  • 1. Data: 2018-04-01 22:18:55
    Temat: Sposób ładowania a akumulator
    Od: k...@g...com

    Pytania może śmieszne ale poważnie zadane:

    1. Czy sposób i/lub prąd ładowania ma wpływ na akumulator?
    Mam telefon z ładowarką, zestaw fabryczny, tzw. szybkie ładowanie (fastcharge). Prąd
    z tej ładowarki to 9.0V i 1.8A.
    Mam też starszą ładowarkę 5.0V i 1.0A.
    Czy te ładowarki mają inny wpływ na akumulator poza szybkością ładowania?
    Np. szybsza jest bardziej szkodliwa dla aku?

    2.a. Czy jeszcze inny może być wpływ ładowarki indukcyjnej? Może być lepsza/gorsza od
    tych przewodowych?

    2.b. Czy ładowarka indukcyjna pozwala na cokolwiek poza ładowaniem? Np.na transfer
    plików?

    2.c. Czy ładowarki indukcyjnej są standaryzowane, ujednolicone? Czy mogę kupić
    dowolną ładowarkę indukcyjna do mojego telefonu, czy też muszę szukać dedykowanej,
    przeznaczonej do danego aparatu?

    Pozdrawiam, Majka

  • 2. Data: 2018-04-01 22:36:13
    Temat: Re: Sposób ładowania a akumulator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.04.2018 o 22:18, k...@g...com pisze:
    > Pytania może śmieszne ale poważnie zadane:
    >
    > 1. Czy sposób i/lub prąd ładowania ma wpływ na akumulator?
    tak
> [...]
    > Czy te ładowarki mają inny wpływ na akumulator poza szybkością ładowania?
    > Np. szybsza jest bardziej szkodliwa dla aku?
    tak, ale nie wiadomo jak bardzo. ogólnie szybkie ładowanie w niczym nie
    pomaga, raczej szkodzi. z doświadczenia wiem, ze szybko możesz ładować
    pustą baterie. od 70% pojemności prąd mocno spada. właśnie żeby nie
    szkodzić bardziej

    > 2.a. Czy jeszcze inny może być wpływ ładowarki indukcyjnej? Może być lepsza/gorsza
    od tych przewodowych?
    plus - wygoda, miejszy prąd, przy pewnej sumienności masz zawsze baterie
    naładowaną, bez zbędnego obciążania gniazda i pałętających kabli
    minusy - zasięg milimetrowy. czasem grube etui powoduje brak zasięgu.
    jak sprzęt jest gównianie zrobiony i dobrany, moze powodować nadmierne
    grzanie baterii. nie wybuchnie z tego powodu, ale skróci swój żywot. (
    ale to występuje przy grubych obudowach i powalonym zasilaniu)

    > 2.b. Czy ładowarka indukcyjna pozwala na cokolwiek poza ładowaniem? Np.na transfer
    plików?
    nie

    > 2.c. Czy ładowarki indukcyjnej są standaryzowane, ujednolicone? Czy mogę kupić
    dowolną ładowarkę indukcyjna do mojego telefonu, czy też muszę szukać dedykowanej,
    przeznaczonej do danego aparatu?
    nie wiem o co pytasz. samsungi i pare innych firm stosują ładowarki QI.
    w tym standardzie dowolna ładowarka naładuje dowolny telefon. mało tego,
    mozesz dokupić antene odbiorczą zakończona gniazdem microusb (usb c) i
    przykleić ją do plecków telefonu/tabletu, który oficjalnie nie wspiera
    ładowania bezprzewodowego. na to etui zasłaniające taką proteze i działa

    ToMasz

  • 3. Data: 2018-04-02 13:00:22
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-04-01 o 22:36, ToMasz pisze:

    > nie

    Chyba, że w kosmos po ew. spaleniu telefonu.

  • 4. Data: 2018-04-03 18:55:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" p9rfru$olu$...@d...me

    > przykleić ją do plecków telefonu/tabletu, który oficjalnie nie wspiera

    Odbiornik jest tak cienki, że zazwyczaj można
    go umieścić wewnątrz telefonu -- pod pleckami.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,