  • 1. Data: 2016-07-29 17:29:36
    Temat: Sprzedaż auta bez badania technicznego
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Sprzedaję 20-letnie auto.
    Od zawsze ubezpieczone ale od 2 lat nie miałem badania technicznego.
    Kilka dni temu dałem ogłoszenie i zgłosił się gość co chce kupić.
    Czy uważać na coś przy sprzedaży?
    Jak taki nabywca pojedzie autem bez badania? Co jeśli coś się stanie?
    Zaraz po podpisaniu umowy sprzedaży dzwonić do ubeczpieczyciela? A może
    lepiej je wyrejestrować i niech nowy wł. sobie auto rejestruje?

    Są jakieś wałki przy używanych autach ze strony kupującego?

  • 2. Data: 2016-07-29 18:02:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisz jak wyrejestrowac auto ta zeby potem dalo sie je zarejestrowac. Wielu tutaj,
    lacznie ze mna, jest zainteresowanych taka pozyteczna wiedza. Reszta cicho i czekamy
    na instrukcje o wyrejestrowaniu.

  • 3. Data: 2016-07-29 18:53:01
    Temat: Re: Sprzedaż auta bez badania technicznego
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Od zawsze ubezpieczone ale od 2 lat nie miałem badania technicznego.
    prawie zawsze, auto sprowadzone, sprzedawane w komisie, niema ani badań,
    ani ubezpieczenia. Zazwyczaj gostek zakłada lipne, ale "ubezpieczone"
    tablice na jazdę próbną. Dopiero po zaakceptowaniu ceny, stanu jest
    dyskusja - to jak my teraz pojedziemy. Prawidłowa odpowiedź brzmi - na
    lawecie.

    > Kilka dni temu dałem ogłoszenie i zgłosił się gość co chce kupić.
    > Czy uważać na coś przy sprzedaży?
    żeby w umowę k-s wpisać ten fakt. wtedy nie będzie można powiedzieć że
    wprowadziłeś w błąd. Zastanów się- a jakbyś sprzedawał rozbitka - to co
    z badaniem technicznym? Też nieda się takim autem jechać. ale zadbaj aby
    ta informacja była w umowie

    > Jak taki nabywca pojedzie autem bez badania? Co jeśli coś się stanie?
    jego problem.
    > Zaraz po podpisaniu umowy sprzedaży dzwonić do ubeczpieczyciela? A może
    to ubezpieczenie i tak będzie działać. chyba przez 30 dni.
    > lepiej je wyrejestrować i niech nowy wł. sobie auto rejestruje?
    zdecydowanie tak. ale na to masz chyba parę dni. cokolwiek się stanie,
    to już nie Twój problem.
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-07-29 19:18:57
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    <cut> okrutnik:)

  • 5. Data: 2016-07-29 19:51:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-07-29 18:53, ToMasz wrote:
    > to ubezpieczenie i tak będzie działać. chyba przez 30 dni.
    ?
    jezeli jest oc i auto sprzedawane jest z oc to oc dziala do konca
    terminu chyba ze kupujacy postanowi inaczej

    > zdecydowanie tak. ale na to masz chyba parę dni. cokolwiek się stanie,
    > to już nie Twój problem.

    mylisz zgloszenie sprzedazy z rejestracja

    z reszta sie zgadzam - opisac dokladnie stan faktyczny na umowie i
    koniecznie dopisac godzine jej zawarcia, zglosic zbycie samochodu u
    ubezpieczyciela w ciagu 14 a w wydziale komunikacji w ciagu 30 dni

    to wszystko

  • 6. Data: 2016-07-29 20:03:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 29.07.2016 o 18:53, ToMasz pisze:

    > zdecydowanie tak. ale na to masz chyba parę dni. cokolwiek się stanie,
    > to już nie Twój problem.

    Ludzie, skąd wy się bierzecie na tej grupie?
    Od kilkudziesięciu lat nie istnieje w Polsce coś takiego, jak
    wyrejestrowanie samochodu na życzenie.
    Ogólnie można powiedzieć, że wyrejestrować można po oddaniu na złom,
    sprzedaży za granicę lub stracie na skutek kradzieży.

  • 7. Data: 2016-07-29 21:00:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Matli W...@w...pl ...

> [...]
    > lepiej je wyrejestrować i niech nowy wł. sobie auto rejestruje?
    >
    > Są jakieś wałki przy używanych autach ze strony kupującego?

    Sprzedajac bez badania, obnizasz cene.
    Zrób przegląd.

  • 8. Data: 2016-07-29 21:17:46
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    > Sprzedajac bez badania, obnizasz cene.
    > Zrób przegląd.

    Nie mam czasu na kilka poprawek (światło, hamulce, blacha). Dlatego cena
    super i chcę mieć czysto na parkingu.
    Czyli reasumując:
    a. do umowy wpisuję, że auto bez badania technicznego
    b. wpisuję datę i godzinę sprzedania auta
    c. w ciągu 14 dni zgłaszam fakt do ubezpieczenia
    d. w ciągu 30 dni zgłaszam fakt do urzędu komunikacji

    Jak odzyskam część ubezpieczenia OC?
    Zapłaciłem 600 pln za rok (w kwietniu).
    Czyli odzyskam kilkaset pln. Ale jak to zrobić? Gdzie zgłosić?

  • 9. Data: 2016-07-29 21:45:29
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-07-29 21:17, Matli wrote:

    > Jak odzyskam część ubezpieczenia OC?
    > Zapłaciłem 600 pln za rok (w kwietniu).
    > Czyli odzyskam kilkaset pln. Ale jak to zrobić? Gdzie zgłosić?

    nie odzyskasz jezeli kupujacy nie rozwiaze umowy z towarzystwem

  • 10. Data: 2016-07-29 21:46:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 21:17, Matli pisze:
    > Jak odzyskam część ubezpieczenia OC?
    Z tego co wiem, to zależny od ubezpieczyciela. Jedni oddają inni nie.

    Robert