  • 1. Data: 2015-01-06 10:07:24
    Temat: Sprawdzanie zastawów bankowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Przymierzam się do zakupu samochodu na fakturę.

    Poradniki internetowe oczywiście krzyczą że należy sprawdzić zastaw
    bankowy bo prawo chroni oszustów.

    OK.

    Mówią aby wejść na http://www.cors.gov.pl/rzV.htm

    Ta strona jednak obecnie przekierowuje na http://cors.pl/ i tam mam
    formularz. Nie ma "gov" a całość wygląda komperycjnie ...

    Pytanie: czy na chwilę obecną muszę ruszyć tyłek do lokalnej
    "delegatury" centralnego rejestru zastawów czy też jakoś magicznie można
    zrobić to przez internet i cors.pl jest właściwym miejscem?

    PS. Złosliwie powinienem zapytać również po co tym kretynom jest regon
    właściciela. Przecież zastaw jest naprzedmiot a nie na przedmiot +
    właściciel.

  • 2. Data: 2015-01-06 11:10:12
    Temat: Re: Sprawdzanie zastawów bankowych
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    > Przymierzam się do zakupu samochodu na fakturę.
    >
    > Poradniki internetowe oczywiście krzyczą że należy sprawdzić zastaw
    > bankowy bo prawo chroni oszustów.

    Używanego? Jeżeli tak to nic nie musisz sprawdzać, w DR takiego auta
    jest stosowny wpis informujący o tym.

  • 3. Data: 2015-01-06 11:14:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-06 11:10, Trybun wrote:
    > Używanego? Jeżeli tak to nic nie musisz sprawdzać, w DR takiego auta
    > jest stosowny wpis informujący o tym.

    Czy aby na pewno w DR wpis jest obecny na 100%? Podobno powszechne jest
    "zapominanie" przez właścicieli o wpisaniu.

    Przykładowo tutaj:

    http://www.egospodarka.pl/8399,Zanim-kupisz-uzywane-
    auto-sprawdz-zastaw-w-rejestrze,1,52,1.html

    Tak wiem, to stary wpis.

  • 4. Data: 2015-01-06 12:02:16
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    >
    > Przykładowo tutaj:
    >
    > http://www.egospodarka.pl/8399,Zanim-kupisz-uzywane-
    auto-sprawdz-zastaw-w-rejestrze,1,52,1.html

    No nie, na 100% to tego nie wiem. Sugeruje się tylko tym że brat
    niedawno kupował takie auto z zastawem bankowym, i była w DR stosowna
    pieczątka i wpis, a także poświadczenie banku o spłacie długu przez
    poprzedniego właściciela. To ostatnie oczywiście na oddzielnym dokumencie.

  • 5. Data: 2015-01-06 15:07:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-06 10:07, Sebastian Biały wrote:
    > Przymierzam się do zakupu samochodu na fakturę.
    > Ta strona jednak obecnie przekierowuje na http://cors.pl/ i tam mam
    > formularz. Nie ma "gov" a całość wygląda komperycjnie ...

    Dla zainteresowanych cors.pl chce 90zł za dostęp do rejestru. Pytanie
    brzmi: któremu ministrowi trzeba urwać jaja za brak dostepu publicznego
    przez internet?

  • 6. Data: 2015-01-06 23:06:11
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Dla zainteresowanych cors.pl chce 90zł za dostęp do rejestru. Pytanie
    > brzmi: któremu ministrowi trzeba urwać jaja za brak dostepu publicznego
    > przez internet?

    Na miejscu (w sądzie) za 20zł będziesz miał stosowne zaświadczenie. Ten
    cors.pl to prywatna firma.
    Zawsze możesz zażądać od sprzedającego takiego kwitka.

    Darek

    Ps. brak wpisu w DR nie świadczy o braku zastawu na samochodzie.
    Adnotacja o zastawie w DR wpisywana jest PO ustanowieniu zastawu w sądzie.

  • 7. Data: 2015-01-07 20:25:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-06 23:06, Darek wrote:
    > Na miejscu (w sądzie) za 20zł będziesz miał stosowne zaświadczenie.

    A) nie w każdym

    B) do sądu daleko

    C) sądy nie mają potrzeby załatwiania szybko (ostatnio czekałem na ten
    kwitek coś koło 2h na korytarzu mimo braku kolejki).

    Od czegoś mamy chyba jakiegoś misia od cyfryzacji czy się mylę i to
    tylko przechowalnia etatu?

  • 8. Data: 2015-01-08 12:29:41
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-01-06 o 11:10, Trybun pisze:

    > Używanego? Jeżeli tak to nic nie musisz sprawdzać, w DR takiego auta
    > jest stosowny wpis informujący o tym.

    niestety nie zawsze jest :-(
    jakiś czas temu widziałem BMW z zastawem, które nie miało nic o tym w DR...

  • 9. Data: 2015-01-08 19:58:58
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Czy aby na pewno w DR wpis jest obecny na 100%? Podobno powszechne jest
    > "zapominanie" przez właścicieli o wpisaniu.
    potwierdzam na własnym przykładzie, nie teraz ale 10 lat temu :)