  • 1. Data: 2019-02-21 12:20:06
    Temat: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Taka ciekawostka: nie dość, że diesel, to jeszcze V6 :-)
    I to jest "sportowy SUV" :-)

    700 Nm momentu obrotowego, 255 kW (347 KM) mocy: nowe Audi SQ5 TDI
    (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,8 - 6,6*, łączna emisja CO2 w g.km:
    177 - 172*), podobnie jak jego poprzednik pierwszej generacji,
    wyposażone zostało w mocny silnik V6. Elektrycznie napędzana sprężarka
    zapewnia maksymalny moment obrotowy sportowego SUV'a już na pierwszym
    biegu, a system mild hybrid dodatkowo zwiększa jego wydajność.
    Jednostka napędowa 3.0 V6 TDI montowana w nowym Audi SQ5 TDI łączy
    zalety stałego dostępu do dużej mocy z wysoką wydajnością. 255 kW (347
    KM) i 700 Nm - olbrzymi moment obrotowy dostępny jest w szerokim
    zakresie od 2500 do 3100 obr./min. Wysokoprężny silnik V6 rozpędza
    sportowego SUV'a do prędkości autostradowej w 5,1 sekundy. Prędkość
    maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Według
    założeń cyklu testowego NEDC, auto spala od 6,6 do 6,8 litrów oleju
    napędowego na 100 km, co odpowiada emisji 172 - 177 gram dwutlenku węgla
    na kilometr. Audi SQ5 TDI spełnia w ten sposób wymagania normy
    emisyjnej Euro 6.

    Parametry robią wrażenie.

    Ps. Jakie jeszcze auta mają elektryczną sprężarkę?

    Więcej:
    https://www.facebook.com/notes/autopolska/nowe-audi-
    sq5-tdi-natychmiastowy-efekt-mocy-z-elektryczn%C4%85
    -spr%C4%99%C5%BCark%C4%85/1668976750067474/

    T.

  • 2. Data: 2019-02-21 13:06:18
    Od: p...@g...com

    Audi SQ5 TDI spełnia w ten sposób wymagania normy emisyjnej Euro 6

    Euro 6 to juz trup :-)

    https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovatio
    n/abgas/modelle_mit_euro_6d_temp/

    diesle z tej listy sa (jakis czas) bezpieczne reszta moze byc odwalona w kazdej
    chwili przez zielonych tak wiec lepiej przemyslec zakupy ...

  • 3. Data: 2019-02-21 14:22:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-02-21 o 12:20, T. pisze:

    > olbrzymi moment obrotowy dostępny jest w szerokim
    > zakresie od 2500 do 3100 obr./min.
    To jest szeroki zakres?

  • 4. Data: 2019-02-21 14:33:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 14:22:21 +0100, nadir napisał(a):

    > To jest szeroki zakres?

    Napisano "olbrzymi". Poza tym zakresem jest "bardzo duży" :)
    Tak to jest jak się nie operuje precyzyjnymi danymi. A wystarczyło by
    podać wykres.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2019-02-21 15:03:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-21 12:20, T. wrote:
    [...]
    > Parametry robią wrażenie.
    Na mnie zrobiłyby, gdyby ten motor wepchnąć do auta wielkości A4, w
    wersji quattro oczywiście. SUV, sportowy SUV (!!!), sportowe kombi to
    IMO z definicji bzdura.

  • 6. Data: 2019-02-21 20:06:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 6,8 - 6,6*, łączna emisja CO2 w g.km:
    >  177 - 172*), podobnie jak jego poprzednik pierwszej generacji,

    Jeszcze trochę, a do jazdy po zakupy w Lidlu potrzebny będzie sportowy
    ciężarowy miliard pierdyliald koni, rozpędzający się z pod świateł do
    czysetki w ułamku nanosekundy. Co wykończy ludzkość? Sama się wykończy.

  • 7. Data: 2019-02-21 20:12:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 20:06:36 +0100, Poldek napisał(a):

    > Jeszcze trochę, a do jazdy po zakupy w Lidlu potrzebny będzie sportowy
    > ciężarowy miliard pierdyliald koni, rozpędzający się z pod świateł do
    > czysetki w ułamku nanosekundy. Co wykończy ludzkość? Sama się wykończy.

    Dla mnie to jest klasyczny przedłużacz penisa. Nie rozumiem tej
    fascynacji niektórych mocami i przyspieszeniami. Co, nie mieli dość
    blaszanych samochodzików w dzieciństwie?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2019-02-21 20:37:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 21 Feb 2019 20:12:52 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Dla mnie to jest klasyczny przedłużacz penisa. Nie rozumiem tej
    > fascynacji niektórych mocami i przyspieszeniami. Co, nie mieli dość
    > blaszanych samochodzików w dzieciństwie?

    Nie ma co generalizować - niewykluczone, że w niektórych zastosowaniach
    faktycznie trzeba mieć mocną maszyną. Ponoć np. do jazdy po trójmieście
    potrzeba co najmniej 400 KM. W innych miastach może jest inaczej.

    Mateusz

  • 9. Data: 2019-02-21 20:50:19
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Dla mnie to jest klasyczny przedłużacz penisa. Nie rozumiem tej
    > fascynacji niektórych mocami i przyspieszeniami. Co, nie mieli dość
    > blaszanych samochodzików w dzieciństwie?

    Podobne dywagacje można przenieść na np. rowery. Kupują se kolarzówki,
    czasem w cenie auta, a potem nawet po DDRach jeździć nie potrafią :-D

    I co im powiesz? Są dziećmi dwóch pedałów? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2019-02-21 21:29:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2019 20:50:19 +0100, Marek S napisał(a):

    > Podobne dywagacje można przenieść na np. rowery. Kupują se kolarzówki,
    > czasem w cenie auta, a potem nawet po DDRach jeździć nie potrafią :-D
    >
    > I co im powiesz? Są dziećmi dwóch pedałów? :-D

    Owszem, można przenieść. Jak najbardziej :) Choć ewentualne szkody
    spowodowane ich grasowaniem na drogach są z pewnością mniejsze.
    --
    Jacek
    I hate haters.