  • 1. Data: 2018-09-10 13:50:02
    Temat: Spalony kontroler PCI-E?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jak sprawdzić kontroler PCI-E, czy nie jest przypadkiem spalony?

    Karta graficzna GT210 wsadzona w slot PCI-E przestała dawać jakikolwiek
    sygnał do monitora. Karta jest sprawna, bo sprawdziłem ją w drugim
    komputerze. Po wyjęciu karty i przełączeniu na grafikę onboard komputer
    działa normalnie (tylko znacznie wolniej). Wysiadło PCI-E - jak to
    dokładniej sprawdzić?

  • 2. Data: 2018-09-10 20:44:05
    Temat: Re: Spalony kontroler PCI-E?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/10/2018 1:50 PM, Poldek wrote:
    > Wysiadło PCI-E - jak to
    > dokładniej sprawdzić?

    W port PCIex16 wsadzić kartę PCIex1. Na przykład kontroler USB bo chyba
    najtańsze.

  • 3. Data: 2018-09-12 21:51:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > W port PCIex16 wsadzić kartę PCIex1. Na przykład kontroler USB bo chyba
    > najtańsze.

    No niestety nie mam takiej karty, nie jest mi potrzebna i nie chcę
    kupować tylko do testu, który z niepomijalnym prawdopodobieństwem
    wykaże, że slot jest jednak bezużyteczny.
    Na razie wymieniłem bateryjkę na płycie, zresetowałem ustawienia BIOSu i
    nic.
    Gdy karta GT210 jest w tym slocie to się grzeje, jak przy normalnej
    pracy, ale nie daje ani krzty sygnału do monitora. Czyli zasilanie jest.
    Kabel DVI sprawdziłem i jest dobry.

  • 4. Data: 2018-09-12 22:46:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/12/2018 9:51 PM, Poldek wrote:
    > Gdy karta GT210 jest w tym slocie to się grzeje, jak przy normalnej
    > pracy, ale nie daje ani krzty sygnału do monitora. Czyli zasilanie jest.
    > Kabel DVI sprawdziłem i jest dobry.

    I jesteś pewien że w BIOSie jest ustawiona na primary gfx? Jest sygnal
    video na zintegrowanej?

  • 5. Data: 2018-09-13 00:48:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > I jesteś pewien że w BIOSie jest ustawiona na primary gfx? Jest sygnal
    > video na zintegrowanej?

    Wtedy OS powinien pokazać, że ma drugie urządzenie do obrazowania.
    Chyba, że karta taka mundra, że bez przypiętego monitora nie wystawi
    gotowości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-09-13 14:20:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-09-13 o 00:48, Adam pisze:
> [...]

    Na zintegrowanej (nforce4 na płycie) jest normalny sygnał wideo. Dzięki
    temu mogę w ogóle zajrzeć do BIOSa.
    W BIOSie nie ma żadnej pozycji, która by dotyczyła karty graficznej
    PCI-E. Jedyna pozycja w BIOSie, która dotyczy grafiki, to:

    Onboard video: Eabled/Disabled.

    Zmiana tego ustawienia nic nie zmienia, bo na wbudowanej działa dały
    czas, nawet gdy Disabled.

    > Wtedy OS powinien pokazać, że ma drugie urządzenie do obrazowania.
    > Chyba, że karta taka mundra, że bez przypiętego monitora nie wystawi
    > gotowości.

    Ponieważ mam drugi taki sam komputer w drugiej lokalizacji, to
    sprawdziłem jak to wygląda w BIOSie z podłączoną i działającą kartą
    graficzną GT210.

    Otóż gdy wchodzę do BIOSa (widzę go na monitorze podłączonym do GT210)
    to nadal nie ma żadnej pozycji dot. karty graficznej "nie onboard". A ta
    karta jest i działa, bo właśnie wyświetla ten obraz, na który patrzę.
    Dopiero, gdy wejdę do OSa, to widzę GT210 na liście. Z poziomu OSa
    wbudowanej karty graficznej nie widać.