  • 1. Data: 2015-07-06 19:03:51
    Temat: Spieguj sie sam
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/chcesz-p%c5%82aci%c4%87-ni%c5%bcsz%c4%85-sk%
    c5%82adk%c4%99-oc-zamontuj-w-swoim-aucie-czarn%c4%85
    -skrzynk%c4%99/ar-AAcvxna

    "Gadżet w naszym aucie powiadomi ubezpieczyciela, czy przekraczamy
    prędkość lub hamujemy z piskiem opon. Jeżdżący bezpiecznie zapłacą
    mniej za polisę.

    Jako pierwsza w Polsce analizować styl jazdy kierowców będzie należąca
    do PZU firma Link4 + informuje "Gazeta Wyborcza". Wyniki obserwacji
    wpłyną na cenę polisy.

    Podobne rozwiązania są powszechne np. we Włoszech, Francji, w Wielkiej
    Brytanii czy USA. I według ekspertów wkrótce będą też w Polsce.

    Gdy pod maską jest "czarna skrzynka", liczba wypadków spada o 6-13
    proc., a te, do których dochodzi, są mniej groźne - wynika z badań
    firmy doradczej A.T. Kearney. "

    Jak myslicie - przyjmie sie ?

    Do tej pory tylko Aviva dala jaka aplikacje na smartfony do krotkiego
    uzycia, ale na skladke to sie chyba nie przekladalo :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-07-06 19:44:48
    Temat: Re: Spieguj sie sam
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-07-06 19:03, J.F. wrote:

    > Gdy pod maską jest "czarna skrzynka", liczba wypadków spada o 6-13
    > proc., a te, do których dochodzi, są mniej groźne - wynika z badań firmy
    > doradczej A.T. Kearney. "
    >

    > Jak myslicie - przyjmie sie ?

    Przyjmie się - łunia nakaże.

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-07-06 21:07:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-06 o 19:03, J.F. pisze:

    > Jak myslicie - przyjmie sie ?

    Mam niejasne obawy, że się przyjmie, a za parę lat każdemu wszczepi się
    pod skórę chip, który będzie monitorował tryb życia, spożywane używki,
    itd itp. Oczywiście dla naszego dobra, bezpieczeństwa i zdrowia.
    Jacek

  • 4. Data: 2015-07-06 21:09:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jak myslicie - przyjmie sie ?
    >
    > Do tej pory tylko Aviva dala jaka aplikacje na smartfony do krotkiego
    > uzycia, ale na skladke to sie chyba nie przekladalo :-)
    jeśli się przełoży na wysokość składki - ja biorę

    ToMasz

  • 5. Data: 2015-07-06 21:32:57
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2015-07-06 21:09, ToMasz wrote:

    > jeśli się przełoży na wysokość składki - ja biorę
    >
    > ToMasz

    Ta, i swoja jazda bedziesz zatruwal tysiace innych kierowcow.

    --
    mk4

  • 6. Data: 2015-07-07 00:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Gdy pod maską jest "czarna skrzynka", liczba wypadków spada o 6-13
    > proc., a te, do których dochodzi, są mniej groźne - wynika z badań
    > firmy doradczej A.T. Kearney. "
    >
    > Jak myslicie - przyjmie sie ?

    Chetnie.
    Ciekawe jaka znizke dostane za auto ktore jezdzi raz na miesiac 5km :)
    Teraz płace za nie 300zł rocznie.

  • 7. Data: 2015-07-07 00:07:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message

    > Mam niejasne obawy, że się przyjmie, a za parę lat każdemu wszczepi się
    > pod skórę chip, który będzie monitorował tryb życia, spożywane używki, itd
    > itp. Oczywiście dla naszego dobra, bezpieczeństwa i zdrowia.

    Sam sobie go każesz wszczepić jak wprowadzą prawo, że składka
    za polisę dla ludzi bez chipa będzie 3x większa niż dla tych z chipem :-)

  • 8. Data: 2015-07-07 00:33:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

> [...]
    >
    > "Gadżet w naszym aucie powiadomi ubezpieczyciela, czy przekraczamy
    > prędkość lub hamujemy z piskiem opon. Jeżdżący bezpiecznie zapłacą

    Jakieś g. się przykleiło
    tutaj krótszy link

    http://polska.newsweek.pl/oc-ac-jak-zaplacic-mniej,a
    rtykuly,366131,1.html

    newsweek pisze tak:

    "Gadżet w naszym aucie powiadomi ubezpieczyciela, czy przekraczamy
    prędkość lub hamujemy z piskiem opon"

    Ludzie kto teraz hamuje z piskiem kiedy opony takie drogie? Wszyscy znajomi
    jeżdzą na zimówkach bo one mają jeszcze bieżnik.

    "Jako pierwsza w Polsce analizować styl jazdy kierowców będzie należąca
    do PZU firma Link4 - informuje "Gazeta Wyborcza". Wyniki obserwacji
    wpłyną na cenę polisy"

    marketoidom pali się koło dupy to trzeba coś wymyśleć nowego.

    TUZ, pojemność 1600, cena OC 362zł. Czego chcieć więcej? Jakiego wpływu?
    Z kości na ości? Wystarczy się pilnować i nie zapłacić mandatu przez rok.

    "Jakie jeszcze zalety dla kierowców ma instalacja "czarnej skrzynki"?
    Poza obniżeniem kosztów polisy zmniejsza też wydatki związane z
    eksploatacją samochodu. Dzięki płynnej jeździe wymuszanej przez
    "skrzynkę" kierowcy rzadziej będą zmuszeni wymieniać wymieniać
    tarcze i klocki hamulcowe, zaoszczędzą także na paliwie."

    nie lepiej od razu zainstalować sobie nowy musk?

    "Główną wadą jest oczywiście obawa, że "czarne skrzynki" naruszają
    prywatność kierowców, zbierając różnorodne dane o stylu jazdy i stale
    monitorując kierowcę."

    Toć ba

    "Dlatego ubezpieczyciele wprowadzają nową technologię stopniowo, zaczynając od firm."

    bo szefuncio-debil chętniej nową zabaweczkę sobie zainstaluje.

    "Podkreślają też, że to, gdzie kierowca podróżuje zupełnie ich nie interesuje
    i nie będą gromadzić takich danych."

    p. p. ja posłucham

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 9. Data: 2015-07-07 00:40:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Jak myslicie - przyjmie sie ?

    Było to parę lat temu w USA ale chyba nie przyjęło się.
    Tu jest notka z 2011 roku:
    http://www.cnet.com/news/gadget-helps-progressive-of
    fer-insurance-discount/

  • 10. Data: 2015-07-07 01:18:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co kogo obchodzą tysiące innych kierowców? Każdy kierujący pojazdem jest
    samodzielną jednostką.