  • 21. Data: 2019-07-22 13:56:41
    Temat: Re: Spawanie rur
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 13:11, Konrad Anikiel pisze:

    > Dorzuć trochę informacji: jaka to stal, jaka grubość ścianki, jaką masz dostępną
    technikę spawalniczą, jak to robią tamci że im się wygina, jaką tolerancję
    potrzebujesz.

    Rury mają ściankę 3 mm, ze szwem, są to odzyski grzejników ze szklarni.
    Spawać będzie Mig-iem.
    Dokładność... tak jak pisałem będą to słupki do ogrodzenia i gdyby na
    700 mm uciekło do 3 mm to będę zadowolony.

    Robert

  • 22. Data: 2019-07-22 14:00:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-22 o 13:20, robot pisze:

    > A tego nie widziałem.
    > Ciekawe.

    Tej metody używają do utwardzania stali.
    Jakaś firma co robi scyzoryki. Najpierw na materiale utwardzili po linii
    kształtu ostrza, a następnie laserem wycięli kształt.

    Robert

  • 23. Data: 2019-07-22 15:53:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 lipca 2019 13:56:43 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

> [...]
    > Dokładność... tak jak pisałem będą to słupki do ogrodzenia i gdyby na
    > 700 mm uciekło do 3 mm to będę zadowolony.

    Stal węglowa czy jakaś nierdzewka?

    To nie ciśnieniowe, więc przetopu nie potrzebujesz. Powinno wystarczyć jak zdejmiesz
    2 mm pod rowek, pozostały 1 mm dać na styk, bez szpary. Szwowa rura zawsze trochę
    rzuci, ale jak spawacz umie prostować konstrukcję palnikiem i polewaczką to zrobi
    dobrze. A jak nie umie to młotem też da radę. Tylko potem wkop te słupki spawem do
    góry, a nie w ziemię.

  • 24. Data: 2019-07-23 00:42:07
    Temat: Spawanie rur
    Od: 4...@g...com

    Prosze napisz za tydzien jak wyszlo. Talmudysci przechodza samych siebie.

  • 25. Data: 2019-07-24 23:20:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-23 o 00:42, 4...@g...com pisze:
    > Prosze napisz za tydzien jak wyszlo. Talmudysci przechodza samych siebie.

    Nie było tak źle. Krzywizna jest akceptowalna. I raczej wynikała z
    krzywo przyciętych rur. Stykały się po obwodzie w jednym punkcie.

    https://imgur.com/1fG0wTM

    Robert

  • 26. Data: 2019-07-24 23:50:21
    Od: 4...@g...com

    Spawal po kawalku czy od razu po calosci? Na zdjeciach widac ze nie sa krzywe.

  • 27. Data: 2019-07-25 07:55:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-24, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Nie było tak źle. Krzywizna jest akceptowalna. I raczej wynikała z
    > krzywo przyciętych rur. Stykały się po obwodzie w jednym punkcie.
    >
    > https://imgur.com/1fG0wTM

    Somsiad coś za to wziął bo pewnie trochę roboty z tym było? Nie piję do
    jakości, a zwyczajnie przymierzam się do rozpętania ównoburzy, czy nie
    lepiej byłoby kupic nowe 2.5-3.0m :)
    https://www.e-metalzbyt.pl/rury-stalowe-c-223_242.ht
    ml

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2019-07-25 08:41:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 23:50, 4...@g...com pisze:
    > Spawal po kawalku czy od razu po calosci? Na zdjeciach widac ze nie sa krzywe.

    Tak jak pisałem na początku. Najpierw punktowo 4 spawy, obrót o 45° i
    następne 4. Po czym odcinki między punktami. Każdy następny spaw po
    przeciwnej stronie.
    Nie przykładałem się z pozycjonowaniem osiowości, bo doszedłem do
    wniosku, że nawet krzywo zespawana zawsze będzie miała jedną płaszczyznę
    prostą. I łączniki wspawałem właśnie w tej płaszczyźnie.

    Robert

  • 29. Data: 2019-07-25 08:54:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Somsiad coś za to wziął bo pewnie trochę roboty z tym było?Nie piję do

    13 słupków z czego połowę trzeba było zespawać z dwóch rur. Do tego
    łączniki po 3 na słupek. Zeszło koło 4 h. Z tego więcej było przygotowań
    niż samego spawania.
    A w zamian ja mu zrobię coś innego na czymś się znam a on nie.

    > jakości, a zwyczajnie przymierzam się do rozpętania ównoburzy, czy nie
    > lepiej byłoby kupic nowe 2.5-3.0m :)
    > https://www.e-metalzbyt.pl/rury-stalowe-c-223_242.ht
    ml

    Rury miałem darmo, bo kuzyn likwidował szklarnie (grzejniki). Jedynie za
    te łączniki z blachy 5 mm wycięte laserem dałem 100 zł.

    Robert