  • 1. Data: 2011-08-20 20:24:26
    Temat: Spodnie tekstylne - do "codziennego" chodzenia?
    Od: Marcin Wins <m...@g...com>

    Krótki opis sytuacji:
    Trasa 30 km - kilka godzin w biurze - powrót + ew. dodatkowe sprawy 30 - 50 km.
    Szukam spodni których nie musiałbym zmieniać w trakcie a jednak aby zapewniały:
    - zabezpieczenie przed upadkiem
    - zabezpieczenie przed deszczem, wiatrem
    - komfort podczas "biurowych" godzin
    - dało się je spiąć z kurtką
    Wolałbym aby to była Cordura lub coś podobnego a nie jeans.
    Może macie jakieś swoje sprawdzone typy?

  • 2. Data: 2011-08-20 22:17:20
    Temat: Re: Spodnie tekstylne - do "codziennego" chodzenia?
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 20-08-2011 o 22:24:26 Marcin Wins <m...@g...com> napisał(a):

    > - zabezpieczenie przed upadkiem
    > - zabezpieczenie przed deszczem, wiatrem
    > - komfort podczas "biurowych" godzin

    Siedzenie w biurze w motocyklowych spodniach z membraną? Forget it.
    Wypłyniesz po kwadransie.
    Polecam jeansy/cokolwiek z protektorami a w zanadrzu spodnie od kondona.

    --
    Nikanor [TE630, SH300, DR350]

  • 3. Data: 2011-08-21 07:43:04
    Od: "siny" <s...@w...pl>

[...]

    ja uzywam jeansow z kevlarem
    daja rade przy dobrej pogodzie (pod siedzieniem mam spodnie nie wiem jak sie
    to nazywa ale ala ortalion-nieprzemakalne i cienkie)

  • 4. Data: 2011-08-21 07:50:03
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-08-21 09:43, siny pisze:

    > ja uzywam jeansow z kevlarem
    > daja rade przy dobrej pogodzie (pod siedzieniem mam spodnie nie wiem jak sie
    > to nazywa ale ala ortalion-nieprzemakalne i cienkie)

    Ja na tak krotkich dystatnsach uzywam jeansow z ochraniaczami, albo
    bojowek z ochraniaczami. Choc czesciej zakladam te bez ochraniaczy,
    wiem, ze to niepoprawne politycznie, ale coz, na swa obrone to fakt, ze
    kurtke, buty i rekawice, zawsze zakladam motocyklowe i kask tez zapinam :-)

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 5. Data: 2011-08-21 08:08:30
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Wins" napisał w wiadomości grup
    egroupsg2000goo.googlegroups.com...

[...]

    ===================

    Możesz próbować użyć spodnie z wypinaną membraną oraz z dużymi rozporkami na
    udach. Wystarczy, żeby wysiedzieć godzinę w biurze, jednak dłużej - nie da
    się w żadnej kordurze.

    Natomiast jeśli nie chcesz się przebierać w biurze - po prostu jeździj w
    zwykłych spodniach. Nie ma co przesadzać z tą ochroną, komfort też się
    liczy.

  • 6. Data: 2011-08-21 09:07:16
    Od: Marcin Wins <m...@g...com>

    Chyba faktycznie najprościej będzie jednak używać jensów lub bojówek a
    dodatkowo wozić jakiś wojskowy goretex /np:
    http://allegro.pl/nowe-spodnie-gore-tex-woodland-sl-
    i1757445124.html#gallery
    /

  • 7. Data: 2011-08-21 10:32:07
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 09:50, Michał V-R pisze:

    > wiem, ze to niepoprawne politycznie, ale coz, na swa obrone to fakt, ze
    > kurtke, buty i rekawice, zawsze zakladam motocyklowe i kask tez zapinam :-)

    Ja to już nie wiem jak z tą poprawnością polityczną.
    Upał, pot się po plecach leje ale aby skoczyć do pracy lub sklepu trzeba
    się ubierać w pełny rynsztunek.
    Ja wiem, przezorny zawsze u(za)bezpieczony ale...

    Byłem w lipcu w Genewie. 30stC w cieniu. Pierwsze co się na myśl rzuca
    to "motocyklowy raj". Wszędzie pełno motocykli i dużych skuterów. Jeżdżą
    w kanionach, na czerwonym ustawiają się na PP (niestety nie byłem tam
    motocyklem). Nikt ich za to nie łapie, pełna symbioza z puszkami. Szok -
    małe miasto a salony motocyklowe wielu marek :-)
    No i ubrania - ludzie tam po miastach jeżdżą normalnie ubrani!!! Nie
    jakieś kurtki z ochraniaczami. Tylko kask, ewentualnie rękawice. Często
    garniturek, lakierki... Na dużych skuterach często mają takie fartuchy z
    przodu zakładane na kolana, które chronią od wiatru lub wody.
    Owszem widać w pełni opancerzonych ale ci pewnie przyjechali z trasy bo
    na szybszych przelotach to faktycznie motocykliści ubierają się "tak jak
    trzeba".
    Fakt, faktem na ulicach nie słychać silników pracujących do odcięcia -
    może to kwestia mentalności.

    Więc jak to jest z poprawnością polityczną?

    Może u nich jeździ się normalnie bo są poza UE?

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-08-21 18:23:28
    Od: Marcin Wins <m...@g...com>

> [...]
    > motocyklem). Nikt ich za to nie łapie, pełna symbioza z puszkami.

    >Może u nich jeździ się normalnie bo są poza UE?

    UE nie ma tu nic do rzeczy. W Niemczech /co do jazdy a kanionach to
    może nie../ Hiszpanii czy Włoszech też jeździ się normalnie. Tylko,
    że tam od urodzenia są przyzwyczajeni do jazdy skuterami - i to
    procentuje bo 95% późniejszych kierowców puszkowozów ma doświadczenia
    jak to wygląda od drugiej strony. U nas z "Komarów" i WSK przesiedli
    się do BMW i niestety szybko o tym zapomnieli. Południowcy generalnie
    są pozytywniej nastawieni do Świata i stąd większa tolerancja. Inna
    sprawa to drogi. Ile w Polsce jest km dróg na których można trochę
    "podusić"? A tam, wszystkie większe miasta są połączone autostradami.
    Hiszpania u nas mało popularna i raczej postrzegana jako kraj
    "pastuchów" potrafiła wykorzystać dotacje z UE i w chwili obecnej ma
    jedne z najnowocześniejszych autostrad w Europie. No coments..

  • 9. Data: 2011-08-21 18:36:41
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-08-21 20:23, Marcin Wins pisze:

    > UE nie ma tu nic do rzeczy. W Niemczech /co do jazdy a kanionach to
    > może nie../ Hiszpanii czy Włoszech też jeździ się normalnie. Tylko,

    Z tą UE to był taki żart :-) bo już mnie wkurzają te unijne nakazy,
    normy dla lepszego życia obywatela (zaraz i obowiązek jeżdżenia w zbroi
    wymyślą).

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-08-22 10:01:19
    Od: Ekim <e...@g...com>

    > Może macie jakieś swoje sprawdzone typy?

    Powitał,

    ja stosuję rozwiązanie kombinowane na stałej trasie dom --> praca -->
    dom jak poniżej:

    1) jeansy jakiekolwiek
    2) porządne buty do łydki
    3) ochraniacz na kolano osobno nakładany + z zawiasem (mam adrenaline
    MX Pro)
    4) osobna para butów w pracy
    5) spodnie ortalionowe przeciwdeszczowe w plecaku/pod siedzeniem/w
    kufrze - na awaryjne sytuacje
    6) kurtka + pas nerkowy + kask + rekawice

    Z autopsji wiem że zdjęcie tego zajmuje około 3 minuty, założenie maks
    5. Jak wysiedzisz w butach to pozostaje tylko odpięcie ochraniaczy.

    Pozdrówka,
    Ekim