  • 11. Data: 2019-07-21 18:17:07
    Temat: Re: Spawanie rur
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Dla sprawnego ślusarza to chyba wykonalne. Jedna w szczękach, druga
    > w przyrządzie zamiast konika a imak dopycha.
    > Czy tam jednak potrzeba gigantycznej mocy?

    No dlatego jestem ciekaw jak on to widzi.
    Czy schowa te fi75 we wrzecienniku - wtedy już sądząc
    z gabarytów moc będzie spora ale obroty małe.
    Wolny koniec nie będzie problemem - ten krótszy odcinek 0,7m schowa się
    we wrzecienniku - co najwyżej tulejka, żeby nie giął się .
    Przyrząd do mocowania rurki 1,8m też prosty nie będzie.
    Przy wymaganej sile docisku/obrotach imak napędzany z wałka raczej nie
    da rady.
    A mocowanie tylko na suporcie - ten ciagnie - reszta drży.
    Konflikt parametrów - małe obroty wymagają dużego docisku żeby wytworzyć
    trochę ciepła. Podejrzewam, że nawet uplastycznić będzie trudno.
    Ale zrozumiem jak się wykpi, że smile postawił...

  • 12. Data: 2019-07-21 18:38:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 18:17, cef pisze:
    > moc będzie spora

    Nie wiem czy dobrze szacowałem, ale możliwe, że 10 kW aby w 10 s
    nadtopić krańce rury.

    Robert

  • 13. Data: 2019-07-21 18:44:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 18:17:07 +0200, cef napisał(a):

    > No dlatego jestem ciekaw jak on to widzi.
    > Czy schowa te fi75 we wrzecienniku - wtedy już sądząc
    > z gabarytów moc będzie spora ale obroty małe.

    Na to fi 75 nie zwrocilem uwagi ...jak znajde tokarke z takim
    wrzeciennikiem, to moc bedzie spora :-)

    > Wolny koniec nie będzie problemem - ten krótszy odcinek 0,7m schowa się
    > we wrzecienniku - co najwyżej tulejka, żeby nie giął się .
    > Przyrząd do mocowania rurki 1,8m też prosty nie będzie.

    Myslalem o schowaniu w koniku, ale to faktycznie moze byc problem ...

    J.

  • 14. Data: 2019-07-21 19:09:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-07-21 o 15:11, WM pisze:

    > Może warto wsadzić w środek tuleję, która ustabilizuje i wzmocni
    > połączenie?

    XXI wiek: jak tuleja to i klej zamiast spawania :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2019-07-21 23:52:53
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Dla sprawnego ślusarza to chyba wykonalne. Jedna w szczękach, druga w
    > przyrządzie zamiast konika a imak dopycha.
    > Czy tam jednak potrzeba gigantycznej mocy?
    >
    > Robert

    O tym mowa?:
    https://www.youtube.com/watch?v=cQAxxyeEID4

    Jak tak to w domu będzie nieco trudno ;)

    Robak

  • 16. Data: 2019-07-22 09:39:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Jul 2019 23:52:53 +0200, Sir_Robak napisał(a):

    > O tym mowa?:
    > https://www.youtube.com/watch?v=cQAxxyeEID4

    Dokladnie.

    > Jak tak to w domu będzie nieco trudno ;)

    W domu nie - w warsztacie z tokarka.

    Sie rozwinelo ...
    https://youtu.be/EaguF5K9I-Q?t=86
    ale rury to by sie wygiely :-)

    J.

  • 17. Data: 2019-07-22 12:56:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-21 o 15:38, t-1 pisze:

    > A może trzeba spawać na raty a nie ciągiem dookoła?
    > Rozumiem przez to centymetr z jednej strony i centymetr naprzeciwko.
    > Sprawdzenie liniowości ew. wyprostowanie i to samo w 90 stopniach.
    > I powtarzać do skutku.

    Trzeba brać pod uwagę możliwość wystąpienia rozmaitych odkształceń.

    http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/fragmenty/121-
    f2014/fmarzec2014/1172-skurcze-i-inne-odksztalcenia-
    spawalnicze

    WM

  • 18. Data: 2019-07-22 13:08:59
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Chętnie bym zobaczył jak JF mocuje te rurki do zgrzewania na tokarce.

    Słuszna uwaga.

  • 19. Data: 2019-07-22 13:11:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 lipca 2019 13:26:07 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > może się wygiąć.
    >
    > Jutro będę to spawał (nadzorował moja teorię :-) ) to się przekonam.

    Dorzuć trochę informacji: jaka to stal, jaka grubość ścianki, jaką masz dostępną
    technikę spawalniczą, jak to robią tamci że im się wygina, jaką tolerancję
    potrzebujesz.

  • 20. Data: 2019-07-22 13:20:45
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 09:39, J.F. pisze: