  • 11. Data: 2019-12-19 02:46:58
    Temat: Re: Spawanie nierdzewki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 23:25, Konrad Anikiel pisze:

    > Znaczy austenit wykluczyłeś. Należy być ostrożnym, wchodzisz na obszar egzotyki.
    >
    > Teraz powiedz czy blacha ma jasny połysk, jak noże kuchenne, czy jest szara i
    niebłyszcząca jak rura wydechowa od Poloneza.

    Jasna. Podobno materiał do ulepszania cieplnego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2019-12-19 04:02:05
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 10:46:56 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

    niebłyszcząca jak rura wydechowa od Poloneza.

    > Jasna. Podobno materiał do ulepszania cieplnego.

    No to jest martenzytyczna nierdzewka. Trudno się to spawa. Trzeba podgrzać
    redukującym palnikiem do 200-300C, spawać na gorąco, potem jeszcze grzać żeby za
    szybko nie wystygło, wytrzymać dłuższą chwilę przy 700C, dopiero potem schłodzić.
    Nakrętki z tego nie dostaniesz w pojedynczej ilości, więc będziesz musiał łączyć
    martenzytyczną blachę z austenityczną nierdzewką. Jak będziesz spawał tigiem to może
    się nawet udać bez podgrzewania, ale zależy od konkretnego składu chemicznego. Możesz
    też próbować lutować, mniejsze ryzyko porażki.

  • 13. Data: 2019-12-19 04:06:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    niebłyszcząca jak rura wydechowa od Poloneza.

    > Jasna. Podobno materiał do ulepszania cieplnego.

    Widzę że nakrętki z martenzytycznej nierdzewki w gatunku 410 występują w handlu.
    Spawania martenzytu z austenitem bym unikał.

  • 14. Data: 2019-12-19 07:11:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 04:02, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    się nawet udać bez podgrzewania, ale zależy od konkretnego składu chemicznego. Możesz
    też próbować lutować, mniejsze ryzyko porażki.

    Dzięki za wykład. Wniosek prosty - trzeba zapewnić spawaczowi materiał
    do ćwiczeń.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2019-12-19 09:33:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 15:11:40 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

> [...]
    też próbować lutować, mniejsze ryzyko porażki.

    > Dzięki za wykład. Wniosek prosty - trzeba zapewnić spawaczowi materiał

    Nie ma sprawy.
    Spawanie zawsze wymaga doświadczenia. Pierwsze koty za płoty.

  • 16. Data: 2019-12-19 14:09:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >No to jest martenzytyczna nierdzewka. Trudno się to spawa.

    A jak sie to zgrzewa ?

    Bo widzialem kiedys taka fajna, nieomal reczna maszynke, ktora
    przygrzewala miedziane kolki/sruby do blachy.
    Ciekawe jak by sobie radzila ze zgrzewaniem nakretek i to jeszcze
    stalowych i nierdzewnych ...

    Zaraz - a tarciowo sie nie da ? :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-12-19 19:09:15
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 14:09, J.F. pisze:

    > Zaraz - a tarciowo sie nie da ? :-)

    Trzeba by technologię ustawić, a to produkcja małoseryjna. Najwyżej
    2sztuki :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2019-12-19 19:50:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup
    >Trzeba by technologię ustawić, a to produkcja małoseryjna. Najwyżej
    2sztuki :)

    A trzeba jakies duze ustawianie ?
    Na oko to jakas mocniejsza wiertarka kolumnowa wydaje sie wystarczac.

    Ewentualnie ... po co jakies nakretki

    https://youtu.be/m9neOelsJzU?t=300

    J.

  • 19. Data: 2019-12-19 20:20:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 19:50, J.F. pisze:

    > Ewentualnie ... po co jakies nakretki
    >
    > https://youtu.be/m9neOelsJzU?t=300

    Fajne ale raczej poza zasięgiem. Tymczasem dobry spawacz w zasięgu, no
    może poza niektórymi poniedziałkami :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2019-12-19 22:02:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-12-19 o 20:20, PeJot pisze:
    > Fajne ale raczej poza zasięgiem.

    Ze względu na co? Cena nie jest zaporowa.

    https://www.umakow.pl/wiertlo-fdrill-tc-form-long/d-
    92144/?gclid=CjwKCAiA3OzvBRBXEiwALNKDP2kwNgJhfbxGQ1r
    Vp3glMuglD57Y8Fkt4GhIqKhSxDCu_-_dlwtNnhoCWOIQAvD_BwE

    Robert