  • 1. Data: 2019-12-17 20:36:07
    Temat: Spawanie nierdzewki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem,

    chwilowo zaprzyjaźniony spawacz jest nie dostępny, potrzebuję głosu
    praktyków. Czy jest wykonalne przyspawanie nierdzewnych nakrętek M5 do
    nierdzewnej blachy grubości ok. 1.7 mm ? Gatunki materiałów nieznane.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2019-12-17 21:37:35
    Temat: Re: Spawanie nierdzewki
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 17 Dec 2019 20:36:07 +0100, użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    > praktyków. Czy jest wykonalne przyspawanie nierdzewnych nakrętek M5 do
    > nierdzewnej blachy grubości ok. 1.7 mm ? Gatunki materiałów nieznane.

    Za telewizją - owszem, wolframową elektrodą w argonowej osłonie.

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2019-12-17 23:19:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 04:36:05 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > praktyków. Czy jest wykonalne przyspawanie nierdzewnych nakrętek M5 do
    > nierdzewnej blachy grubości ok. 1.7 mm ? Gatunki materiałów nieznane.

    Tak.

  • 4. Data: 2019-12-18 08:56:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 23:19, Konrad Anikiel pisze:

    > Tak.

    Nieznane gatunki materiałów nie są tu jakąś przeszkodą ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2019-12-18 11:07:53
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-12-18 o 08:56, PeJot pisze:

    > Nieznane gatunki materiałów nie są tu jakąś przeszkodą ?

    Są inne metody bez konieczności spawania.
    My stosowaliśmy z powodzeniem nitonakrętki i nitokołki.
    http://www.kal-met.pl/nitonakretki-i-nitokolki/niton
    akretki-stalowe?16916199eaf9eed309f08539fa03bb84=931
    da653091b4cadd161e352bb968190
    Można kupić wkręty samo-gwintujące, ale tych nie próbowałem w praktyce.
    https://www.boellhoff.com/pl-pl/produkty-i-uslugi/sp
    ecjalne-elementy-zlaczne/samogwintujace-quick-flow.p
    hp

    WM

  • 6. Data: 2019-12-18 12:34:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Nieznane gatunki materiałów nie są tu jakąś przeszkodą ?

    Konrad zbyt wylewny nie był. Może ma na myśli laserem w osłonie próżni. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2019-12-18 13:53:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 16:56:15 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    > Nieznane gatunki materiałów nie są tu jakąś przeszkodą ?

    Zacząłeś od nieznanej grubości blachy, w sensie 1.7 mm to pewnie poszycie z Sokoła
    Milenium, a może kawałek tarczy Kapitana Ameryka. A to faktycznie może być niełatwe
    do spawania bez elektrody kryptonitowej.

    Gatunków nierdzewek jest jak psów, mam Ci doktorat pisać? Napisz konkretnie co
    majstrujesz, co o tym wiesz a czego nie wiesz. Co ta nakrętka ma robić, jak ma
    względem danej blachy być usytuowana itd. Najłatwiejsze do sprawdzenia to czy słaby
    magnes (nie neodymowy) się tej nierdzewki trzyma i czy dużo słabiej niż lodówki.

  • 8. Data: 2019-12-18 17:20:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 13:53, Konrad Anikiel pisze:
    > Najłatwiejsze do sprawdzenia to czy słaby magnes (nie neodymowy) się tej nierdzewki
    trzyma i czy dużo słabiej niż lodówki.

    Magnes *trzyma się* tej blachy mniej więcej tak jak lodówki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 9. Data: 2019-12-18 21:05:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.12.2019 o 20:36, PeJot pisze:
> [...]
    > praktyków. Czy jest wykonalne przyspawanie nierdzewnych nakrętek M5 do
    > nierdzewnej blachy grubości ok. 1.7 mm ? Gatunki materiałów nieznane.
    Gdy pierwszy raz przyszło mi spawać elektrodą nierdzewną odkryłem, że
    spawa się znacznie łatwiej, niż zwykłą a spaw wychodzi spod niewprawnej
    ręki całkiem ładny i wytrzymały.
    Tak więc spróbuj na jakimś kawałku i jak wyjedzie ok, to jedziesz śmiało.
    Jacek

  • 10. Data: 2019-12-18 23:25:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 01:20:38 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
    nierdzewki trzyma i czy dużo słabiej niż lodówki.

    > Magnes *trzyma się* tej blachy mniej więcej tak jak lodówki.

    Znaczy austenit wykluczyłeś. Należy być ostrożnym, wchodzisz na obszar egzotyki.

    Teraz powiedz czy blacha ma jasny połysk, jak noże kuchenne, czy jest szara i
    niebłyszcząca jak rura wydechowa od Poloneza.