  • 1. Data: 2019-03-19 11:26:27
    Temat: Spasowanie silnika
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Trochę się zainteresowałem specyfikacjami olejów i chociaż wiem, że może
    to nie mieć żadnego znaczenia, to i tak ciekawe.

    Chodzi o klasyfikację ACEA:

    A1/B1, A5/B5 - silniki określane jako "ciasno spasowane"

    A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"

    No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas
    zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat
    produkcji?

  • 2. Data: 2019-03-19 15:16:55
    Temat: Re: Spasowanie silnika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny. Po wieku(czas
    >zaprojektowania i powstania)? Stare - luźne? Jakiś przedział lat

    Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-03-19 17:27:12
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-03-2019 o 11:26, pueblo pisze:
> [...]
    >
    > A3/B3, A3/B4 - silniki określane jako "luźno spasowane"
    >
    > No i skąd mam wiedzieć czy luźny, czy ciasny.

    Po co Ci to wiedzieć?
    Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj.

  • 4. Data: 2019-03-19 17:45:32
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 19 mar 2019 w news:5c90fa2f$0$505$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zagladasz w instrukcje - jak pisze, ze wymaga olej B4, to wlewasz B4
    >:-)

    Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był
    produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.

  • 5. Data: 2019-03-23 22:52:31
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 19.03.2019 o 17:45, pueblo pisze:

    > Proste, ale w instrukcji nie ma - może dlatego, że kiedy ten silnik był
    > produkowany jeszcze nie było niektórych ww. sepcyfikacji.

    No to używaj tego do "luźno pasowanych"
    ;)

  • 6. Data: 2019-03-24 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik scobowski s...@t...pl ...

    > No to używaj tego do "luźno pasowanych"
    > ;)

    A teraz ciekawostka - ja od zawsze uzywam olejów 5w30.
    A wczoraj zmieniajac olej szukałem na stronie ile sie miesci i okazało
    sie ze powinienem 5w40...

    Jaka roznica? Gorsze smarowanie na niskich temperaturach, zanim silnik
    sie rozgrzeje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 7. Data: 2019-03-30 11:01:06
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 24.03.2019 o 09:59, Budzik pisze:
> [...]
    > sie ze powinienem 5w40...
    >
    > Jaka roznica? Gorsze smarowanie na niskich temperaturach, zanim silnik

    Spodziewałbym się, że _bardziej_lepki_ (nie gęstszy ;) ) olej będzie
    lepiej utrzymywał film np. przez noc.

  • 8. Data: 2019-03-30 12:59:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 19.03.2019 o 17:27, Cavallino pisze:
    > Producent przewiduje konkretny typ oleju do danego auta, to się stosuj
    Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym
    zarabia, a nie to co jest najlepsze albo ma lepszą relację ceny do jakości.
    Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
    Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej
    pojemności 120 zł
    Jacek

  • 9. Data: 2019-03-30 13:13:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2019 o 12:59, Jacek pisze:

> [...]
    > Przykład drukarek: atrament oryginalny 90 zł, zamiennik 19 zł.
    > Przykład Fiata: zalecany olej Selenia 150 zł/5 l, Castrol tej samej

    Koniu miał na myśli typ oleju, nie producenta.

    Shrek

  • 10. Data: 2019-03-30 16:56:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Rada średnio trafiona. Każdy producent zaleca to, co mu pasuje i na czym
    > zarabia,

    Ale rozróżniasz "typ" od marki?