    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Spawanie końców linek
    Date: Sun, 16 Feb 2020 13:16:51 +0100

    Czołem.

    Przy *amatorskim* grzebaniu przy rowerach często trzeba docinać na
    długość stalowe linki hamulcowe ( fi 2 mm ) i do przerzutek ( fi 1.2 mm
    ). Fabrycznie końce linek wyglądają na zaspawane i nie strzępią się.
    Próbuję ten proces robić poprzez stopienie drutów łukiem elektrycznym na
    elektrodzie węglowej i o ile w przypadku linek średnicy 1.2 mm wychodzi
    to całkiem skutecznie i przyzwoicie, to w przypadku średnicy 2.0 mm już
    tak ładnie nie jest. Wniosek prosty, trzeba więcej mocy. Jako źródło
    prądu stosuję transformator TS90, który daje jałowo ok. 20 V. Tych
    transformatorów mam kilka pod ręką, mogę połączyć w różny sposób. Jako
    elektrodę węglową stosuję zwykłą szczotkę od silnika szeregowego. Jakieś
    pomysły ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem