  • 1. Data: 2014-07-22 19:11:50
    Temat: Sprzedać grata w całości czy na części?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Moment zmiany furacza zbliża się szybciej, niż myślałem... raczej tej zimy
    już nie przejeździ, więc rozglądam się za czymś nowym, a póki co myślę,
    jak spylić Sienę, żeby najmniej stracić. Samochód po wypadku, przebieg
    135k, prawie bez podłogi (zeżarta przez rdzę do tego stopnia, że był
    problem z przeglądem, a mechanik nie podjął się podniesienia jej, żeby
    wymienić przeguby), ale np. silnik w dobrym stanie, fotele w niezłym
    stanie (a tylne prawie dziewicze, bo przez 90% czasu jeżdżę sam a przez
    10% w dwie osoby), dwuletnie opony (komplet na zimę i na lato), trzyletni
    akumulator, nowy alternator, nowa chłodnica... zastanawiam się, czy
    sprzedać furę w całości za jakieś śmieszne pieniądze, czy rozebrać ją i
    posprzedawać rzeczy typu silnik, fotele, deska rozdzielcza, drzwi, szyby,
    opony i inne graty osobno. Wiem że to nie pójdzie od ręki, ale mam gdzie
    trzymać graty, kasę też mogę zamrozić, żeby dostać trochę więcej.

    I tu się rodzą pytania.

    1. Za ile takie graty mogłyby wg Was pójść? 2k z tego wyciągnę, czy mogę
    zapomnieć? Za furę więcej raczej nie dostanę, wspomniane 2k za samochód to
    byłby sukces.

    2. Co jest potrzebne (fizycznie), żeby wyrejestrować samochód? Bo pewnie
    coś będę musiał zawieźć do tej kasacji. Sama rama wystarczy? Płaci się coś
    za to wtedy? Zakładam że ramę uda mi się przewieźć.

    Narzędzia, żeby rozebrać samochód na części pierwsze, mam.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 2. Data: 2014-07-22 19:35:32
    Temat: Re: Sprzedać grata w całości czy na części?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam Wysocki pisze tak:

    > zastanawiam się, czy sprzedać furę w całości za jakieś śmieszne
    > pieniądze, czy rozebrać ją i posprzedawać rzeczy

    Zależy ile szrot zaproponuje za całość.

> [...]
    > pewnie coś będę musiał zawieźć do tej kasacji. Sama rama
    > wystarczy? Płaci się coś za to wtedy? Zakładam że ramę uda mi się

    Ja bym pojechał na złom (taki co skupuje głównie złom a nie samochody)
    z uprawnieniami do wydawania zaświadczeń i zapytał czy dowalą mi karę
    za niedowagę.

    Jeśli tak to do karoserii nawsadzałbym złomu do wagi wymaganej. Złom
    jest po 90gr nawet jakbym miał go dokupić (ale ja akurat mam dostęp do
    złomu).

    --
    Piter

    golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
    Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

  • 3. Data: 2014-07-22 19:41:18
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    //

> [...]
    coś
    > za to wtedy? Zakładam że ramę uda mi się przewieźć.

    Tu jest właśnie problem. Szrotowiska żyją z tego, że mają koncesję
    na przetwarzanie odpadów niebezpiecznych dla środowiska i maja prawo
    wystawić papier na podstawie którego auto wyrejestrujesz.

    Oczywiście korzystają z tego bo działają w warunkach gospoodarki
    rynkowej.
    Nie dostaną wartości w dostarczonym pojeździe to papieru nie wystawią.
    Kolega wymontował z auta fotele + trochę elektryki i już były kwęki.
    .g.

  • 4. Data: 2014-07-22 19:50:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jul 2014 17:11:50 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
    > 1. Za ile takie graty mogłyby wg Was pójść? 2k z tego wyciągnę, czy mogę
    > zapomnieć?

    Moze i wyciagniesz, ale po jakim czasie, i ile bedzie kosztowala
    prowizja allegro ...

    > 2. Co jest potrzebne (fizycznie), żeby wyrejestrować samochód? Bo pewnie
    > coś będę musiał zawieźć do tej kasacji. Sama rama wystarczy?

    Silnik, akumulator, fotele ...
    0407

    > Płaci się coś za to wtedy? Zakładam że ramę uda mi się przewieźć.
    > Narzędzia, żeby rozebrać samochód na części pierwsze, mam.

    Formalnie nie masz szans. Zakaz samodzielnej rozbiorki, grozace oplaty
    i odmowy.
    Nieformalnie, ... spytaj na najblizszej stacji jak to wyglada.

    J.

  • 5. Data: 2014-07-22 20:00:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jeszcze link

    http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/sprzedajesz-sam
    ochod-uwazaj-zeby-nie-zlamac-prawa/wh3ty

  • 6. Data: 2014-07-22 20:32:33
    Od: tá´Ź

    Adam Wysocki wrote:

    > Wiem że to nie pójdzie od ręki, ale mam gdzie trzymać graty, kasę też
    > mogę zamrozić, żeby dostać trochę więcej.

    Szkoda marnować czas na rozbieranie złoma, żeby dostać 500 zł więcej za
    części. Auto puść w całości póki jedzie, lepszy komplet opon sprzedaj
    osobno.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 7. Data: 2014-07-22 20:46:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.07.2014 19:11, Adam Wysocki pisze:
    > Moment zmiany furacza zbliża się szybciej, niż myślałem... raczej tej zimy

    1. sprzedaj cokolwiek, zobaczysz czy jest jakieś zainteresowanie. w moim
    przypadku było zerowe.
    2. wymontuj, to co uważasz że się sprzeda i wsadź do piwnicy, reszta
    wraka sama zniknie, zgłoś jako kradzież
    3. wymontuj co trzeba i zagadaj z facetem ze złomu, że ci wrak
    splądrowali, i chcesz tylko "papier" że oddałeś na złom. ale jak już
    koledzy pisali, za splądrowane auto kasy nie dostaniesz.
    ToMasz

  • 8. Data: 2014-07-22 21:15:03
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-22 19:11, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > za to wtedy? Zakładam że ramę uda mi się przewieźć.
    >
    > Narzędzia, żeby rozebrać samochód na części pierwsze, mam.

    Rozebrać i na części, ogłoszenie bezpłatne na Tablica.pl. Nawet sporą
    kasę możesz zgarnąć. Problemem pozostaje tylko procedura
    wyrejestrowania. Tu nie potrafię nic doradzić. Ja swoją Vectrę po
    wyciągnięciu gazu, rocznego akumulatora i innych dupereli które się dało
    wymontować, złomowałem. Poszła do firmy recyklingowej za 700zł. Ten
    gaz, akumulator itd poszły w ciągu tygodnia, poprzez Tablica.pl

  • 9. Data: 2014-07-23 12:59:16
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-22 20:46, ToMasz wrote:

    > 2. wymontuj, to co uważasz że się sprzeda i wsadź do piwnicy, reszta
    > wraka sama zniknie, zgłoś jako kradzież

    Fajne podzeganie do przestepstwa.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2014-07-23 13:13:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Jul 2014 21:15:03 +0200, Trybun napisał(a):
> [...]
    > wymontować, złomowałem. Poszła do firmy recyklingowej za 700zł. Ten
    > gaz, akumulator itd poszły w ciągu tygodnia, poprzez Tablica.pl

    Ale wiesz ze nie wolno ?

    J.