    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Subject: Spawanie rur
    Date: Sun, 21 Jul 2019 13:26:07 +0200

    Dwa odcinki rur (1800 i 700 mm) fi 75 mm chcę pospawać, aby otrzymać
    2500 mm. Słupki ogrodzenia.
    Spawać będzie sąsiad, który straszy mnie, że wygną się.
    Ponoć w pracy gdzie na co dzień spawają takie rzeczy po spawaniu są
    wygięte. Grzeją palnikami, aby wyprostować. Firma wydaje się profesjonalna.

    Ja czysto teoretycznie uważam, że spawając punktowo po przeciwnych
    stronach (4, 6, 16) a następnie spawami 15 mm też po obu stronach nie
    może się wygiąć.

    Jutro będę to spawał (nadzorował moja teorię :-) ) to się przekonam.
    Może ktoś z praktyki coś podpowie.

    Robert