    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Sprowadzanie czesci z ebay.com - procedura - dla potomnych
    Date: Wed, 08 Jul 2009 10:28:16 +0200

    Wielokrotnie kupowalem cos i sprowadzalem do Polski z amerykanskiego
    ebay.com nigdy jednak nie mialem czasu opisac procedury celnej z tym
    zwiazanej. Czesto, w wypadku mniejszych przesylek, udawalo mi sie ominac
    UC i paczka przychodzila wprost do domu bez zadnych dodatkowych oplat.
    Ale akurat po raz kolejny zdarzylo sie ze UC polozyl lape na paczce wiec
    opisuje jak to sie odbywa. A noz sie komus przyda :)

    Data zakupu na ebay 21.06.09, zaplacone Paypalem 22.06, wyslane przez
    sprzedawce 22.06 poprzez amerykanska poczte (USPS) jako przesylka
    priorytetowa (Priority Mail)

    Punkt pocztowy w Poznaniu otrzymal przesylke w dn. 02.07 i przedstawil
    ja do oclenia a do mnie wyslal pismo. Pismo otrzymalem 03.07 a w dniu
    06.07 wyslalem w odpowiedzi faxem nastepujace dokumenty:
    - Kopie otrzymanego zawiadomienia z uzupelnionymi danymi
    - Dowod zakupu wydrukowany z ebay
    - Dowod zaplaty wydrukowany z Paypala

    Wczoraj, 07.07.09, poczta dostarczyla mi paczke.

    Oplaty:

    oplaty celne - 3,7%
    VAT - 22%

    Pamietac przy tym nalezy ze wszelkie oplaty naliczane sa od kwoty
    lacznej, tj. cena towaru + koszty przesylki do PL.

    Czyli jezeli za towar z przyslka do PL zaplacilismy 100$ to w sumie
    koszt calkowity wyniesie:

    100 x 1,037 x 1,22 = 126,51

    Tak wiec wszystkie koszty wynosza ok 26,5%. UC bierze pod uwage kurs $ z
    dnia clenia a nie z dnia zakupu (zaoszczedzilem pare pln)

    Dodatkowo poczta pobiera od osob prywatnych oplate 3,20 pln za
    przedstawienie towaru do odprawy celnej. Oplaty celno-pocztowe mozna
    uiscic osobiscie przy odbiorze przesylki na stanowisku pocztowo-celnym
    lub u listonosza przy odbiorze przesylki.

    Ot cala fizolofia :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!