pali
    średnio.
    Najmniej pali przy jeździe umiarkowanej (60-80km/h) bez zatrzymań czyli prowincja.

    I dlatego trudno podać spalanie bo każdy jezdzi inaczej albo w innych
    okolicznościach.

    Ale są wyjatki.
    Focus mk2 1.8 tdci pali 5 do 7 L/100km.
    Odchyłki od tych liczb są niewielkie i rzadkie.
    Od paru osób słyszałem że jakby nie jeżdzić to te auta nie palą ani dużo ani nie da
    się zejść dużo poniżej 5/100.

  • 5. Data: 2016-10-22 23:45:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys okreslalo sie paliwozernosc silnika w gramach na konia mechanicznego na
    godzine. Teraz tez sie tak okresla ale trzeba by jednostki na obowiazujace podmienic.
    W samochodach myk jest z tym ze w czasie jazdy nikt nie wie jaka moc generuje silnik.
    Jak pracuje z moca 100 koni to powinien zuzywac od 22 do 28 litrow na godzine, dizel
    troche mniej.

  • 6. Data: 2016-10-23 00:39:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > Od paru osób słyszałem że jakby nie jeżdzić to te auta nie palą ani
    > dużo ani nie da się zejść dużo poniżej 5/100.

    Jezdziłem kiedys yarisem 1,4, bodaj 90km.
    Palił mi w zaleznosci od tego jak mi sie chciało jechac - od 4,5 do 7,5l.
    Wiecej nie wiem co bym musiał zrobic zeby wział :)

  • 7. Data: 2016-10-23 08:38:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-10-2016 o 22:47, Bolko pisze:
> [...]
    > To są spalania katalogowego.
    > Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    > to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    Nie.
    Jeśli X będzie samochodem z małym wysilonym silniczkiem, który łatwo
    zafałszować w badaniach spalania, a Y będzie autem z dużym silnikiem i
    nadmiarem mocy, to na trasie, pomijając przypadki ekodrivingowych
    idiotyzmów, zapewne mniej będzie palił ten drugi.

    A już na pewno różnica nie będzie 20%.

  • 8. Data: 2016-10-24 12:14:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Kiedys okreslalo sie paliwozernosc silnika w gramach na konia
    >mechanicznego na godzine.
    >Teraz tez sie tak okresla ale trzeba by jednostki na obowiazujace
    >podmienic.

    Podmienia sie i okresla.

    >W samochodach myk jest z tym ze w czasie jazdy nikt nie wie jaka moc
    >generuje silnik.

    Jest drugi myk - ta paliwozernosc nie jest jedna liczba, tylko calym
    trojwymiarowym wykresem.
    Zalezy od punktu pracy silnika innymi slowy - a Ty nie wiesz ile koni
    generujesz, ani w ktorym punkcie jestes.

    >Jak pracuje z moca 100 koni to powinien zuzywac od 22 do 28 litrow na
    >godzine, dizel troche mniej.

    100KM starcza na ~190km/h, to powinno wyjsc ok 11-14 l/100.
    No coz, nubira ze swoimi 133KM potrafila dojsc do 40l/h i 20l/100km. A
    predkosc podobna.
    Ale to zly silnik byl :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-10-24 12:38:45
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 22 Oct 2016 13:47:44 -0700 (PDT)
    Bolko <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > To są spalania katalogowego.
    > Pytanie czy jeśli kupię np samochód Y
    > to będzie palił o te 20 % więcej niż gdybym kupił X.

    Takie rozważania są generalnie z dupy.
    To samo auto w rękach kierowcy A, będzie paliło zarówno blisko jak i daleko od
    katalogowego, nie mówiąć już o kierowcy B.

    Na spalanie ma wpływ tak wiele czynników, że nie ma najmniejszego sensu taka
    dywagacja.

    Spalanie katalogowe daje Ci jedynie dość ogólny pogląd czego możesz się spodziewać,
    to już więcej dowiesz się z raportów spalania na jakimś autocentrum, czy innym
    podobnym portalu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 10. Data: 2016-10-24 12:38:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >W traktorach jest jednostka jak motogodziny.
    >Czy gdyby spalanie było podawane w litrach na mth może
    >to byłoby bardzie miarodajne?

    Zdecydowanie nie.
    Samochod moze stac w korku i palic 1.2l/h, a moze byc pedal w podlodze
    i 30,40 czy 50l/h.

    J.