  • 1. Data: 2016-09-24 20:11:33
    Temat: Spotkanie średniowiecza z nowoczesnością
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    To tak dla odprężenia, bo ostatnio jakaś nerwówka ciągle ;)

    Miała być kopara ale koleś się rozmyślił, toteż cały dzień
    ryłem rów pod doprowadzenie rur z odwiertów do chałupy.
    Szpadel i kilof (ziemia jak skała), normalnie jak chłop
    pańszczyźniany albo rzymski niewolnik :>
    Niemiec by w to nie uwierzył, ale u nas to chyba jeszcze długo
    będzie praktykowane. A trochę ruchu dla zdrowia nie jest złe ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-09-24 20:16:07
    Temat: Re: Spotkanie średniowiecza z nowoczesnością
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 20:11:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Niemiec by w to nie uwierzył, ale u nas to chyba jeszcze długo
    > będzie praktykowane. A trochę ruchu dla zdrowia nie jest złe ;)

    hehe, ja wysłałem swoje duże juz dziecko aby rów kopał pod odgromowkę. Rów sie
    przyda, i dziecko sie nauczy dlaczego warto sie uczyc :-)

    b.

  • 3. Data: 2016-09-24 20:21:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 24 września 2016 20:16:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > hehe, ja wysłałem swoje duże juz dziecko aby rów kopał pod odgromowkę.
    > Rów sie przyda, i dziecko sie nauczy dlaczego warto sie uczyc :-)

    Tylko nie praw mu morałów, dopóki nie skończy :]
    U mnie teściu nie omieszkał się podśmiać, że tyle się uczył
    na inżyniera, a kilofem napitala ;P

    L.

  • 4. Data: 2016-09-24 20:25:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 20:11:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Niemiec by w to nie uwierzył, ale u nas to chyba jeszcze długo
    > będzie praktykowane. A trochę ruchu dla zdrowia nie jest złe ;)
    Szwagier lata już u Niemcow robi i tam gorsze średniowiecze jak u nas.
    Zeszłego lata klatke schodową po remoncie u Niemca widziałem- chyba nawet fotki tu
    dawałem- u nas nie do pomyślenia żeby ta robić. Kable wierzchem, osprzęt jakiś
    archaiczny.
    Z 6-7 lat temu w bloku gdzie ma m mieszkanie remont klatki robiliśmy podobnej.
    Niemiec by sie ze wstydu pod ziemie zapadł.
    700km rożnicy raptem a przepaść jakby- na korzyść Polski

  • 5. Data: 2016-09-24 21:16:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 20:25:50 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Niemiec by sie ze wstydu pod ziemie zapadł.
    > 700km rożnicy raptem a przepaść jakby- na korzyść Polski

    kto wie, moze i niemiecka opinia to mit. Gdy mój dziadek po wojnie dom po niemcach
    przejął to dorabiał i wodociąg, centralne ogrzewanie i zdaje sie ze nawet sławojke
    zdobyczną postawil za domem. Jak zyli niemcy to nie wiem :)
    Moze przez te 70 lat niewiele sie zmieniło, tyle ze bylo ich stac na wiecej, bo nas
    okupant dopadł.

    b.

  • 6. Data: 2016-09-24 21:28:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 21:16:04 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    zdobyczną postawil za domem. Jak zyli niemcy to nie wiem :)
    > Moze przez te 70 lat niewiele sie zmieniło, tyle ze bylo ich stac na >wiecej, bo
    Jeszcze z 10lat temu teściu u Niemca remonty blokow robił to wywalali kible z klatek
    i robili w mieszkaniach. Budynek wielorodzinny- i 1 kibel na piętro- 4mieszkania .
    Piece kaflowe itp. Tak więc bez kompleksow.
    Nowo budowane domy koło Lubeck- dokładnie jak u nas.
    Jedyna rożnica między Polakami a Niemcami- Niemiec jak Multipe sprzedaje to płacze,
    Polak jak Multiple sprzedaje to się cieszy;)

  • 7. Data: 2016-09-24 21:36:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 24 września 2016 21:28:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > i 1 kibel na piętro- 4mieszkania .
    > Piece kaflowe itp. Tak więc bez kompleksow.
    > Nowo budowane domy koło Lubeck- dokładnie jak u nas.

    Myślę że trzeba to rozgraniczyć na wschód i zachód. Zachód poszedł ostro
    do przodu, wschód praktycznie stoi i my jesteśmy już z 10 lat przed nimi.
    Oczywiście mocno uogólniając.

    L.

  • 8. Data: 2016-09-24 21:48:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 24 września 2016 21:36:21 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Myślę że trzeba to rozgraniczyć na wschód i zachód. Zachód poszedł ostro
    > do przodu, wschód praktycznie stoi i my jesteśmy już z 10 lat przed nimi.
    > Oczywiście mocno uogólniając.
    Pewnie coś w tym jest jednak jeśli się nie mylę to okolice Lubeck(tam często bywam
    odwiedzając rodzinę) to dawny "zachod"

  • 9. Data: 2016-09-25 20:28:49
    Od: uciu <a...@g...com>

    to zobacz to:

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIY3dSQm
    ZFVVRoY0U

    ojciec wykopał wszystko z nudów - tzn nie umie siedziec bez roboty i zamiast
    wpatrywać sie w tv woli cos porobic na dworze...i tak juz prawie caly dol pod plyte
    jest - 26m x 9,5m

    uciu

  • 10. Data: 2016-09-25 21:30:14
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Sep 2016 11:28:49 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

> [...]
    >
    > ojciec wykopał wszystko z nudów - tzn nie umie siedziec bez roboty i
    > zamiast wpatrywać sie w tv woli cos porobic na dworze...i tak juz prawie

    A wiecie, co jest pod spodem, że tak płytko wykopane?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl