  • 1. Data: 2017-09-11 15:06:48
    Temat: Sposób na luźne koło pasowe
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czy macie jakiś prosty patent na skasowanie luzu na kole pasowym? Mam
    urządzenie niezbyt często używane, gdzie "wyrobiło" się koło pasowe na
    osi silnika i stuka podczas pracy. Jest tak luźne, że zdejmuje się je
    ręką. Myślałem, żeby osadzić je na kleju epoksydowym, ale może kiedyś
    trzeba będzie zdemontować i wtedy kiszka. Myślę też o dołożeniu kilku
    cienkich blaszek miedzianych i nabicie koła.
    A może posmarować Loctite do gwintów? Wiem, że to druciarstwo, ale nie
    będę dorabiał nowego koła.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-09-11 15:45:03
    Od: 4...@g...com

    Demontazu po sklejeniu epoksydem sie nie boj. Wystarczy podgrzac niewiele ponad sto
    stopni i klej straci prawie cala wytrzymalosc. Przy epoksydzie boj sie tego czy
    znajdziesz taki co wytrzyma nacisk. Jak metal sie wyrobil to szasa ze klej sie nie
    wyrobi jest mala. Niestety jedyna skuteczna metoda naprawy to dorobienie nowego kola
    albo wstawienie do starego tulejki, czop tez musi byc poprawiony do wlasciwego
    ksztaltu.

  • 3. Data: 2017-09-11 18:16:09
    Temat: Re: Sposób na luźne koło pasowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-09-17 o 15:06, Jacek pisze:
> [...]
    > cienkich blaszek miedzianych i nabicie koła.
    > A może posmarować Loctite do gwintów? Wiem, że to druciarstwo, ale nie

    Nie piszesz o wymiarach, materiale czy obciążeniu, to oczywiście może
    myć kula w płot, ale:

    1) Prostopadły i nagwintowany otwór w piaście i dokręcenie do wałka.
    2) Plastikowa tulejka pomiędzy czop / piasta skośna i dociskana poosiowo.
    3) Zeszlifowanie na płasko wałka z jednej strony, albo frezowanie /
    dłutowanie piasty i klin.

  • 4. Data: 2017-09-11 18:45:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > 2) Plastikowa tulejka pomiędzy czop / piasta skośna i dociskana poosiowo.
    > 3) Zeszlifowanie na płasko wałka z jednej strony, albo frezowanie /

    Pomysł na gwintowany otwór kupuję. Prosto i tanio, a może być skuteczne.
    Zależy mi na prostym, szybkim i tanim rozwiązaniu, bo nowe koło pasowe
    to zawsze mogę zamówić, jak "druciarstwo" nie pomoże.
    Dzięki.
    Jacek

  • 5. Data: 2017-09-11 19:42:07
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-11 o 15:06, Jacek pisze:
> [...]
    > cienkich blaszek miedzianych i nabicie koła.
    > A może posmarować Loctite do gwintów? Wiem, że to druciarstwo, ale nie

    Niektórzy kasują luz przy pomocy moletowania wału i nabicia na to koła.
    Taki numer zrobił mi wykonawca, który sp..ił koło.
    Dowiedziałem się o tym dopiero po latach jak wał pękł od zmęczenia
    materiału.

    WM

  • 6. Data: 2017-09-11 20:30:46
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 15:06, Jacek pisze:

    > A może posmarować Loctite do gwintów?

    Są kleje do połączeń wał-tuleja, ze szczeliną do 0.25 mm.

    > Wiem, że to druciarstwo,

    Dobrze dobrany i zaaplikowany klej nie jest druciarstwem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem