  • 1. Data: 2019-04-18 13:48:29
    Temat: Sprowadzony samochod na lawecie bez tablic - jak sie poruszac
    Od: mari <m...@g...com>

    witam
    jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie
    poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?
    Wiem ze mozna kupic ubezpieczenie na 30 dni, ale na jakie tablice ?
    widzialem ze na allegro mozna kupic tablice rejestracyjne i czy jakbym
    kupil to pod ten numer z tablic go ubezpieczyc zeby w razie czego bylo
    ubezpieczone ?

  • 2. Data: 2019-04-18 13:55:33
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-18 o 13:48, mari pisze:
> [...]
    > widzialem ze na allegro mozna kupic tablice rejestracyjne i czy jakbym
    > kupil to pod ten numer z tablic go ubezpieczyc zeby w razie czego bylo

    Wydrukuj na drukarce jakieś tablice, naklej na kawałek cienkiej sklejki
    o wymiarach tablicy rejestracyjnej i do mechanika dojedziesz.

    Żartowałem.

    Samochód, jeżeli przyjeżdża na lawecie całkiem bez tablic, to raczej
    chyba tylko na części.

  • 3. Data: 2019-04-18 14:03:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 18, 2019 at 1:48:33 PM UTC+2, mari wrote:
    > witam
    > jak przywioza mi samochod na lawecie bez tablic to jak sie bezpiecznie
    > poruszac po drogach np do mechanika nie majac lawety ?

    najprosciej wynajac lawete, zazwyczaj mechanik ma lepsze ceny niz samemu szukajac...
    ;)
    albo https://www.bip.krakow.pl/?dok_id=3276&sub=procedura
    &proc=KM-9

  • 4. Data: 2019-04-18 23:00:40
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 18.04.2019 o 13:48, mari pisze:
> [...]
    > widzialem ze na allegro mozna kupic tablice rejestracyjne i czy jakbym
    > kupil to pod ten numer z tablic go ubezpieczyc zeby w razie czego bylo

    do ubezpieczenia nie są potrzebne tablice wystarczy vin, żeby się w
    miarę spokojnie poruszać jeszcze przegląd jest potrzebny. A tablice...
    bez nich czy z podrabianymi pojazd rzuca się w oczy. Ja jak kupowałem na
    drugim końcu kraju sprowadzony motocykl wziąłem tablice ze swojego
    (marka ta sama, inny model i pojemność), wykupiłem ubezpieczenie na
    podstawie VIN, przegląd włoski był ważny i tak 350km do domu:)

    A i jeszcze jedno- jeśli zamierzasz zostawić sobie ten samochód to
    zorientuj się jaka jest różnica w cenie OC na miesiąc i na rok- jak
    kupowałem ten moto to miesięczne było raptem o połowę tańsze niż roczne.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2019-04-19 07:36:39
    Od: mari <m...@g...com>

    W dniu 2019-04-18 o 23:00, tck pisze:

> [...]
    > zorientuj się jaka jest różnica w cenie OC na miesiąc i na rok- jak
    > kupowałem ten moto to miesięczne było raptem o połowę tańsze niż roczne.

    Ok dzięki za odpowiedz, tylko gdzies slyszałem ze ubezpieczenie na vin,
    w razie czego jak tablice sa niewazne to ubezpieczalnia nie wypłaci
    pieniedzy... ale z drugiej strony po co w takim razie płacic za nie
    jakby nie byl ubezpieczony:)

  • 6. Data: 2019-04-19 07:37:54
    Od: mari <m...@g...com>

    takie cos znalazlem

    Ubezpieczenie na VIN? Nie daj się nabrać!
    Nieuczciwi sprzedawcy samochodów sprowadzonych z zagranicy często
    praktykują proceder polegający na drukowaniu zagranicznych tablic
    rejestracyjnych, wmawiając kupującemu, że może on na nich legalnie
    poruszać się po polskich drogach po wykupieniu krótkoterminowego
    ubezpieczenia na VIN.

    Fakty są jednak takie, że nie posiadając oryginalnych tablic
    rejestracyjnych z Niemiec, Anglii lub innego państwa, samochód ten nie
    może legalnie poruszać się po drogach w Polsce na własnych kołach. Z
    prawnego punktu widzenia, taki samochód jest wyrejestrowany i do czasu
    jego ponownej rejestracji, transport takiego pojazdu może odbywać się
    wyłącznie na lawecie.

    Co w przypadku stłuczki? Tzw. ubezpieczenie na VIN nie zadziała.

    Zapytacie Dlaczego, przecież mam krótkoterminowe ubezpieczenie dla
    samochodu sprowadzonego z zagranicy? To prawda, ale ze względu na fakt,
    iż auto nie powinno poruszać się po drogach o własnych siłach,
    ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. W praktyce w ogóle nie
    jesteśmy chronieni polisą ubezpieczeniową. Dlatego Aby nie dać się
    nabrać, warto wiedzieć...

  • 7. Data: 2019-04-19 08:24:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 07:37, mari pisze:

    > prawnego punktu widzenia, taki samochód jest wyrejestrowany

    Jak samochód jest zarejestrowany, to ma prawo do jakichś tablic - choćby
    tymczasowych.
    Wtedy kwestia ubezpieczenia jest problemem wtórnym.

  • 8. Data: 2019-04-19 08:47:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 kwietnia 2019 23:00:41 UTC+2 użytkownik tck napisał:

    > A i jeszcze jedno- jeśli zamierzasz zostawić sobie ten samochód to
    > zorientuj się jaka jest różnica w cenie OC na miesiąc i na rok- jak
    > kupowałem ten moto to miesięczne było raptem o połowę tańsze niż roczne.

    30 dniowe ubezpieczenie na samochód osobowy kosztuje ok 60zł

  • 9. Data: 2019-04-19 09:35:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2019-04-18 13:48, mari wrote:
> [...]
    > widzialem ze na allegro mozna kupic tablice rejestracyjne i czy jakbym
    > kupil to pod ten numer z tablic go ubezpieczyc zeby w razie czego bylo

    gdyby przyszlo mi cos podobnego kiedykolwiek do glowy to bardzo bym dbal
    zeby przypadkiem nie posluzyc sie istniejacym juz numerem rejestracyjnym
    bo za to o ile sie orientuje grozi od 3 miesiecy do 5 lat

  • 10. Data: 2019-04-19 10:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mari" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania. W praktyce w ogóle nie
    >jesteśmy chronieni polisą ubezpieczeniową.

    Ale wiedzial o tym, ze tablice w jakims tam sensie "tymczasowe", jak
    ubezpieczal ?
    To niby czemu nie ma ochrony ...

    https://dojczland.info/tablice-zjazdowe-niemcy/
    https://www.autotesto.pl/blog/tablice-niemieckie-oc-